hoi, ik ben aan het nadenken over hoe het moet als ik zwanger ben en ik werk in de huishoudelijke hulp smorgens bij mensen en smiddags dus beide 3uurtjes, het is zwaar werk, (matrassen omdraaien, wc schoonmaken -bleek- / bedverschonen / douchetegels boenen/ kasten in en uit ruimen ect ect.) hoe en wat zijn hier de ervaringen met mensen in de thuiszorg? ik heb al wat gezocht maar ben niet precies nog tegen gekomen wat op deze situatie aansluit. dus ik ben benieuwd. want het lijkt wel allemaal makkelijk omdat je bij je zelf thuis heel anders schoonmaakt maar wij werken volgens een schema die voor het einde van het jaar afgewerkt moet zijn. dus ik wacht het af. GRTS
Ik werk niet in de thuiszorg maar doe wel lichamelijk werk. Ik werk tijdens deze zwangerschap 3 dagen in de week op een manege en bij mijn vorige zwangerschap 5 dagen in de week. Dit betekent dus met kruiwagens lopen, hooi en strobalen sjouwen en veel in beweging zijn. Ik zou me als ik jou was niet van te voren al druk gaan maken want je weet nooit hoe je je gaat voelen tijdens je zwangerschap. Bij mij pakt alles positief uit en kan nog makkelijk het werk aan, maar geeneen lijf en zwangerschap is hetzelfde. Je bent niet verplicht om vanaf een bepaald aantal weken (ik dacht 20 weken) zware dingen te tillen (ik geloof max 10 kilo 10 x per dag) vanaf 30 weken max 5 kilo 10 x per dag. je leidinggevende moet daar rekening mee houden, maar dat lijkt me nu nog ver weg. veel succes
ik werkte in thuiszorg als thuishulp, maar ik ben eigenlijk vrij snel de ziektewet in gegaan.. dit door gigantische misselijkheid en andere klachten.. kreeg me eigen huis nog niet gestofzuigd laat staan dat ik dit ergens anders moest doen. het heeft me uiteindelijk wel mijn baan gekost.. maar goed.. na aantal MK is dit kindje me toch belangrijker dan welke baan dan ook.
Ik werk ook als h.hulp bij de thuiszorg en ik heb nog nergens last van. Ook werk ik in een supermarkt en ik vul de koelingen ook gewoon terwijl die kratten ook wel 15 kilo zijn. Zo lang het nog lukt en ik nergens last van heb gaat dat ook door. Je lichaam kan dat ook wel aan vooral als het lichaam het al gewend is. Je moet geen zware dingen gaan doen die je vooraf ook niet deed.