Arrgh kasverschil!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Damned...

Word ik vanmiddag gebeld door mn leidinggevende ( ik werk nachtdienst bij de bp ) of ik even langs wil komen.

Ik zeg nou dat gaat nu niet wat is er aan de hand? Ja er zijn onduidelijkheden tijdens jouw shift, dus ikg elijk vragen wat er aan de hand is.

Blijkt dat er op 3 januari een bedrag verkeerd was aangeslagen. Dit had ik expres zo gedaan omdat er een pompwisseling was. Iemand had gezegt dat ie pomp 5 had ipv 3 dus betaald hij maar 30 euro ipv 86 euro. Vervolgens komt er een man en die zegt de enige pomp die nog open staat hea, dat was dus die van 86 euro.

Meneer rekend af en gaat weg, komt vervolgens terug dat het bedrag niet klopte. Dit klopte dus, ik gelijk die 86 euro retour gedaan en meneer dat terug gegven en 30 euro laten betalen.

Ik had dit zo gedaan omdat mij nooit was uitgelegt wat je moest doen met een pompwisseling.

Nouja dit was goed maar in het vervolg moet ik dit anders doen en dat word me nog wel uitgelegd.

Vervolgens blijkt dat ik afgelopen vrijdag precies 30 euro kasverschil had, ik zou mn god niet weten waar dit vandaan komt, en zit me nu echt suf te piekeren. Ben in staat om die 30 euro zelf aan te leggen om van t gepieker af te zijn. Ze kunnen alle camera beelden terug kijken zodat ze kunnen zien dat ik absoluut niet gestolen heb.

Maar ik baal er zo ontzettend van, nu kan ik dus morgen op mn enige vrije dag terug naar het werk om me te verantwoorden,,

2. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Oeh dat is wel vervelend. Maar heeft het gevolgen voor je baan als ze er niet achter komen waar die 30 euro heen is? Want het kan natuurlijk ook zo zijn dat je verkeerd hebt teruggegeven, misschien zaten er wel briefjes aan elkaar geplakt?
    Wij hebben op het werk heel vaak kasverschil, maar daar doen ze bij ons nie zo moeilijk over.
    Wel belachelijk dat je daarvoor terug moet gaan, wat kun je daar nou anders doen dan aan de telefoon:s.

Nou succes ermee!

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    jeetje zeg was balen,,
    kunnen ze niet achterhalen van wie de ene auto was van 86 euro dan???

4. Jel

Jel Niet meer actief

Wat vervelend zeg. Succes morgen en hopelijk geloven ze je met je verhaal...

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oei dat is inderdaad vervelend!
    Is mij ook wel eens gebeurd toen ik in een kledingwinkel werkte, heeft me gelukkig niet mn baan gekost.. 1 x was het kasverschil 50 euro, ik schrok me dood maar gelukkig was het briefje blijven hangen in het kluisje waar de 50 euro ingaat als mensen daarmee betalen..

In een andere winkel heeft het me trouwens wel mijn baan gekost, maar omdat ik dat zelf wilde..
    was mijn 1e werkdag en ik moest even 10 minuten de kassa overnemen, bij de 1e winkel waar ik werkte had je je eigen kassa zodat er nooit misverstanden konden bestaan over wie er kasverschil had, dat was hier dus niet het geval en moest gewoon hop die achter die kassa.. er zijn in die 10 minuten geen klanten geweest en ik ben weer gewoon ander werk gaan doen, toen ze aan het eind vd dag gingen tellen was er 50 euro kasverschil.. en wie zijn schuld was dat? juist.. de mijne.. en wel omdat ik het gestolen zou hebben!
    ik schaamde me kapot, ben jankend weg gegaan en heb mijn man (toen nog vriend) laten bellen dat ik niet meer kwam werken..
    ben er ook al jaren niet meer geweest.. terwijl ik het dus niet heb gejat!

Dus.. ik heb 2 verschillende verhalen met kasverschillen.. ik hoop voor jou dat ze er verder geen problemen van maken..

succes!

6. Jel

Jel Niet meer actief

@ Springmuis, wat erg om van zoiets beschuldigd kan worden, begrijpelijk dat je daar nooit meer geweest bent.

7. Rono

Rono Niet meer actief

Diegene die 36 euro had afgerekend ipv 86 euro krijgt nog het cjib achter zich aan dus die is opgelost.

Alleen van die 30 euro, willen ze dus dat ik beelden ga kijken of ik me iets kan herrineren wat fout is gegaan.

Ze moeten het verantwoorden naar het hoofdkantoor.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Pff wat klote meid!

En vooral omdat het zo beschuldigend over komt dat je op je vrije dag terug moet komen en de beelden moet bekijken..
    En vooral omdat je er pas werkt trek je het denk ik nog meer aan :(
    Misschien gaf iemand bijv een briefje van 20 en gaf je 30 euro terug omdat je dacht dat diegene een briefje van 50 aan je gaf ipv 20? Dat gebeurd ook best vaak

Hopelijk is het snel opgelost!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan ik me voorstellen, ik zou ook balen. Maar moet je per se morgen terugkomen dan? Kan dat niet gewoon vlak voor je volgende shift?

