Arrgh hondenpoep!

Discussie in 'De lounge' gestart door Regina88, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier ook mijn dochter net op tijd kunnen behoeden voor een gigantische, smerige hondendrol, en dat gewoon echt letterlijk op de hoek van het schoolplein.
    Is toch niet normaal en vreselijk asociaal!

2. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Nou wel of geen hondenbelasting........daar hangt echt het hebben van een hond niet van af.
    Ik ruim de poep ook op, heb ik geen problemen mee.

Alleen ik vind de hondenbelasting gewoon achterhaald. Ik kreeg vorig jaar de rekening voor de hondenbelasting. Daar werd in uitgelegd waar het geld dat ik moest betalen voor werd gebruikt. Daarin stond gewoon letterlijk dat ze dat geld gebruiken voor het aanleggen en onderhouden van straten en fietspaden:( Hallo.......alsof ik daar als hondenbezitter alleen gebruik van maak.
    Voor hond 1 betaal je een x bedrag, voor een tweede hond betaal je opeens het dubbele......want ja, die poept natuurlijk veel meer als de andere;)

Tis gewoon het spekken van de kas, niets meer en niets minder.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #123 mam1991, 26 feb 2016
    Laatst bewerkt: 26 feb 2016
    wij hebben ook een hond en onze gemeente berekend geen honden belasting. Maar ik weet zeker dat het gewoon betaald wordt via de gemeentebelasting.

Ik ben er gewoon heel makkelijk in: heb je een hond hoor je er mee te wandelen en poept hij op een ongewenste plek dan ruim je het op, makkelijk zat.

Katten hou je bij je door je tuin af te schermen, zo komen ze niet onder de auto en zo zorgen ze niet voor overlast bij de buren.

Wil je deze paar simpele dingen niet kun je beter geen hond/kat nemen.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant

ho ho ik heb nergens gezegd dat ik dat niet opruimde he ik ruimde het altijd netjes op maar door dit gedeelte doet mijn hond geen grote behoefte aan de lijn hij is gewend om dit altijd te doen los.
    nu kunnen ze niet meer los lopen wij kunnen alleen door de wijk en polder gebied waar ze als gekken rijden.
    plus daarbij kan mijn hond niet samen met andere honden behalve onze eigen hond.
    ik heb in iedere zak van mijn jas wel een paar zakjes zitten ondanks dat ik weet dat ze niks doen je weet maar nooit of het lichtje ooit nog gaat branden bij hem.
    ik reageerde eigenlijk ook specifiek op diegene die zei dat het vies en stinkt om de honden op de plaats te laten zolang je het netjes bijhoud is er geen probleem in mijn geval gooi ik er een emmer chloor / sop overheen en de rest gaat de kliko in.

en daarbij heb ik ook nog eens 2 katten maar deze komen niet buiten want ik wil niet dat ze overlast veroorzaken voor een ander dadelijk als de tuin volledig is aangepakt mogen ze naar buiten maar kunnen ze de tuin niet uit.

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Sorry:) Ik had het anders opgevat als dat je bedoeld heb. Maar ik heb het nog een x nagelezen en nu begrijp ik hem!:p

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat is wel slecht!

Vriendin van mij werkt bij de gemeente van mijn woonplaats, en vertelde dat hier de hondenbelasting echt wordt gebruikt voor uitlaatveldjes enzo. Dat kan ook wel want ze zijn goed onderhouden, groot en groen. Dan betaal ik het dus met alle liefde. Het is ook niet veel, 15 euro per kwartaal geloof ik.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een put voor de oprit, naast onze tuin is een brandgangetje en dan een groenstrook. Ik zou het niet zo cool vinden als ze die drollen in 'onze' put gooien aangezien manlief en ik een paar keer per jaar met de schep en groen container die put leeg scheppen omdat anders het water niet wegloopt ;)

8. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Hmm ik heb net mijn kinderwagen geschrobd omdat die vol stront zat! Nadat ik de hond had uitgelaten met mijn superdeluxe poepschep, zucht

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jeetje, vraag me nu toch af waar jij woont, in een of ander schijtveld?? 😂😂😂 Hier ligt er serieus bijna nooit poep op straat.
    Overdrijf je nu niet een beetje?

10. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier ligt het ook overal vol, je kan nog geen 100 meter wandelen of je komt alweer een hele hoop tegen. Tig keer wielen en schoenen moeten schoonmaken om die troep weer weg te krijgen.
    Het zou zo leuk moeten zijn om even naar de speeltuin te gaan, maar ik vind het hier niet meer leuk en ga daarom ook bijna niet meer. Of je stapt in een hoop stront, of je stapt in kapot glas of weet ik veel wat voor andere rotzooi er overal ligt.
    Snap ook echt niet waarom mensen het niet even opruimen.

