Ik durf het niet te vragen....

Discussie in 'De lounge' gestart door Boekenwormpje, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kennis van mij heeft een tijdje geleden een kindje gekregen. Toen ze nog zwanger was zag ik haar wel regelmatig. Nu niet meer zo vaak, maar heb haar wel op facebook. Nu is zij zelf nogal donker van huidskleur. Maar als ik de foto's van haar dochtertje op facebook zie, zie ik een sneeuwwit blond met blauwe ogen kindje. Eerlijk gezegd snap ik er niks van en vraag ik me af hoe dat zit. Maar ja, zo intiem zijn we nou ook weer niet dus ik durf het eigenlijk niet te vragen....

Herkennen jullie dat, dat je best nieuwsgierig bent naar iets. Maar dat je het niet durft te vragen?

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Jaja het is mogelijk! Ikzelf ben half Indisch, maar onze jongste heeft blond haar en blauwe ogen. Hoe dat komt? Ik ben dan wel half Indisch, maar mijn vader blond en blauwe ogen. Mijn man ook, dus blijkbaar overheerste die genen ten tijde van mijn zwangerschap. Denk dat het niets te maken zou hebben met kind van een andere man ofzo....
    En ja ik weet zeker dat ze van mij is.... Heb haar zelf uitgepoept :D

Verder heb ik vaak wel vragen naar andere, maar dat ik ze uit beleefdheid niet durf te stellen. Vaak als ik nieuwe collega's heb of mensen die net iets verder van me af staan. Ik kan mijn nieuwsgierigheid vaak wel bedwingen en vaak kom ik er alsnog wel achter ;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, ik durf ook niet altijd alles te vragen.

Maar dus zowel zij als haar partner zijn dus donker van huidskleur?

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
  5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou als je haar niet zo goed kent dan zou ik het lekker laten.
    Wij krijgen er ook regelmatig vragen over, ook van wildvreemden. Zo irritant. Ik zeg dan maar dat het ons buitenechtelijke kind is..... ;) die blikken zijn onbetaalbaar.
    Mijn man en ik zijn beide best donker, onze oudste ziet er uit als een echt pindaatje en de jongste is blond met blauwe ogen.
    Maar wat mensen niet zien, is dat een heel groot gedeelte van mijn man zijn familie heel erg blond is.

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is zelf volbloed Hindoestaans, echt diepbruin. Haar man is Nederlands, heel licht, blond haar, blauwe ogen. Maar dan verwacht je toch meer een mix zeg maar. Ik wel tenminste. Mijn man is ook donker, mijn kinderen hebben een tintje. Maar haar dochter is echt sneeuwwit. :(

7. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook niet van plan om te vragen. Vind ik onbeleefd. Maar blijf wel nieuwsgierig. :D

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha hier ook zoiets! Ik ken al een hele tijd iemand.
    Nu is ze alleenstaand en heeft ze een dochtertje van 6, wil dolgraag weten wie de vader is, maar durf het niet te vragen.
    Ze had me een paar weken geleden op Facebook toegevoegd

(Ik had haar al zo'n 10 jaar niet meer gesproken trouwens)

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Een tijd geleden een documentaire gezien van een gezin met 4 zoons. Moeder was blank,blauwe ogen en blond. Vader was heel donker. Geheel negroïde uiterlijk.

3 zoons waren licht tot donkerbruin. De middelste het meest donker. De jongste twee waren een twee-eiige tweeling. De ene tweelingbroer was best donker, de andere donkerblond, blauwe ogen en hartstikke blank. Het laatste joch vond het vreselijk om zo weinig op zijn broers te lijken. Hij werd altijd gezien als het vriendje,niet het broertje.

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mini lesje biologie :p :

Iedereen heeft voor elk onderdeel twee genen. Een zogenaamd dominant gen en een recessief gen. Het dominante gen overheerst en dat is ook degene die je dus ziet.

Bijvoorbeeld:
    Iemand heeft bruine ogen. Het bruine gen is dan dominant (donkerder is vaak dominant, geldt dus ook voor haarkleur en tint). Daarnaast heeft deze persoon ook nog een recessief gen. Dit recessieve gen kan prima blauw/groen of wat voor andere kleur zijn. Je ziet dit dus niet, maar zit dus wel in je genen.

