Geen last van, ik maak alles regelmatig schoon met goede kennelreinigers. ZEKER met warme dagen. Bij mijn ouders in de wijk is het pas erg als je langs sommige groenstroken loopt in de zomer, man o man. Moet er bij zeggen dat we nu een meer dan een half jaar hier wonen heb ik nog niet 1 hondeneigenaar gezien die netjes met een zakje iets opruimde. Ik kan me de frustratie dus wel voorstellen. Als hondeneigenaar word ik mee geschoren over 1 kam met alle mensen hier die er te beroerd voor zijn en daar erger ik me ook kapot aan.
Vind dat ook irritant. Onze hond vind paardenstront ook lekker dus moet regelmatig naar haar toe rennen om haar op haar donder te geven (ze luistert dan niet grrr). Je hebt wel van die zakken die je onder je paard zijn staart hangt om drollen te vangen! Maar paardendrollen vind ik toch minder vies dan hondendrollen op een of andere manier..... En wat ik helemaal goor vind (en de hond nog lekkerder dan paardendrollen blehhhh) is mensenstront... gatver, liggen hier regelmatig drollen (met zakdoekjes of wc papier erop) langs het kanaal of in het bos. Dat snap ik echt niet.... zou echt niet in me opkomen, even lekker buiten poepen langs de weg, heel bizar vind ik dat...
Maar ruim je het alleen op als het op iemands oprit ligt? Ook op straat en op een groenstrook hoor je het op te ruimen. Het is toch ook niet normaal dat je niet meer ergens over gras durft te lopen omdat er om de halve meter een berg stront ligt? Die groenstroken zijn er niet neergelegd om een hond te laten schijten tenslotte.
Er is bij ons één deel van de route naar school en die noem ik "de hondenstront boulevard". Dat is werkelijk niet normaal, je kunt er eigenlijk niet lopen met een kinderwagen. Terwijl langs dat pad een groenstrook en een 'wild' grasveld liggen waar geen kinderen spelen. Mensen kunnen hun hond dus prima even van de stoep afsturen en daar laten poepen. Dan hoef je het wat mij betreft niet eens op te ruimen. Hoeft de hondeneigenaar niet zo'n drol op te pakken. (Hoewel dat met dit weer geen straf is toch, even je handen opwarmen. ) En ik loop / rijd er niet doorheen.
Het ligt er heel erg aan wat het paard te eten krijgt heb ik het idee (ben geen paardenkenner). Wanneer ze voornamelijk gras en hooi krijgen valt het mee, dan zijn het vaak vrij droge drollen. Maar kennelijk zijn er hier veel paarden in de buurt die ook veel brokken oid krijgen... Nou daar wil je ook echt niet in staan... En die zakken (drollenvangers) bestaan inderdaad wel, maar ik moet het eerste paard met zo'n ding nog zien hier in de buurt.
Oh, en als ik zou moeten kiezen tussen een kind met de onderbroek vol poep of hem in het bos laten poepen, dan kies ik ben ik bang toch wel voor het bos. Zelf echter zou ik het niet eens kunnen denk ik.
Mee eens. Dus omdat mensen zo graag een hond willen ondanks het gegeven dat ze ervoor moeten betalen, moet de medemens maar dealen met het feit dat er overal schijt op straat ligt? Nee, jij wilt een hond voor je eigen plezier wetende dat je ervoor moet betalen dus ruim je zn uitwerpselen maar op en zorgt dat de medemens hier geen last van ondervind. Omdat ik moet betalen voor voedsel betekend toch ook niet dat dan de verpakkingen maar op straat gooi? Dit raakt kant noch wal!
Wat reageren sommige hier were lekker kart door de bocht zeg Aso gedrag, je moet je schamen... Ik heb ook een hond en nee, op gebieden waar hij mag schijten ruim ik het niet op. Op straat op grasveld poept hij niet, want mijn hond spoort niet en kakt alleen tegen bomen aan of met z'n hol zo ver in de bosjes dat je de keutel nooit terugvindt. Verder, voor mensen zonder hond waarschijnlijk zeer ongeloofwaardig, stinkt de poep van mijn hond niet. Dit vanwege de brokken/vlees wat hij te eten krijgt, dus de keutels zijn hard, compact en meuren dus verre van, namelijk niet. Ik erger mij ook aan hondenstront wat midden op straat ligt, maar ik ga het dus ook niet op elk veldje waar wel gekakt mag worden staan opruimen. Als het midden op de stoep zou zijn wordt het Een ander verhaal, maar gelukkig hebben we onze hond het anders aangeleerd. En waar ik mij pas écht aan irriteer? Andermans katten die in mijn tuin lopen te pissen, kakken en te sproeien voor het huis. Of katten die zomaar binnenlopen bij anderen, luidkeels staat te blèren voor de deur... Daar wordt niet voor betaald, maar hebben andere mensen ook last van. Gaan we die dan ook maar aso noemen? Of is dat weer "anders"?
Hebben wij vorige week ook gehad. Een hond die moest precies poepen (had het al gedaan in de vroege ochtend dus) waar iedereen aan komt lopen en dan 2/3 x vrij dunne verse poep waar iedereen door heen gelopen is bij de peuterspeelzaal inclusief mijn dochtertje het was echt heel erg. Alsof iemand het erom doet vind het echt niet kunnen! Zo iets dient die gene gewoon op te ruimen.
Echt erg om te lezen dat er zoveel last hebben van hondenpoep. Hebben jullie wel het idee dat er gecontroleerd wordt? Bij ons in de wijk helaas niet. We hebben eens een mail gestuurd naar de gemeente, ook omdat er hoe teveel honden loslopen en onze hond bijna was gegrepen. Kon geen kant op met hond aan de lijn en een kinderwagen.. Reactie was dat er meer controle kwam, maar nooit iemands gezien. Honden liepen ook nog steeds los.
Ja lekker, dat je een rondje gaat wandelen met mooi weer, en dat je dan tussen de stronthopen loopt. Ruikt altijd zo lekker he? En die vliegen, die landen eerst op een drol en even later op je kinderwagen, bijtring, drinkbeker, speelgoed. Beetje middeleeuwse instelling heb jij. Ik vind dat vies. maargoedl ik woon in drukbevolkt ebied. Als iedereen het hier zou laten liggen vergaan we vd stank.