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Vreselijk ga die hondenschijt! Zooo asociaal, degenen die hun hond op de stoep laten schijten en het niet opruimen. Regelmatig weer onder de schoenen of kinderwagen.
    Ik ben bijna geneigd iedereen die ik met een hond zie lopen geirriteert aan te kijken, al weet ik dat niet iedereen het doet natuurlijk.

Wat bij ons ook verschrikkelijk is, is dat er hier iemand zn hond in de lift laat piesen! Gatverrrr! Het is al zo'n kleine lift en dan sta ik daar iedere keer met mn duowagen tegen die bepiste wanden en hele plassen op de grond! Om woest van te worden!!:(

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    #132 pinter, 26 feb 2016
    Laatst bewerkt: 26 feb 2016
    Niet elke hondeneigenaar is een "aso" ;)

Maar goed,ik heb een hond en ik heb ook zakjes om de poep op te ruimen.
    In ons dorp is geen hondenbelasting,wel een opruimplicht wat ik zelf ook meer dan normaal vind hoor,langs ons huis liggen erg vaak drollen en heb er met meerdere buren een vlaggetjes in gezet....dit heeft helaas maar even geholpen...
    Voor ons huis staat een boom,en in die grond liggen nu al meerdere zakjes waar stront in zit.
    Op zich wel logisch,want in het gehele dorp is geen vuilnisbak te vinden waar je de poep in kwijt zou kunnen....dus tja,dan kies je ervoor om de gehele wandeling met een warm zakje te lopen,of je stopt hem in je jaszak:D.

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Haal zelf altijd de boterhamzakjes bij de Lidl,zijn wat dikker en er zitten er weet ik hoeveel op een rol.
    In elke jaszak bij ons zitten wel zakjes,en in de mand waar de riem enzo inzitten daar ligt ook een rol in om bij te vullen....
    Heb er een bloedhekel aan om in de poep te staan,destijds met de wandelwagen ook,bah kun je buiten met de tuinslang in de weer....

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

En als iedereen zo denk gaat het een lekker kak zooi worden..
    Sorry hoor,maar als jij jou hond voor mijn huis laat schijten en je ruimt het niet op kun je dezelfde actie van mij verwachten als die van Cyn ( of hoe heet het forumlid met haar actie op pagina 1)

15. Veera

Veera Niet meer actief

Ja dat zal, maar dat gebeurt toch niet

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ons huis ligt tussen twee grote grasvelden. Daar lopen we elke dag doorheen, er is geen stoep (raar van de gemeente ook hoor). En daar laten veel mensen hun hond uit. We wonen er prachtig! Maar de mensen die minder mooi wonen, een bepaald soort volk ;) laten bij ons hun beesten schijten. Overdrijven? Zou zeggen breng je dochter hier, ik lever haar bekakt weer af :D

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoe zou je erop reageren als het wel gebeurde?

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Bij ons achter het huis ligt ook een strook gras waar met mooi weer de kinderen spelen die aan het gras wonen.
    Er was 1 buur man die zijn hondje hier liet schijten, mijn man heeft een keer alle keutels op geraapt en bij hem in de tuin gegooid 😁 Sinds die tijd gaat het goed.
    De rest van alle honden die hier in de straat wonen zijn gelukkig zo dusdanig opgevoed dat ze niet poepen op het veldje hier.

19. Veera

Veera Niet meer actief

Dat ze op mn deurmat liggen? Nou opruimen he :)

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij wonen in het buitengebied. Tuurlijk liggen hier ook weleens drollen langs de kant van de weg, in het hoge gras. Maar waar ik me echt aan kan ergeren is paardenpoep. Kennelijk is het heel normaal om je paard bij iemand voor het huis te laten poepen en het dan niet op te ruimen. Wij wonen voor een bocht en kennelijk hebben die beesten dan extra aandrang om te poepen. Heb nog nooit een ruiter gezien die het opruimde of in ieder geval even in de berm schoof. En we hebben het dan niet over een drolletje die in een boterhamzakje past... Maar ze doen het niet alleen voor mijn huis, tijdens een wandeling (met mijn hond) moet ik een zeker een keer of 10 tegen mijn kinderen zeggen dat ze moeten oppassen voor de paardenpoep. En laten we het dan nog niet hebben over de kattenpoep van de katten van de (verschillende) buren die de zandbak van onze kinderen en de rest van onze tuin als kattenbak gebruiken. Kennelijk is het voor andere dieren heel normaal om overal hun behoefte te doen en hoeven die baasjes de ontlasting niet op te ruimen omdat het onhandig/niet te doen is, maar is hondenpoep wel altijd een groot ding. Onze hond poept meestal in het bos en dat ruim ik niet op (wanneer het niet in de buurt of op het pad ligt in ieder geval). Poept hij toch een keer ergens op de stoep (met mijn huidige hond nog nooit meegemaakt), dan ruim ik het op.

Deel Deze Pagina