Hoi ladies Ben benieuwd of iemand dit herkent, maak me nogal zorgen. Heb al eerder een dergelijk topic geopend maar kan het zo gauw even niet terugvinden. Onze jongste dochter is nu 15 weken (2 weken te vroeg) en brengt haar handjes nog niet samen op de borst zeg maar. Daarnaast lijkt het wel of haar boven armen vastgeplakt zitten aan de ondergrond, ze Doet dingen pakken en in haar mond, maar alles met gebogen armpjes. Ze vindt het niet fijn als ik ze strek en ook het optrek spelletje (van lig naar zit) vindt ze niet echt prettig (zacht uitgedrukt) ook kan ze niet in lig meppen naar de speeltjes aan de babygym die boven haar hangen (wel aan de zijkant) ze kan heel goed haar hoofdje omhoog houden en ook Op d'r buik liggen gaat supergoed. Verder kletst ze de oren van je hoofd in haar brabbel taal en is ze super sociaal en beweeglijk (als ze enthousiast is dan beweegt zo ongeveer alles aan d'r) dus dat gaat volgens mij wel goed. Alleen dat van de armen baart me zorgen. Is ze hier gewoon langzaam mee? Gaat dit niet goed? Iemand die dit herkent? Heb de fysio van de oudste benaderd die komt donderdag langs, en overweeg ook een osteopaat te laten kijken naar d'r nekje misschien dat er iets vast zit?
hoi, hier een baby van 3 maanden; ook veel spanning op zijn armen. in bad kan ik ze wel masseren dat hij ze ontspant en zijn vuistjes opent. maar anders steeds gebogen en gespannen met vuistjes tegen zich aan. een ramp bij het aankleden; denk er ook aan een ostheopaat te raadplegen. hij heeft ook nog steeds erg last van krampen, luide stink winden en hij poept nooit spontaan, moet steeds gestimuleerd worden. denk dus dat je het belangrijkste doet, even verder horen bij de profs...
Nellebel bedankt voor je reactie! Vreemd he! Het lijkt bij M'n dochter ook net alsof ze te gespannen is in haar nek en schoudertjes en daardoor d'r armpjes ook. Aankleden is ook een ramp hier. Zij doet dan wel dingen pakken van de zijkant of schuin voor d'r dus d'r handjes heeft ze dan wel ontspannen. Heel apart. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit herkennen!
Ik herken het verhaal van een vriendin hierin. Ze ging naar een osteopaat. Wat ik tot nu toe heb begrepen doet een goede osteopaat wonderen bij baby's. Succes!
Ik zou naar een osteopaat gaan, die doet inderdaad wonderen met lichamelijke klachten.. Het kost wat, maar het is het zeker waard als ik het zo hoor. En eventueel zelf de armpjes masseren
Hoi ladies bedankt voor jullie reacties, heb de osteopaat benaderd kon gister middag meteen terecht volgens hem zat haar sleutelbeentje vast aan een kant vanaf d'r geboorte al, en heeft dat ertoe geleid dag haar nekje helemaal vast zat. Hij heeft dmv zachtjes duwen het weer losgemaakt en zei dat er waarschijnlijk niet eens een vervolg afspraak hoefde te komen. Gisteravond deed ze voor het eerst met beide handjes tegen de babygym slaan! Ik wist niet wat ik zag! Helaas is het vanochtend weer een beetje zoals het was, dus ben benieuwd of ik misschien toch nog een keer terug moet. Vanmiddag komt ook de fysio dus even kijken wat zij zegt. Gister avond zag ik iig al verbetering dus dat is positief!
Wat goed om te horen zeg! Blij dat je toch verandering ziet, weetje in iedergeval dat het verholpen kan worden
Is je dochter toevallig met de vacuümpomp gehaald? Of is er veel kracht op haar armpjes en sleutelbeen gekomen tijdens de bevalling? Hier deed zoon het ook niet bracht wel de vingers naar zijn mond maar meer niet. Hier bleek het om een erbse parase te gaan. Een breuk van het sleutelbeen waardoor de spieren gekwetst waren en het hem pijn deed om ze te bewegen. Wellicht even vragen aan je fysio.
Fysio is vanmiddag geweest heeft d'r allerlei dingetjes laten doen om te kunnen testen op welk niveau ze zit, maar ze zit keuring rond de 50-lijn wat dus mooi gemiddeld is! Met sommige dingen is ze wat langzamer dan gemiddeld en andere dingen loopt ze dus weer voor we moeten lekker oefenen met d'r, maar ze maakte zich totaal geen zorgen en heeft Me op het hart gedrukt dat ik dat ook niet hoef te doen! Ze heeft klemgezeten met d'r schoudertje en uiteindelijk is ze met keizersnee geboren wat nog niet Al te makkelijk was doordat ze dus klemzat. Het zou daar dus best mee te maken kunnen hebben. Er is iig door d'r fysio niks geks gezien dus dat stelt me wel gerust! Over 2 weken gaan we weer terug naar de fysio.
Wilde nog even updaten: ons meisje doet het allemaal ineens wel! Denk een dag of 2 na m'n laatste bericht ze ineens met twee handjes zat te spelen voor zich en ook de babygym gaat al veel beter
Fijn goed om te lezen! Wij juist gister te horen gekregen dat ook onze tweede een milde vorm heeft van Erbse Parese dus wij zijn nog lang niet klaar met de fysio