Ik vroeg me af welke beker jullie hadden voor jullie baby van 6 maanden. Tuitbeker? Rietjesbeker? En van welk merk?
Ik ben met 8 maanden begonnen met een tuitbeker die ik gekocht had bij de DA. Die had een klikdeksel ipv schroefdop. Ik wilde namelijk een beker met handvatten, waarvan ik het deksel niet wilde gebruiken. Ik ben dus meteen begonnen met drinken uit een beker, zoals ook wij uit een glas drinken. Ik stond er versteld van hoe goed het meteen al ging! En ze heeft er lol in
Vanaf 1 jaar pas een rietjesbeker, daarvoor eigenlijk alles uit een fles. Hij snapt nu nog steeds niet goed hoe hij die bekers moet kantelen om te drinken. Inmiddels drinkt hij ook uit een open beker, dat gaat redelijk.
Rond 6 maanden nog gewoon alles uit de fles! Pas met een maand of 8, 9 toen ze ook andere dingen dan melk ging drinken heb ik een rietjesbeker gebruikt. Eerst een tuitbeker maar ze snapte niet dat je die omhoog moet houden.. Rietjesbeker ging meteen goed.
Onze dochter drinkt pas sinds een maand of 2 uit iets anders dan de fles. Wij gebruiken voornamelijk de rietjesbeker van de hema. En oefenen elke dag met drinken uit de gewone beker. Tot een maand of 2 terug begreep ze niks van drinken uit iets anders dan de fles. Regelmatig geprobeerd maar dan dronk ze gewoon de hele dag niks dus leek me niet de bedoeling. En opeens begreep ze het en nu gebruiken we de fles niet meer (heb ze vanmorgen weggegooid)
Hier met 6 maanden alleen nog de fles. Ik geloof niet dat kindjes van 6 maanden al uit een tuitbeker of rietjesbeker kunnen drinken...