Wij zijn er over uit hoe we de kamer opnieuw kunnen inrichten met behoud van de haard (te veel werk om hem nu weg te halen helaas). We willen een grote familie bank met een breedte van max 370cm met 2 hoeken. Links mag het deel 275 worden rechts 250. Budget is max €2000 Welke banken zaken raden jullie aan in onze omgeving. We wonen in regio Zwolle/Meppel
Ik zou eens kijken bij van de belt in de wijk, daar heb je o.a. pronto zitten. In Hoogeveen heb je profijt, dat is ook een aanrader. wij hebben bij beide winkels een bank gekocht die binnen je budget valt en van goede kwaliteit zijn.
Bedankt voor jullie tips. Onze vorige bank was van profijt in Hoogeveen en toch redelijk snel doorgezakt. Huidige bank is van IKEA maar ook dat was na 4 jaar klaar. Of wij liggen te veel op de bank of we hebben gewoon pech We hebben een gezond gewicht maar wel 5 kids (die niet mogen staan of springen etc op de bank) Ik ga me eens verdiepen in de Wijk. Lekker dichtbij. En anders is Wolvega idd een goede optie.
Monza bank staat hier inmiddels 13 jaar. (Wel met overgewicht man, hond erop en kind dat regelmatig springt wat ze niet mag..) De stof is vuil en vies maar de bank zelf in prima conditie. Denk dat als je betere kwaliteit of langere levensduur verwacht je echt wel aan een duurdere bank moet. Iedere 5 jaar een bank van 1500 euro is uiteindelijk duurder dan eenmalig een bank van 4000€ Het is wat je wil en wat je kunt natuurlijk. Wij hebben onze huidige bank van Natuzzi bij Beter Meubel in België gekocht en onze nieuwe bank bij Sanders meubelen. Maar beiden wel ruim boven de 3000€...
We gaan over een jaar of 5 beneden helemaal verbouwen dus de vraag is dan of de bank nog gepast is. We willen dus geen wereld bedrag uitgeven aan een nieuwe bank. Bovendien moeten nog 2 kinderen zindelijk worden en dat zou ook niet heel ontspannen gaan als we een bank van €4000 hebben staan...
Je zou ook eens kunnen kijken voor een tweedehands bank. Vaak worden banken in goede staat verkocht vanwege verhuis of samenwonen. Je kan dan een bank die een jaar oud is kopen voor 1/5 van het aankoopbedrag of zo, omdat veel mensen een bank overnemen geen fijn idee vinden. Ik zou dan wel zoeken naar een bank fie uit een rook- en diervrij huis komt. En dan kan je voor 200 euro de bank helemaal laten reinigen...
Ik zou ook geen bank van €4000,- neerzetten en zeker niet met kleine kids. Wat ik vooral aanraad is om de bank goed te laten impregneren, wij zijn daar echt super blij mee. Er is al een glas yoki overheen gegaan een mok koffie. Je ziet er helemaal niks meer van, alleen met wat water schoongemaakt Onze bank koste volgens mij €1700 incl. Het impregneren
https://shop.vtwonen.nl/product/zuiver-james-rib-hoekbank-rechts/245087/ Deze vind ik idd erg mooi. Als het aan mij ligt had ik hem nu besteld. Mijn man is nog niet overtuigd
Ik heb zoiets wat jij bedoeld bij profijt gekocht met service erbij, dus nu komen ze hem elk jaar ontpillen en schoonmaken. Vond de service erg goed.
Volgend weekend gaan de kids logeren en wij op banken jacht. Ik zal laten weten waar we op uit komen.
Impregneren wel in de fabriek laten doen en niet zelf met de spuitbus aan gaan. Dat werkt gewoon niet. Spreken uit ervaring (helaas) en dan heb je geen garantie erop.
Omdat we nu in lockdown zitten konden we niet naar de winkel. We hebben het aangedurfd online te bestellen en zijn er zo blij mee!
Welk deel van de IKEA bank was niet goed meer? Wij hebben jaren gedaan met een oude IKEA bank. Nu hebben we hetzelfde type. Maar het is niet meer wat het geweest is. Ik heb bijna spijt dat we de oude weg gedaan hebben. Ik twijfel erover om de kussens open te snijden en extra vulling te geven. Maar dat heeft weinig nut als de rest het binnenkort begeeft.