ik val maar gewoon met de deur in huis. momenteel ben ik 20 jaar, mijn vriend is 5 maanden jonger dan mij(20). ik heb altijd al graag snel een kindje willen hebben, maar toen dat precies een jaar geleden voor mij realiteit werd paste dat totaal niet in de leefstijl die ik toen had. ik was nog aan het afkicken, werkloos en ik was net 3 maanden samen met mijn vriend. ik heb toen een abortus pil gehad. even later heb ik een spiraal genomen.. nu heb ik mijn leven weer op de rit, mijn relatie is stabiel, ik woon op mezelf en volg weer een opleiding(thuis studie). maar nu alles weer goed gaat begint mijn baby wens ongelofelijke hoogtes aan te nemen. mijn vriend wil heel graag kinderen met mij, al mag het van hem nog wel even duren. mijn ouders zouden het leuk vinden. maar mijn schoonouders zouden me wel kunnen schieten. en dat is een groter probleem, mijn schoonouders. ik zou dit jaar 15 januari gaan samen wonen, maar mijn schoonouders hebben er een stokje voor gestoken, hij mag pas bij me mogen wonen als hij 21 is, dus ben momenteel wel alleen. nou is hij net in december 20 geworden. val dan te overzien. ook heb ik heel veel schuldgevoelens over hoe alles de eerste keer is gelopen... wat denken jullie? zou het verstandig zijn om serieus over een kindje na te denken? of zeggen jullie van wacht nog maar even?
Hey meis, Persoonlijk denk ik dat je beter nog even kunt wachten.. Jullie wonen nog niet samen, en je schoonouders proberen er een stokje voor te steken. Als jullie er nu wel voor zouden gaan, zou je er waarschijnlijk de eerste tijd voornamelijk alleen voor staan, en dan heb je dus niet eerst tijd om te wennen aan een leven samen, en samen te leven. Als je samen gaat wonen is dat natuurlijk al heel anders dan wanneer je een relatie hebt en niet samenwoont, maar het vergt ook tijd om te wennen. Denk daarom dat je beter kunt wachten tot jullie wél samenwonen en er zeker van zijn dat het goed gaat. Naast het feit dat ik alleen mijn mening kan geven, praat er vooral met je vriend over. Als jullie er beide voor de volle 100% achter staan, ga er dan voor! Maar als hij er niet volledig achter staat, wacht dan nog even.. Succes meis! Liefs! PS: Oh, enne, als hij 20 is... Waarom mag ie dan nog niet gaan samenwonen?? Lijkt me toch dat ie oud en wijs genoeg is om zelf zo'n beslissing te maken, hoeven z'n ouders toch niet voor hem te bepalen?
zijn ouders behandelen hem alsof het een kindje van 12 is... en het erge is dat hij dat toelaat...mijn schoonmoeder is echt een geval apart....en probeert ook heel erg mijn leven te bepalen! hij mag volgend jaar wel bij me wonen...ik snap alleen niet wat voor verschil het maakt, dit jaar of volgend jaar!!
Als hij zo beinvloedbaar is door zijn ouders zou ik nog even wachten hoor. Straks gaan ze zich ook met jullie kleine bemoeien en laat hij dat ook toe. Hij is 20 en mag zelf beslissen of hij uit huis gaat of niet. Ik persoonlijk zou wachten tot jullie samenwonen.... Groetjes Lysanne
Hey meis, Ook ik zou wachten. Niet alleen omdat jullie beiden zo jong zijn, maar ook vanwege het financiele plaatje. Wacht eerst eens af totdat jullie een tijdje 24/7 op elkaars lip zitten en het financiele gedeelte een beetje op de rit hebben.