Sporten tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door SportySteenbok, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er meiden zijn die willen kletsen over sporten tijdens de zwangerschap. Wat doen jullie nog? Wat pas je aan? Waar voel je je nog goed bij?

Zelf sport ik altijd graag en ook nu tijdens mijn tweede zwangerschap (18 weken inmiddels) wil ik dit graag volhouden. Twee keer per week ben ik zeker nog in de sportschool te vinden. Helaas zie ik hier weinig andere zwangeren.

Dus ik dacht, ik probeer het hier!

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik boks, doe aan bodypump en wat minder zware krachttraining in combinatie met 20 minuten cardio gemiddeld 3 keer per week dus. Ik ben heel erg moe geweest in het begin en toen ben ik behalve met het boksen even gestopt. Nu de laatste tijd pak ik het weer wat meer op. Ik sport wel een stuk minder zwaar dan voorheen.

3. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga nog zo'n 3 x per week...bodypump,zumba,XCO
    wel wat minder fanatiek.........
    maar ik heb kantoorwerk,dus ben blij als ik nog een beetje kan bewegen..en het gaat nog goed

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik ben bijna 36 weken en ging tot vorige week 2x per week naar de sportschool. De laatste weken wel minder intensief en op een lager tempo. Nu ik wat meer last van mijn rug krijg stop ik ermee

5. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oh leuk, meer bodypumpers hier! :) Vinden jullie dat nog goed te doen? Ik wel namelijk, ik krijg er alleen altijd zulke verbaasde reacties op. Op m'n werk mag ik nog amper een pak papier tillen en 's avonds sta ik te pumpen :D Het enige wat niet meer zo lekker voelt is op m'n rug liggen bij de borsttrack. M'n rug trekt dan zo hol. Voeten los van de grond helpt dan wel. Passen jullie iets aan?

Verder doe ik kickfun. Ook een heerlijke les. Prima nog vol te houden, vooral op de bokszak. De oefeningen die we dan extra doen zoals burpees en jumping lunges doe ik wel wat minder mee.

Leuk om te horen, hoor!

6. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    #6 Nova1984, 21 sep 2015
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
    ik vind bodypump nog wel goed te doen
    heb wel de helft minder gewicht als normaal
    verder pas ik niet veel aan
    maar het is alsnog meer als een hoop niet-zwangere dames :D
    Maar nu de buik duidelijk zichtbaar is,gaan die mede-sporters die normaal niks tegen mij zeggen opeens met mij praten en vragen stellen enz... zit ik ook niet altijd op te wachten haha

7. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ik ga nog 2x per week spinnen, maar bodypump voel ik me niet meer zo prettig bij. Sowieso was de belasting van m'n beenspieren altijd al een issue door m'n intensieve fietstrainingen, en ook het planken/de buikspieren sla ik nu liever over. Dan blijft er niet genoeg over, vind het ook niet relaxed om de halve les 'aangepast' te doen, dus ben met pumpen gestopt.
    Wil ervoor in de plaats mom in balance gaan doen. Heel wat anders, maar leuk voor de afwisseling. Spinnen blijf ik doen zolang het lukt, verwacht wel tot ver in de zwangerschap.

8. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Ik doe kung fu, doe niet meer aan sparren. Maar schijngevechten, warming up, wapenvormen enzo doe ik gewoon mee. Oh ja, geen buikspieren ;)

9. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Leuk om te lezen!
    Haha, ja gek is dat hè, dat mensen ineens vanalles gaan zeggen. Ik kickfun al járen en nu m'n buik een beetje te zien is, vragen mensen of ik er niet beter snel mee kan stoppen. Ehm, nee hahaha!

Mom in balance start hier binnenkort ook in de regio, heb er al wat over gelezen. Leek me leuk omdat het in de buitenlucht is en ook om aanstaande mama's te leren kennen. Ik kan me alleen niet zoveel voorstellen bij de inhoud van de lessen/trainingen. Weet jij daar wat meer over Poesta?

