Armpjes onder de deken in ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Onze zoon van bijna 9 weken gaat over van de wieg naar ledikant (wieg past niet meer) nou lag hij in de wieg altijd met zijn armen onder de deken, dit bracht hem rust omdat hij nogal zwaaiarmen heeft ;) hij sliep daardoor prima. Maar nu in de ledikant trekt hij steeds zijn armen onder de deken uit..gevolg, onrust en vaak wakker (vooral snachts)

Heeft iemand hier een tip voor? Inhaleren wil ik eigenlijk nu niet meer aan beginnen (aangezien je dat met 3 maanden weer moet afbouwen)

Groetjes baby001

Ukkie1 vindt dit leuk.
  2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Een dikke slaapzak met stugge mouwen wil nog weleens helpen.

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hij heeft nu de puckababy baf aan maar ook dat helpt niet ondanks dat hij tot net onder d. de schouders ingestopt word

4. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Is het omdat de deken aan dr zijkanten te kort is? Dan zou je de deken horizontaal kunnen leggen waardoor je hem strakker in kan stoppen onder het matras

MaMa vindt dit leuk.
  5. Adrianna

De periode van onrustige armpjes gaat wel over...maar daar heb je nu niks aan.
    Behalve inbakeren en een dikke slaapzak zou ik niet weten wat je verder kunt doen.

Ik denk dat de overgang hem ook onrustiger maakt waardoor hij misschien meer zwaait met zijn armpjes.
    Geef hem iets de tijd om te wennen aan zijn nieuwe bedje en misschien dat het daarna wel wat beter gaat.

6. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Nee ik doe de deken inderdaad over dwars maar de ruimte naast zijn lijfje is te groot /breed zeg maar

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Dat zou ook kunnen. Het si vooral smacht een groot probleem want hij word echt elk uur wakker en ben dus geneigd an wieg weer terug te zetten. Dan maar wat strakker in an bedje

8. Adrianna

Hij mist de geborgenheid van het kleinere wiegje denk ik...
    Hij gaat er vanzelf we aan wennen, maar je kunt ook het wiegje weer neerzetten natuurlijk.

9. BeckyB

BeckyB Actief lid

8 dec 2016
    204
    39
    28
    Ik legde dan wel eens het voedingskussen om hem heen. Gaf ook een gevoel van geborgenheid.
    Is alleen 's nachts natuurlijk niet handig. Maar dan legde ik het vaak om hem heen als hij in slaap viel en als wij dan naar bed gingen, dan haalde ik het weg.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heeft hij er zelf al last van dat hij een beetje krap ligt in de wieg? Denk inderdaad ook dat hij de geborgenheid mist?
    Misschien dan voorlopig 's nachts nog even in de wieg houden en dan overdag oefenen in het ledikant? Slaapt hij in de kinderwagenbak? Anders die in z'n ledikant zetten?
    Onze dochter sliep al maanden alleen maar op d'r buik, maar de laatste dagen is ze erg onrustig. We zijn nu dus weer bezig haar op de rug te laten slapen, maar in d'r ledikant lukt dat ook nog niet. Ze ligt dus momenteel in de kinderwagenbak met de dikke warme slaapzak van puckababy aan, je ze ligt ongeveer klem, maar ze lijkt het heerlijk te vinden.
    Voorlopig laat ik d'r nog even in de bak liggen (wel met de kap naar beneden) tot ze goed gewend is aan op d'r rug slapen en dan gaan we langzaam over naar het ledikant.
    Maar onze dochter is nu 4 maanden en merk dat het wakker worden van bewegende armpjes al veel minder is, dus ik zou gewoon kijken of je hem nog even in de wieg kan houden en het dan over een paar weken nog weer eens proberen.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Anders ipv voedingskussen misschien hydrofieldoekken oprollen en naast hem leggen?

Je hebt van die xxl doeken.
    Die oprollen en dan bij zijn armpjes onder de deken leggen. Dan heeft hij wat minder ruimte. Dan kan je dat later afbouwen naar kleinere doeken en uiteindelijk weghalen.

Bij mijn zoontje lag er dan een voedingskussen aan het hoofdeinde. Dan is de ruimte boven zijn hoofd ook wat kleiner.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou ook het ledikant wat kleiner maken. Hij mist de geborgenheid van zijn wiegje.

13. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik heb hem weer terug gelegd in de wieg. Ik probeer het over een aantal weken wel weer als hopelijk de wapperhandjes weg zijn :) ik kan begrijpen dat hij de geborgenheid mist want het is best een klein mannetje in zo'n groot bed ;)

In de kinderwagenbak slaapt hij eigenlijk nooit, alleen als we gaan wandelen.

Twee nachten geleden heeft hij wel 5 uur achter elkaar geslapen smacht, in het ledikantje maar daarna word hij, om een of andere reden, ineens onrustig en is dan elk uur wakker. Dan maar weer in de wieg.

Of hij er last van heeft dat hij krap ligt? Ik denk het niet. Alleen ALS zijn arm ' ontsnapt ' dan slaat hij met zijn arm tegen de spijlen, vandaar dat ik hem over wilde leggen naar het ledikant.

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn zoontje ligt in hetcladykant en slaapt inmiddels ook net zijn handen tegen de spijlen. Is toch niet zo erg? Dat krijg je later toch in het ladykant als ze wat groter word

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan de spijlen ook afdekken met zo'n soort dun 'kussen' dat rond het hele bed gaat.

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Onze kleine slaapt nog steeds in (standaard) wieg
    De oudste heeft tot hij zich op trok met 7 maanden erin gelegen

Geen idee of het veilig slapen is
    Maar eventueel het Wiegmatras op het ledikant matras leggen en het lakentje daaronder instoppen?
    Soort van overgang dat hij in elk geval went aan meer open ruimte om zich heen

Voedingskussen om het hoofd lijkt me niet heel veilig als een kindje zo klein er tegen aan draait
    Iets met rebreathing

17. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Oh! Dat is een goede tip! Ga ik proberen! Dankje

MaMa vindt dit leuk.
  18. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Wauw Tot 7 maanden gaat hij sowieso niet redden. Het is een smalle lange wieg en onze zoon is een flinke jongen ;)

19. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hier ook maaiende armpjes gehad bij de kleine. Met 2 maanden begonnen om haar overdag in haar ledikant te laten slapen. Dat kort en straks opmaken is hier nooit zo goed gelukt dat haar armpjes niet ontsnapten. Dus eerst ook het voedingskussen om haar heen (niet boven haar maar om haar voeten).
    Met 4.5 maand ging ze 's nachts van de bednest naar haar ledikant. Toen was ze er al aan gewend en kon het boedingskussen weg.
    De armpjes hebben we maar gewoon laten maaien. Ze sloeg zichzelf steeds minder vaak wakker :)

Deel Deze Pagina