Autostoel gr 1. A merk 2e hands of B merk nieuw

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yaro, Jun 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Wat zouden jullie doen?

Wij hebben een nieuwe nania groep 1 stoel. 1 die draaibaar is en achterstevoren kan (maar dan schreeuwt ze moord en brand dus we hebben hem vooruit staan) en hadden voor schoonouders een 2e hands maxicosi tobi gekocht.
    Nu heb ik ze beide naast elkaar staan. En de tobi is veeeel groter, de nania gaat ze echt geen 2 jaar meer in passen.
    Maar doordat hij beter verstelbaar is lijkt ze ook beter te zitten in de tobi.
    Hij is 2e hands van voor mij onbekende mensen. Dus echt op goed vertrouwen.

Wat zouden jullie doen? De stoel die naar mijn schoonmoeder gaat zal velen malen minder gebruikt gaan worden.

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Voor nu heb ik geen advies, maar als je in het vervolg een autostoel gaat kopen, neem dan je kindje mee en probeer verschillende stoelen uit.

Zo kan je zien waar je kindje het beste in zit

3. yaro

yaro Niet meer actief

De nania hadden wij besteld. Die hadden ze niet in de winkels binnen redelijke afstand. Wij wisten dus ook niet dat het verschil zooo groot was.

Voor nu lijkt ze beter te zitten in de 2e hands tobi.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Bij tweedehands risixo dat er ongeluk mee gebeurd is... Goed navragen

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Oef.

Als een autostoel is gevallen is deze al niet meer veilig. Dus niet alleen als deze gebruikt is bij een botsing... In mijn ogen zou die 2ehands stoel direct afvallen.

Nania is, in mijn ogen, geen b-merk. In de consumentenbond test komt de draaibare uit op een 3,8 als cijfer. Reden; stoel staat niet stevig, gemiddelde bescherming bij frontale botsing en minder goede bescherming van opzij.
    Voor mij dus ook absoluut geen optie.

Waarom heb je deze stoelen gekocht?

Zit je nog binnen de ruiltermijn? Dan nania terugsturen en even testen anwb/consumentenbond opzoeken...

6. yaro

yaro Niet meer actief

Ik kon van de nania nergens testresultaten vinden. Kan idd niet meer geruild worden.

Een nieuwe stoel kan in de winkel ook gevallen zijn. Dan worden ze ook gewoon weer in de schappen gezet.

De vorige eigenaar zegt dat er niks mee gebeurd is.

Vraag mij soms wel eens af of al die dames hier op het forum die zo enorm anti 2e hands stoelen zijn wel hun nieuw gekochte stoel voor een leuk bedrag weer door verkopen. Dat zou dan namelijk wel erg zijn he.

Maar goed, ik had de keus tussen 2e hands a merk of een nieuwe nania destijds. Heb toen voor nieuw gekozen. Maar nog een nieuwe stoel voor bij schoonouders kan en wil ik zeker niet halen nu.
    Maar nu ik dus het verschil zie tussen beide stoelen twijfel ik of we niet beter de 2e hands tobi kunnen houden.

Aan een antwoord dat uitkomt op een nieuwe A merk heb ik niet echt veel. Die optie is er nu niet en die optie ga ik nu ook niet maken.

7. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn dochter is lang en dun. Ze is al maanden geleden uit de groep 0+ stoel gegroeid, maar is nu pas 9 kg. We moesten dus een achterwaartse stoel hebben. Daarnaast hebben wij geen isofix en is dat ook niet haalbaar in de auto ivm 3 autostoeltjes. Er zijn niet veel stoelen die dan nog geschikt zijn en 400 euro uitgeven voor een autostoel doe ik echt niet.

Vandaar dat we voor een nieuwe nania zijn gegaan.

8. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik zou beide stoelen niet echt een optie vinden. Een nieuwe tobi kopen is denk ik een te duur grapje? Hoe zit ze in de Priori van Maxi Cosi? Die is goedkoper. Omdat dat hetzelfde merk is, maar net ff wat minder luxe dan de Tobi, zit ze daar misschien ook wel goed in?

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Kijk eens naar romer.

2e hands kan opzich wel maar de vraag is bij mij meer hoe oud is je stoel. Maxicosi maakt nog stoelen met weekmakers waardoor het maar 5 jaar echt veilig is. (Zolang er geen ongeluk gebeurt is het wel veilig. Maar bij een ongeluk kan het plastic breken en dat wil je echt niet

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Nania komt voor in testen van zowel consumentenbond (moet je lid van zijn of het blad los kopen) en bij de anwb.
    Consumentenbond geeft 3,5, anwb 2 sterren van de 5. Dus het had wel mogelijk kunnen zijn om testresultaten te zien.

En nee, ik verkoop mijn autostoelen niet en heb geen 2ehands stoelen. Op veiligheid bezuinig ik liever niet. En nee, ik heb ook geen stoelen van 500 euro (die zijn niet altijd veiliger).
    En natuurlijk zegt de vorige eigenaar dat er niets mee is gebeurd. Anders kan die persoon de stoel niet verkopen... Jij zou hem dan toch ook niet hebben gekocht?

11. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Oei lastig. Ik zou kijken waar je kindje het best in zit nu. Ik heb met beide stoelen geen ervaring. Wij zijn met ons meisje naar een grote winkel gegaan en hebben daar toen verschillende stoelen uitgeprobeerd. Vooraf had ik een heel andere stoel in mijn gedachten maar die werd het niet omdat ze er gewoonweg niet goed in zat. Wij zijn uitgekomen op de maxicosi axiss, ze zit er super in en qua prijs kwaliteit verhouding ook heel netjes.
    Ik zou zelf geen moeite hebben met een tweedehands stoel mits ik zeker zou weten dat er niks mee gebeurd is. Hier staat bij manlief ook de autostoel van het zoontje van mijn beste vriendin in de auto maar ik weet dan ook dat er niks geks mee is gebeurd. Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar nog een nieuwe aanschaft, ook al beknibbelen wij ook niet op veiligheid, het zijn behoorlijke prijzen. En ja als ons dochtertje eruit is gegroeid en de stoel is gewoon nog helemaal goed dan verkoop ik hem ook zeker door hoor en hoop ik dat iemand anders er nog weer plezier van heeft!

12. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    ik zou kijken waar mijn kindje het beste in zit en bij jou is dat dus de 2de hands stoel.
    Bij 2de hands weet je nooit of er niks gebeurd is met die autostoel dus dat is wel een risico.
    Ikzelf zou de nieuwe stoel te koop zetten en een tobi erbij halen dan.
    autostoeltjes koop ik nieuw of 2de hands via vriendinnen niet van vreemden.

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,836
    2,256
    113
    Maar... Als je kindje bij oma is zet je dan de stoel toch over. Of denk k dan te makkelijk.
    Tweedehands, ja, k denk dat t best kan

14. yaro

yaro Niet meer actief

Overzetten is geen optie. Het komt geregeld voor dat schoonmoeder dochter op komt halen als mijn vriend de auto mee heeft. Ook wel eens onverwachts. Dan moeten we altijd de autostoel uit de auto halen en in huis bewaren. Daar is hij gewoon te zwaar voor.

We hebben besloten dat de 2e hands stoel bij ons blijft.

Share This Page