Dat is nog weer eens wat anders, kung fu! Ook leuk!

10. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kung fu, cool dat hoor je niet vaak :D

Mom in balance had ik ook over gehoord,dat doen ze hier in Rotterdam ook dus een vriendin vroeg of ik meeging. maar ik hou niet van sporten in de kou en regen.Dus ik hou het lekker bij mijn sportschool..ben nu al 29 weken,dus we zullen zien hoelang het allemaal nog gaat. Als de groepslessen niet meer gaan dan maar zwemmen.Dat kan toch met mijn sportschoolabo.

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, ik heb juist het omgekeerde, ik hou er juist niet van om binnen te sporten in een benauwde sportschool!

Ik heb tot 16 weken buiten bootcamp gedaan en ben nu overgestapt op een specifieke zwangeren training, vergelijkbaar met mom in balance. We trainen alle spieren en doen wat cardio maar dan een tandje minder zodat je niet in de verleiding komt om te veel te doen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik met 39 weken voor de laatste keer geweest.

12. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    39 weken wauw!!!
    Hoop dat ik het ook zo lang kan..

13. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Ik deed aan basketbal en hardlopen. Ik ben overgestapt op mom in balance al in de 1e zwangerschap en ben fan. Ik doe het in een leuk park dus zelfs bij regen zit je onder de bomen nog wel prima. Je doet wat hardlopen of powerwalken, spierverstevigings oefeningen, deels met een band, squats, lunges etc. Het zijn bijna allemaal sportieve meiden en ik heb er een leuk groepje vriendinnen aan over gehouden. Nu mijn tweede zwangerschap en weer bezig in de zwangeren groep, hoop het weer tot mijn bevalling vol te houden.

14. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Heb eens gegoogled op mom in balance, zou me zeker ook wel aantrekken, maar helaas is het niet hier in de regio.

15. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    tot hoeveel maanden doen de meeste dat mom in balance eigenlijk?

16. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Mom in balance doe je meestal totdat je bijna bent uitgerekend of bent bevallen. In plaats van hardlopen is t dan powerwalken en wat minder diep squats doen etc. Zeker 38/39 weken gebeurt vaak als er geen problemen zijn. Ik hoop het ook weer tot mijn bevalling te doen.

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Lijkt me ook super leuk mom in balance... Het is ook bij ons in de woonplaats... Maar ik durf niet haha nee klinkt stom ik heb altijd een beetje angst om ergens alleen aan te beginnen. Voor nu hang ik nog in de sportschool maar dit lijkt me super leuk !!

18. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik word er helemaal enthousiast van, ga me zeker inschrijven voor een proefles mom in balance. Ze starten hier half oktober, dus nog even geduld.

Ik herken het wel hoor, Pluisjee, ik ben ook geen ster in dingen alleen ondernemen. Maar na een aantal keer van woonplaats gewisseld te zijn, probeer ik me daar steeds meer overheen te zetten. En juist met sporten gaat me dat steeds makkelijker af. :)

Gisteravond wel weer lekker een uurtje gepumpt. Je voelt je zo lekker sterk achteraf, hebben jullie dat nou ook?

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kijk eens of er niet iemand iets vergelijkbaars aanbiedt? Hier zit wel Mom in Balance maar ook nog een bekkenbodemfysio en ene zelfstandige instructrice die vergelijkbare trainingen aanbieden.

Ik vond het de ideale manier om meer betrokken te raken met wat er hier in het dorp allemaal gebeurt. Je komt mekaar best vaak nog tegen, je kindjes zijn toch ongeveer even oud. Mij motiveert juist het sociale aspect heel erg om te gaan sporten.

20. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Wat leuk zeg, nog nooit van gehoord maar ik zie dat ze hier ook mom in balance aanbieden. Vanavond eens kijken of dat bij me past.

Deel Deze Pagina