Hey meiden ff vraagje. Heb op marktplaats een wiegje gekocht,omdat ik die kleine een paar weken naast mijn bed wil hebben. Het wiegje en alle toebehoorde ziet er netjes en schoon uit. Alleen vind ik het matrasje erg dun, hoort dat zo??? Heb geen ervaring met wiegjes alleen ledikanten. De vrouw van wie ik het gekocht heb, zei me dat dit het matrasje was wat erbij hoord, en het is pas 1jaar oud, maar ik twijfel zo dat het te dun is. Wie heeft ook een wiegje of weet me te vertellen of dat zo hoort! Alvast bedankt.....
hey, wij hebben ook een wiegje, die al wel heel oud is, maar dat matrasje is ook heel dun. heb het nog eens in de winkel gevraagd en die vertelde dat het minimaal 7 cemtimeter dik moest zijn. dat is die van mij dus ook niet, dus ga ik hem dikker maken met nog een laag schuim eraan te doen. wie weet kan je het ook zo oplossen? groetjes!
Ze zeggen dat je het matrasje altijd het best kan vervangen als je het tweedehands (zeker van onbekenden) koopt. Verder moet een matras voor in een ledikant geloof ik 8 cm dik zijn, maar ik weet niet precies hoe dat voor een wieg is.
Het matrasje moet 8 cm tot 10 cm dik zijn. Dit geldt voor zowel een wieg als een ledikantje. Ikzelf heb ook een wiegje gekocht (nieuw) via internet en daar zat echt een schandalig dun matrasje bij (2 cm dun). Ik heb via Wehkamp.nl een matrasje gekocht van 10 cm dik speciaal voor de wieg. Deze kost(te) € 29,95.