Nu wordt er een kindje geboren:
    Dit kindje krijgt van beide ouders 1 setje genen mee. Dus ofwel het dominante gen ofwel het recessieve gen. Samen vormen deze losse genen een nieuw mensje met persoonlijke eigenschappen.
    Het kan dus dat bijvoorbeeld beide ouders donkere ogen hebben, maar allebei wel blauwe ogen als recessief gen hebben. Als zij beide het recessieve gen doorgeven, krijgt het kindje dus blauwe ogen. Als een van de twee het bruine gen doorgeeft en de ander het blauwe, krijgt het kindje bruine ogen.

Hoop dat het een beetje logisch klinkt :p zo niet, hoor ik het wel :)

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ja dat zou je denken. Mijn man is ook getint en ik ben blond. Maar onze zoon heeft echt hoogblond haar en grijs/blauwe ogen. Ik had het ook niet verwacht. Onze zus/schoonzus is ook getint en haar man niet. Hun kinderen hebben ook een lekker kleurtje en zien er echt indisch uit. Wij dachten dat ons kind ook op hen zou lijken.
    En we zijn er echt 100% zeker van dat het onze knul is, met icsi ;)

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn neefje is ook zo'n rare.

Vader is Antilliaans, moeder (mijn zus) is blank, grijze ogen, donker haar. Mijn neefje is blank, fel blauwe ogen en rossig haar.

Foutje denk ik :p

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.326
    36.184
    113
    En wat wil je vragen dan? Vind het nogal raar van je eerlijk gezegd. Zoals hierboven ook al werd gezegd, het kan heel goed hoor. Hier ook 2 zusjes in de buurt, lijken sprekend op elkaar. Alleen de een is heel licht met blond haar en de ander vrij donker met zwart haar.

En zelfs al zou er wel wat zijn en speelt er wat, als ze dan wilde dat jij het zou weten hadden ze het je wel verteld.

14. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Een collega zonder vriend was opeens zwanger, was best benieuwt hoe dat tot stand is gekomen.

Toevallig kwam ik haar op kantoor tegen, zwanger van een sperma donor, dat dacht ik al! :)

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eh, tja, lijkt me logisch dat er sperma aan te pas is gekomen. Hoe anders ? Maria-stijl ? :D

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Mijn zusje ( half Italiaans) donkere vader met bruine ogen...moeder donker haar lichte ogen...

Ze was als kind tot ongeveer 4 jaar wit ( niet eens blond) met helder blauwe ogen...

17. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik wist wel ongeveer hoe het zat met dominantie, maar zo duidelijk uitgelegd als dit heb ik het nog niet eerder gehad. Thanks!!

18. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    #18 Mamsvan, 7 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
    ik heb die artikel met die "rare" tweeling inderdaad gelezen, voorheen heb ik er weleens wat over gehoord maar vaagjes, waarschijnlijk is dat het gewoon

ik heb ook weleens vragen die ik niet stel, zo heb ik een school genootje op facebook :D en die is nu dus al 3 a 4 jaar moeder, van mooi meisje :) nu voedt ze die alleen op want het vader van het meisje zit dus vast in de gevangenis,

dit schijnt al te zijn tijdens de zwangerschap, en wat ik beetje uit haar statusupdaten begrijp zit haar vriend nog wel wat jaartjes vast,

nu vraag ik mij vooral af van wat heeft deze man gedaan waardoor die zolang vast zit, ik ga het niet vragen, want volgens mij heb ooit iemand weleens zien vragen (ook een oud schoolgenootje van ons) (irritant mens overigens) en die was op een gegeven moment een paar dagen later ontvriend door haar, dus ik denk nou ik vraag het maar niet, maar ik ben soms wel nog steeds nieuwsgierig hoor :) maar goed het gaat mij ook niks aan ;)

19. pietje1987

:) dank je wel! :)

20. pietje1987

Volgens mij kun je uitspraken van het OM gewoon googelen ;) weet niet zeker hoor...
    En anders voornaam + woonplaats of achternaam + woonplaats ;) vaak kun je dan bij ernstige delicten (waar ik gemakshalve maar even vanuit ga, omdat hij al zo lang vast zit) wel een krantenartikel vinden...

Deel Deze Pagina