Al die nare berichten op internet over rusland.. Vladimir putin en een 3e wereld oorlog. Ik ben er bang voor. Hoe denken jullie hier over?
Ik vind Poetin wel een engerd, maar een echte oorlog ben ik niet zo bang voor. Risico's zijn ook voor hun daarmee veel te groot denk ik (kernwapens e.d)...
Ik ben er al zeker vijftien jaar bang voor... Gelukkig is het nog niet zo ver; maar ik ben het met je eens dat de dreiging er soms wel heel sterk is. Ik hoop dat het ook dit keer niet 'doorzet', zeg maar. Voor ons, ons land, onze mannen, onszelf en onze kinderen. Ik vind het allemaal heel rot voor de landen waar wel oorlog is en ik kan/wil me er geen voorstelling van maken; ik hoop dat ik en de mensen die ik liefheb in ieder geval nooit in terecht komt. Het maakt me niet uit wie er mee 'begint', waar er oorlog is, worden mensen pijn gedaan. Bewust verscheurd door onmenselijk handelen. Ik kan daar echt werkelijk helemaal niks mee - als er zoiets is als een 'Zwitserland' tijdens de derde wereldoorlog; denk ik dat ik daar naartoe verdwijn. I need peace.
Misschien een economische oorlog, met boycotten over en weer maar zeker geen gewapende strijd hoor. Daarvoor staat er teveel op het spel.
Ben er eerlijk gezegd ook erg bang voor, maar ben er ook sterk van overtuigd dat het onvermijdelijk is. Alleen als het doorzet zal het zoveel krachtiger zijn dan WO1 en WO2. Ik hoopte eigenlijk dat ik de enige ben die er zo bang voor is en dat ik gewoon aan het overdrijven ben, maar hoor helaas steeds meer mensen erover.
Nou, dan maar hopen dat ze daar wat positiever tegenover vluchtelingen staan dan op het moment in Nederland . Maak je overigens geen illusies, Zwitserland heeft een heel streng vreemdelingenbeleid.
Oh en voor een wereldoorlog ben ik niet zo bang. Er zijn tegenwoordig zoveel samenwerkingen en unies, dat dat bijna niet te doen is voor een land om daar tegen te gaan strijden.
Nee daar kan ik me absoluut niet druk om maken. De angst voor een oorlog kan je naar mijn idee dan elk jaar wel hebben sinds 1945. Denk maar aan de Koude Oorlog die tot 1990 heeft geduurd, toen zijn er vast ook veel mensen bang geweest. Elk jaar gebeuren er wel ergens op de wereld dingen waardoor je kunt denken: 'oei, hier zou wel eens een oorlog van kunnen komen'. En elk jaar weer sinds 1945 gebeurt het (hier) niet. Dus ik denk dat als er die andere 70 jaar geen oorlog is geweest er nog makkelijk 70 jaar bij kunnen. Vergeet ook niet dat door de media alles toegankelijker is in vergelijking met vroeger. Vroeger wist men alleen door de ochtendkrant dat er ergens oorlog was en tegenwoordig wordt elke jihadist die rondloopt vermeld in het nieuws.
Goed idee maar zouden die iedereen binnen laten? geen idee of ze nu ook de vluchtelingen opvangen? Moet ik s opzoeken.
Ik denk dat oorlogen zoals de eerste en tweede wereldoorlog niet meer gevoerd zullen worden, als in de zin van landen tegen elkaar (verdeeld in 2 blokken). Het was wel overzichtelijk twee grote legers tegenover elkaar "de goede en de slechten". Maar als ik naar de definitie kijk van een wereldoorlog (in het kort) meerdere landen over meerdere continenten, denk ik dat er al lang een wereldoorlog gaande is, alleen niet op ons continent en niet tussen traditionele legers.
Veel zal afhangen wie oorlog wil voeren. Een heel aantal landen en groeperingen zal het wel houden bij handelsoorlogen en veel geroep en getier. Een aantal anderen ... kunnen wel es serieus aanvallen als ze echt willen. Wat kan Europa bijvoorbeeld immers "morgen" doen als pakweg IS (of Al Quaida) richting West-Europa wil trekken?
Het is geen 3e wereldoorlog, maar Nederland is nu toch gewoon in oorlog?? Het speelt zich niet in ons land af maar wel met ons land toch? We staan toch hoog in het rijtje van wie IS bombardeerd, dat is dan toch oorlog? Of zie ik iets nu heel verkeerd? Ze noemen het altijd in het nieuws strijd, maar is dat dan niet in oorlog zijn met?
Nee ik ben er niet bang voor, want al zou t gebeuren er is niks wat ik er aan kan doen, het gaat buiten mijn bereik, als t minent daar zal zijn is het anders als het bewust een derde wo is, maar om er van te voren angst om te hebben nee.. Ik zie het als angst hebben tegen het misschien... En dan vergeet je te leven, pluk de dag
Oorlog is er al op zoveel plekken. Hier tijdelijk niet, komt vanzelf. Echt angst weet ik niet, maar het idee dat mijn kind of kleinkind weer in oorlog zit vind ik niet fijn om aan te denken.
Bang voor oorlog tussen landen niet, maar mogelijke terroristische aanslagen wel. Ik vond het laatst met de Thalys al erg dichtbij komen. Ik lig er overigens niet wakker van of iets en het houdt me ook niet dagelijks bezig.
De wereld is toch al in oorlog, de strijd tegen het terrorisme. Er is zoveel aan de hand in verschillende landen en er is veel onrust. Syrië, Iran, Irak, noord Korea, ISS, boko haran, al quaida, en helaas nog veel meer. Veel landen staan op spanning, op veel plekken worden kern wapens gemaakt, en terrorisme ligt overal op de loer. Ik denk dat ze steeds vaker "kleinschaligere aanslagen" plegen, dan hele grote zoals 9/11. Maar ik denk niet dat een land snel de oorlog zal verklaren aan Rusland, daar is veel te veel mee gemoeid zoals economie, handel en wapens. Als er écht een oorlog uitbreekt met grootmachten als Rusland, noord Korea, China, en amerika, dan is het snel over, met alle kernwapens en kerncentrales.