Armoede in NL? Hoe denk jij hierover? wat is armoede?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan3meisjes, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Hahaha, dat ding!:D

Ik heb later ook wel baantjes gehad hoor; in de horeca en ik had een sas.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als je op je 17e of 18e klaar bent met je havo of vwo en dan begint aan een vervolgopleiding van 4 jaar, dan ben je daar misschien inderdaad nog niet aan toe nee ;). Dan zijn het meestal bijbaantjes omdat je nog studeert.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.190
    35.878
    113
    Hoe bedoel je dit nu? Ben je nu serieus of sarcastisch?

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je op die leeftijd nog studeert, en die kan zit er goed in, dan heb je meestal bijbaantjes en nog niet echt een vaste baan.

5. Dappertje Dik

Moet ik een haar beter zijn dan? Het is gewoon mijn mening nav wat ik heb gezien en heb meegemaakt, klaar.
    Jij hebt de jouwe, ook klaar.

6. Dappertje Dik

Dat ik van aanpakken weet en me in heb gezet voor de maatschappelijke zaak, hahaha! Daarnaast nog werken was trouwens onmogelijk, kostte enorm veel tijd. Dit wás werk, geen lolletje.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.190
    35.878
    113
    Dat is prima. Maar je zit tegens iemand anders te zeggen dat ze bevooroordeeld zijn, maar dat ben je zelf ook. Beetje pot verwijt de ketel verhaal zeg maar.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hihi dat vroeg ik me dus ook af idd. Ik gok sarcastisch

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee ik ga ervanuit dat je rond je 15de gaat werken naast je school en dan dus naast je studie een vast baantje hebt. Jobhoppen vind ik nou niet echt goed op je cv staan....

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.190
    35.878
    113
    Nou ja, dan spreek je dus alleen over een vaste bijbaan. Al vraag ik mij trouwens af of het tegenwoordig niet beter is als je veel gaat jobhoppen. Collega van mijn man kreeg na 2 jaar al de vraag of het niet weer eens tijd voor wat anders wordt en managers zitten waar ik werk gemiddeld niet langer dan 5 jaar op 1 plek, dan wordt ze toch wel vriendelijk verzocht wat aan hun mobiliteit te doen.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik bedoel met vaste baan een vast contract. Met een bijbaantje kun je ook geen huis financieren lijkt me.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dan is het denk ik spraakverwarring ;)

Ik dacht ook dat je bedoelde een vaste baan in de zin van een contract voor onbepaalde tijd.
    Die krijg je meestal niet tijdens de studie, en zo wel is dat heel knap!

13. annelie566

annelie566 Niet meer actief

In bestuur of commissie zitten van een grote studentenvereniging is wel degelijk goed voor je cv.
    Voor een bestuursjaar kreeg je vroeger iniedergeval een jaar extra stufi.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens mij beaamt dat ook iedereen in deze topic :)

15. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn dochter gaat volgend jaar al studeren. Zij heeft een klas overgeslagen en gaat met haar dan net 17 naar de universiteit. Ik hoop dat ze dan toch nog even thuis blijft wonen hoor. Qua afstand is het wel te doen naar Eindhoven.
    Wil ze wel op kamers, is het ook goed. Ik wil haar in elk geval de kans geven om nog even lekker thuis te genieten en zich in alle rust te kunnen richten op haar studie.
    Moest zelf het huis uit met mijn 18. Mijn ervaring is juist dat ik amper de tijd heb gehad om wat op te bouwen.

16. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

#496 mamavan3jochies, 27 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2015
    Nee ik ook niet hoor..
    Ik was toen nog aan de studie
    op je 18de (want HAVO duurt 5 jaar) naar het HBO en dan ben je met 22-23 pas klaar.
    En genoeg mensen die tijdens mijn studie MAVO deden, daarna MBO, daarna HBO.
    Doe je gynasium dan ga je rond je 19de een universitaire studie doen van 4 jaar.
    ZO vreemd is dat dus niet
    volgens mij kan dit alleen als je 13 bent in de brugklas, dan ben je 17 als je de MAVO klaar hebt, en dan nog 1-5 jaar voor een MBOopleiding.

PS ik weet dat de namen veranderd zijn en de HAVO geen HAVO meer heet, en MAVO geen MAVO ;)

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Havo is nog steeds gewoon havo...

18. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Mijn vriend ging op zijn 16e op kamers. Maar de ene 16jarige is de andere niet, dus ik snap je punt heel goed.

19. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wat een vragen. Sorry, maar er zit zoveel veroordeling in je posts.

Zelf ging ik ook op kamers en hoop dat mijn kinderen dat ook doen en net als ik bij een vereniging gaan en dergelijke, maar wat is er mis met mensen die dat niet doen? Die lekker op hun 21 een huis kopen? Als het kan, waarom niet?

Iedereen doet dat toch lekker op zijn eigen manier, wie ben jij om daar iets van te vinden.

20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Overigens moeten dochters en zoon ook rond hun 18/19 het huis uit, mits ze daartoe in staat zijn. Vind ik belangrijk. Maar als anderen daar anders over denken en het anders aanpakken, is dat helemaal prima.

Deel Deze Pagina