10. Rono

Rono Niet meer actief

Nee want mijn leidinggevende die werken niet om 6 uur sochtends en ook niet om 10 uur savonds dus dan ben ik de sjaak om terug te komen en ze willen me beide zien.

Ik snap ook niet dat ze er nu mee aankomen, het is vrijdag gebeurd vrij logisch dat ik me het niet meer kan herinneren. Die van 3 januari kon ik me herrineren omdat dat een vaste klant was en dat dat de eerste keer was dat t gebeurde.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vind het ook vaag, maar goed, neem het ze niet kwalijk. Ik begrijp dat dit gewoon de procedure is die ze moeten volgen van het hoofdkantoor.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Oh, ik vind het wel streng zeg. Ik heb in een supermarkt gewerkt en daar was eigenlijk altijd wel kasverschil. Zelf heb ik 1 keer in 3 jaar die ik daar gewerkt heb kasverschil gehad, maar wel 50 euro! Ik voelde mij ook knap lullig, maar ze hebben er nooit wat over gezegd, behalve "kan gebeuren".

13. danip

danip Niet meer actief

Zou het kunnen dat iemand je bv 20,- gaf, jij het verkeerd hebt gezien en dacht dat het 50,- was waarop je 30,- terug hebt gegeven? Dat gebeurt wel vaker, en zoiets heb ik ook wel eens bij een kassa gehad. En ook op zp heb ik ook al vaak genoeg gelezen dat er een heleboel mensen dat aan zouden nemen zonder wat te zeggen. Zou dus goed kunnen!

Wel erg rot in ieder geval!

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    zo die zijn streng bij jullie, toen mijn vriend en ik nog bij de bp werkte vroegen ze wel als er iets raars was maar als er iets miste (wat bij mij overigens nooit gebeurd is) was het echt niet zo dat je zo op het matje moest terug komen op je vrije dag.. het domme was dat ze bij de ene pomp waar we werkten (2 tegenover elkaar waarvan 1 kleine en 1 24u pomp) soms wel 6 man op 1 kassa lieten werken, vooral met nieuwe mensen inwerken.. en mijn vriend heeft het dus weleens gehad dat er 50 mistte... maar hij is supergoed met geld en ene kasverschil kan zeker hoor, alleen dit kwam overduidelijk door zoveel man op 1 kassa laten draaien die duidelijk minder goed konden terugtellen nog..
    maar ieder een eigen kassa was niet mogelijk daar, waren nameljik maar 2 kassa lades :S
    ben blij dat ik het nooit meegemaakt heb want lijkt me een aardig shit gevoel zeg...

hoop dat je ineens wat te binnen hebt schieten en het duidelijk is, misschien idd bij kijken van beelden dat je denkt oh ja dat was wel vreemd... succes... ;)

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    idd een goede! vroeger toen ik nog 16 was en achter de kassa ging en het nog moest leren heb ik mezelf regelmatig erop betrapt dat ik bijna voor 50 terug gaf ipv 20 :) vanaf toen altijd het geld voor me laten liggen tot ik teruggegeven had, en checken op bon of het bedrag watvoor me lag klopte met het aangeslagen bedrag.. maar 30 euro is anders wel een raar getal, dus dit lijkt me het meest logische idd.. zoek het bijv bij een tankbeurt van precies 20,00 kijk die beelden terug! hun kunnen zo op de bon zien wanneer die bedragen getankt zijn in jouw dienst, en als je dan de beelden ziet, wie weet zie je dan bij 1 van die tankbeurten dat er een 20,00 briefje gegeven word en jij 30,00 terug gaf ipv niks ...

hoop t voor je dat dat het is, dan is het opgelost ;)

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Kleine geld?

Heb je je kassa geteld voor je hem gebruikte? Miss zat er al 30 euro minder in.

17. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Wow, 3 januari was lang geleden zeg, dat jij alles nog kan onthouden wat er was gebeurd. Nu moet je verantwoorden. Waarom ben je niet eerlijk geweest over de incident? Nu krijgt je collega's argwaan.

18. Rono

Rono Niet meer actief

Ik denk dan dat dat het is, zou het anders echt niet weten.

Stampvamp: Ja klopt dat is bij ons ook, wij hebben 2 lades en zijn een 24u pomp. Ik werk echt alleen maar nachten dus sta altijd alleen achter mn la.

Vrijdag was ook heel chaotisch, ik had ontzettende buikgriep en normaal staan we op vrijdag en zaterdag met zijn 2e. Maar mn collega flikt het altijd om om kwart over 11 al weg te gaan terwijl het dan druk word. Dus ik was ook de hele tijd aan het rennen tussen de wc en kassa als er ff niemand was.

19. Rono

Rono Niet meer actief

Waarom ik niet eerlijk geweest bent? Omdat ik dacht dat ik het goed deed! Het was me nooit geleerd en dit was de meest logische manier. Ik zie mijn leidinggevende nooit.

3 Januari kan ik idd goed onthouden omdat dat de aller eerste keer was dat ik dat had en t was ook nog eens een vaste klant die ik dus elke dag zie dus word er vaak aan herrinert omdat ie er nogsteeds grapjes over maakt.

20. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    sorry hoor maar wat is dit voor rare reactie :(

Deel Deze Pagina