Hoi Iez, kwam hier terecht en zie je berichtjes... Heel heel veel sterkte morgen! (En jij ook Malibuu)..
Iez, wat akelig dat je minder beweging voelde. Gelukkig was alles goed. Hopelijk morgen bij de afspraak ook geen extra vervelende narigheden. Voor jou hetzelfde gewenst, Malibuu. Hopelijk heb je een goede klik met de psycholoog.
Hi allemaal, Hier een paar feiten van de echo: - nogsteeds geen vruchtwater te zien - de nieren zijn weer verder gegegroeid, elk nier is net zo breed als het hoofdje. Haar buikje is daardoor onproportioneel groot op dit moment. - qua groei ligt ze prima op schema, soms zelfs iets groter dan gemiddeld - onder voorbehoud: volgens echo en berekeningen lijkt het erop dat de longen nu al achter lopen qua groei. Hier een paar zaken uit ons gesprek met de perinatoloog: - er komt nog geen behandelplan, ze bekijken het per echo. m.a.w. ik weet nogsteeds niet wanneer ik ga bevallen. - er komt volgende week of de week daarop een gesprek met de neonatoloog en kindernefroloog. tijdens dit gesprek kunnen wij vragen hoe ze de opvang van ons dochtertje na de geboorte willen inrichten en krijgen we te horen wat mogelijk, maar ook wat niet mogelijk is. - longrijpingsinjecties zullen niet worden toegediend omdat de perinatoloog niet verwacht dat rijping het probleem zal zijn. malibuu ben benieuwd naar jouw afspraak. En dames bedankt voor alle lieve wensen vooraf
De controle van vandaag heeft uitgewezen dat de nieren nog iets gegroeid zijn helaas. Eerst namen ze (bijna) de helft van haar buikje in beslag, nu is het iets meer dan de helft. Qua grootte in mm/cm is het lastig te meten, dus dat is helaas niet bekend. Ook is al m'n vruchtwater op, vorige echo was er nog een klein beetje te zien, maar de arts gaat ervan uit dat er nu niks meer is. Hierdoor wordt het draaien van de kleine haast onmogelijk. Ik heb dus aangegeven dat ik sowieso via een keizersnede wil bevallen, ipv een stuitbevalling. Bij de volgende controle wordt waarschijnlijk de datum afgesproken.. Vandaag zijn we ook tot de conclusie gekomen dat we (partner en ik) toch ook wel willen weten over het hoe, wat en waar als onze dame toch sterk genoeg is en het wel overleefd. We zijn dus langs de neonatologie IC geweest en hebben een rondleiding en uitleg gekregen. Ondanks dat het er niet al te best uitziet, geeft het wel even een sprankje hoop.
Jeetje, nieren zo groot als haar hoofdje is idd heel groot. Heb net opgezocht, bij Beau waren ze 10,2 9,8 cm. Wat heftig dames, onvoorstelbaar. Blijf duimen. Wauw dat ik kon toveren.
Wat naar dat de nieren weer gegroeid zijn en dat je vruchtwater op is. Wel raar dat ze ze niet op kunnen meten. Ik heb weken geen water, maar ze slagen er wel in om de nieren te meten. Fijn dat je bij neonatologie ging. Dat is heel goed van jullie. Ik heb goede hoop op jullie baby, want de longen zijn rijp tussen week 32-34 en je al die tijd was je vruchtwater niet helemaal op. Dus je baby heeft al die tijd wat vruchtwater gehad. Fijn dat je een besluit hebt genomen over hoe je wilt bevallen. Ja het was weer een teleurstelling dat er nog geen wonder is gebeurd, maar we geven niet op. Zolang er leven is, is er hoop.
Wat een teleurstelling dames, en onvoorstelbaar, zo groot die nieren zijn! Hoe voelen jullie je er nu onder?
Wat zijn die niertjes groot heel oneerlijk. Ik kan me alleen maar indenken hoe ontzettend veel zorgen jullie je maken... ik kijk regelmatig in dit topic, hoop oprecht dat er wonderen gebeuren. Wens jullie allebei heel veel sterkte en zal aan jullie blijven denken.
Weet even niet wat ik moet zeggen...wat zijn jullie sterk en dapper...heel veel sterkte, kracht en wijsheid gewenst.