Mijn man en ik zijn soms aan het fantaseren over een tweede kindje. We hebben al een aantal keren over babynamen gesproken en dit gaat een lastig punt worden, vooral als het een jongen blijkt te zijn. Mijn man heeft aangegeven dat de jongensnaam die bij onze eerste zoon (I.lias) op nummer twee stond, niet meer goed voelt voor hem. We zoeken een naam die in het Nederlands en Arabisch te gebruiken is. Op ons lijstje staan vooral namen die een Nederlandse en Arabische variant hebben, dan kunnen we in beide landen een andere variant gebruiken. Namen die bij ons op het lijstje staan: -Aron, een van mijn favorieten, was onze nummer 2 -Jacob, favoriet van mijn man. Ik ken meerdere jongens/mannen met deze naam, wil liever iets originelers -Ezra, ook een van mijn favorieten, man vindt het een meisjesnaam -Jonas, geeft me niet het wauw-gevoel. -Daniel, mooi! Man vindt het niet mooi -Redouan/Farid, vindt man mooi, ik vind ze te Arabisch -Adam/Noah, zijn in gebruik in directe omgeving Hebben jullie suggesties?
Bij mijn zoontje een Amir en een Jamil in de klas. Bij jongste meisje ook een Amir. Ik vind het leuke namen!
Aron, Jacob, Jonas, Daniel en Adam vind ik erg leuk. De rest niet zo. Ik ben niet zo ontzettend thuis in de Arabische namen, maar volgens mij zijn er van de meeste bijbelse namen ook Arabische varianten, dus wat dacht je van: David Benjamin Abel Elias Gideon Jozua Felix Alexander Tobias Amon Jozef Simon Job Thomas Marcus Nathan Samuel Ruben Timon Verder ken ik een Mirza, een Turkse naam volgens mij, maar die vind ik echt prachtig.
David, Elias, Ismael, Sami en Josef zijn al in gebruik. Amir en Jamil vind ik te Arabisch. Benjamin, Samuel en Manuel zijn namen om over na te denken. Ik denk dat ik ze misschien iets te lang vind... maar misschien moet ik er ook wel aan wennen... Ruben vind ik prachtig maar deze naam is helaas al afgekeurd door mijn man. Bedankt voor het meedenken!
Ik vind Isaac wel passen in het rijtje. Is mijn persoonlijke favoriet voor een toekomstig jongetje. Verder vind ik noar (lijkt misschien teveel op Noah) heel mooi. Jacob en Ezra zijn mijn favoriete uit jullie rijtje. Nog wat suggesties: Ayoub Job Majid Jawad Juda Rayan Adin Nathan
@Nora001 ik vind de door jou genoemde namen iets te Arabisch, maar bedankt voor het meedenken! @Doltishlobster Isaac past inderdaad in het rijtje. Ik weet alleen nog niet wat ik ervan vindt... ik moet er iig aan wennen.. Mijn man vindt het een mooie naam! Nathan vind ik leuk! Mijn man helaas niet. De andere namen vinden we minder mooi, maar bedankt!
Aron vind ik zo'n prachtige naam! Het is dat mijn neefje al zo heet anders had de 2e denk zo geheten. Misschien is dit wat? Chad Damir Dani Ferran Jakim Rafi
Gabriel/Jibril Zacharias/Zakaria (Zach/Zaki) Mozes/Moussa Joseph/Youssef Jonas/Yunus Jetro/Suaib Job/Ayoub Elia/Ilias Isa (jezus) Issam
Ja moeilijk he , hier ook jaren met hetzelfde dilemma ,gelukkig zijn het 3 meisjes geworden . Naïm Elias Ismael
Ezra is 'Uzayr in het Arabisch dus wel redelijk anders. Ik vind zelf Danyal een heel mooie naam (Daniël), en Adam en Benjamin zijn trouwens in beide talen ook precies hetzelfde.
Wij hadden exact hetzelfde dilemma. Ik had naast een aantal al genoemde namen (Benjamin, Ezra, oa) ook nog Liam op t lijstje staan. T is voor ons een totaal andere naam geworden. Als je die wilt weten mag je me pb-en.