Afvallen met PCOS.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sunshine15, 9 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Hoi dames,

Weet niet of dit topic hier goed staat, maar open deze voor m'n vriendin.

Mijn vriendin en ik hebben allebei PCOS. Het is "fijn" dat we beide PCOS hebben, zodat we ervaringen kunnen delen. Alleen ben ik zelf slank en m'n vriendin niet (meer), dus dat is niet iets wat we kunnen delen. Ze vindt het vreselijk en zit enorm met zichzelf in de knoop.

Ze was vroeger altijd slank, eigenlijk meer tegen het dunne aan. Sinds ze met anticonceptie begon (pil) op haar 16e, begon ze wat te groeien. En dat werd eigenlijk alleen maar meer. Ze is 6 maanden geleden bevallen van haar 2e zoontje en is het gewicht meer dan zat. Ze weegt nu 89 kilo en is 1.70.

Volgens de gynaecoloog is het een typisch kwaaltje van PCOS, net zoals haargroei (waar ze ook wel last van heeft op plekken die je als vrouw niet wilt), maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je er maar bij neer moet leggen. Uiteraard beperkt ze het snacken, sport ze 2 a 3x in de week en eet zoveel mogelijk gezond. Lijkt niet echt te helpen, al blijft ze wel op gewicht.

Iemand ervaringen, tips, wat je met ons wilt delen? We horen het graag!

Alvast bedankt :)

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb geen pcos, maar heb me er wel in verdiept. Afvallen is idd moeilijk met pcos. Ze kan het beste de koolhydraten beperken of zelfs helemaal schrappen, dan veel groenten, 2 stuks fruit, vlees, eieren etc. eten. Met paleo zal ze ver kunnen komen denk ik. Ook sporten is heel belangrijk. In eerste instantie kan ze zich beter richten op cardio, omdat dit vet verbrandt en niet nog meer spieren aanmaakt en dus het testosteron nog meer kan verhogen. Metformine kan ook helpen bij het afvallen, goed voor de bloedsuikers, maar dan moet ze wel een recept van de ha krijgen.

Deel Deze Pagina