Voorgesneden watermeloen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lana1986, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Gisteren heb ik bij de Plus voorgesneden watermeloen gekocht (in zo een plastic bakje dus :p). Ik vroeg me nu ineens af of ik dit wel veilig kan eten i.v.m. de Listeria bacterie. De watermeloen is nog wel tot 17 juli houdbaar, maar goed voel me er niet zo prettig bij als het een bron van bacteriën is...

Eergisteren stond er overigens bij de bbq van mijn schoonouders een schaaltje meloen op tafel. Ik heb dit ook vrolijk gegeten en weet nu niet of ze dit zelf gesneden hebben of voorverpakt hebben gekocht. Tja ik heb het al gegeten natuurlijk, maar knaagt nu toch ook aan me eigenlijk haha.

Het is trouwens maar goed dat ik al aan het einde van de zwangerschap ben, want dat voorzichtige gedoe met eten ben ik onderhand wel zat ;).

Alvast bedankt voor de reacties dames :D.

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Zullen we al dit soort vragen in het hysterische voedselvraag-topic bundelen?

3. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Jesus mensen, kom op zeg!

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Lees even wat Listeria is en hoe vaak (niet dus) het precies voor komt. Ongeveer 40-60 keer per jaar! Oh en het komt dus het meest voor in dierlijke producten. Gerookte zalm in plastic enzo moet je dus bijvoorbeeld wel verantwoord mee om gaan.

Loop je een kans? Ja. Hoe groot is die kans? Minimaal, bijna niet realistisch.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zulke producten zijn na het snijden maar zo kort houdbaar dat ik er zelf het gevaar niet in zie.
    eet het lekker op en maak je er niet al te druk om wat nou wel en niet mag

6. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    :D:D:D:D

Nee, maar even serieus.
    Ik heb al vaak zat voorgesneden fruitbakjes van de AH gekocht en met veel plezier gegeten (was me er ook niet van bewust dat dit enig kwaad kon).

Ik zou me er niet te druk om maken :)

7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik zou het eerst even koken, dan weet je zeker dat het veilig is.

;)

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Even over de voedselindustrie in Nederland: de eisen zijn heel erg streng. Alle voedselbedrijven hebben een laboratorium (of besteden de kwaliteitscontroles uit aan en extern laboratorium) waar de producten gecontroleerd worden voor ze in de supermarkt belanden. Alle filet van de albert heijn wordt gecontroleerd op listera, salmonella etc. Het is natuurlijk een steekproef van een partij die uit de productie komt, maar toch. De kans dat iemand iets oploopt is dan ook klein.

En nee die controle is niet 100 % waterdicht (zie de salmonella uitbraak aantal jaar geleden in die visfabriek) maar over het algemeen kan je in Nederland echt met een veilig gevoel alles eten.

Denk maar eens na.. de albert heijn wil echt niet op zijn geweten hebben dat er mensen ziek worden.

Hou gewoon de basislijst aan en voor de rest: relax :) en gebruik je gezonde verstand ;)

9. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Iedereen mag zijn vraag hier toch stellen... Je hoeft geen antwoord te geven

Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Tuurlijk mag iedereen een vraag stellen maar je kunt ook gewoon je gezonde verstand gebruiken. Ongelooflijk wat mensen af en toe vragen imho.

Er bestaan hele lijsten (google) over wat je wel en beter niet kunt eten tijdens je zwangerschap. Die lijst laat weinig tot geen onduidelijkheid. Dus.... ;)

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    En voor dat kleine beetje onduidelijkheid heb ik een topic geopend waarin een ieder zijn of haar al dan niet hysterische voedselvraag kan stellen. Mooi gebundeld.

12. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    :D:D

13. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Blinde paniek! Gelijk verloskundige bellen.

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    *proest*😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Deel Deze Pagina