Waarom staat er vaak op potjes (groente, appelmoes, etc) dat je het met en houten lepel moet uitscheppen?
ja vanwege het glas,lang leve google Wanneer het produkt met een metalen lepel uit de pot wordt geschept kan het gebeuren dat de lepel tegen de bodem tikt. Het is helaas mogelijk dat hierdoor een stukje glas loslaat van de bodem. Dit kan voorkomen worden door een houten of kunststof lepel te gebruiken. Deze waarschuwing is dus alleen bedoeld om glasklachten te voorkomen, en heeft niets te maken met het produkt zelf. We zetten het tegenwoordig standaard op alle etiketten van onze produkten.
Nou doe mij maar een kunststof lepel. Ik vind die houten altijd een beetje vies. Geurtjes en kleurstof trok er altijd in toen ik ze in huis had dus ben daarom over gegaan op kunststof. Nu er toch een vraag gesteld is, heb ik een vraag over champignons: WAAROM MAG JE CHAMPIGNONS NIET MET WATER SCHOONMAKEN MAAR HOORT DAT MET EEN BORSTELTJE? (Ik doe het altijd met water....)
En dat is erg? Ik heb er nog nooit wat van gemaakt en mijn eten smaakt er ook niet minder van. Stukjes zwarte aarde in mijn eten vind ik ook niet lekker.
Heeft er mee te maken dat het de smaak ook aan kan tasten als je ze te lang in water laat liggen. Zoals mij verteld is teminste. Hier door kunnen ze papperig worden in de pan. En mij lijkt waar water in de champignon zit kan geen kruiden of smaak in trekken.
Dat dus idd ! De champignons is idd ivm opnemen van het water. Zo heb ik ook geleerd dat dit met aardbeien eigenlijk niet mag, wassen in water na het snijden .
mij is ook geleerd omdat ze dan water opzuigen, of het erg is weet ik niet, als ik die dingen eet krijg ik een rilling van mn hoofd tot in het puntje van mn teen, eet ze dus nooit. Van die potjes vind ik eigenlijk een stomme reden hoor, ik dacht dat het iets te maken had met dat ijzer op een manier reageert met de inhoud. Vraag mij niet hoe, ik heb geen scheikunde gestudeerd.