Als je enkel een goed bedoelt advies al zo uit proportie trekt en je er door aangevallen voelt heb je zeker een serieus probleem om aan te werken. Je kan als je zo’n vrouw bent ook gewoon zeggen. Ja shit dat heb ik al geprobeerd maar het werkt helaas niet. Ik wil wel graag leuke sex dus ik ga eens laten onderzoeken of het iets lichamelijks of iets psychisch is. Dan zoek je naar een oplossing. Of je gooit de term eens in Google en gaat aan het experimenteren. Ook leuk voor je partner gok ik zo Gaan zitten kniezen in een hoekje heb je vooral je zelf mee. Daarnaast reageerde ik op iemand die zei ook wat pijn te ervaren als ze langere tijd geen sex had gehad. Dan is een beetje glijmiddels en een goed voorspel echt geen slecht idee mocht ze dat nog niet geprobeerd hebben
Na de bevalling van de eerste was het voor mij ook geen pretje meer. De hechtingen waren niet goed gezet en heb daar echt ontzettend last van gehad. Ik ben naar de huisarts geweest en bij de gyneacoloog. Een paar tips gekregen die niet echt werkte. Na de bevalling van de 2e heb ik er gelukkig geen last meer van. Er heerst zeker nog een taboe op. Je wordt er zelf ook onzeker van, dus is het ook geen fijn onderwerp om over te praten denk ik...
Ik herken mij er wel in, maar ik heb dan ook vaginisme. Ik kan pijnvrij vrijen, wanneer ik wel pijn krijg stoppen we. Ik vind het heel erg dat vrouwen denken dat pijn erbij hoort en maar moeten doorzetten, tuurlijk kun je een keer wat pijn hebben (na een bevalling of bij een droge vagina bijvoorbeeld) maar dat er mensen zijn die alsmaar pijn hebben vind ik sneu. Zelf ken ik (op mijzelf na) niemand met deze problemen, maar niet iedereen praat daar natuurlijk over.
Laats uitgebreid onderwijs gehad van een 2 seksuologes en idd dit zijn echt cijfers die helaas kloppen. En helaas zie ik ook alweer het onbegrip langs komen van vrouwen die er geen last van hebben van dat doe je toch niet etc. Om het nog erger te maken meer dan 25% van ons vrouwen hebben nog nooit een orgasme gehad en als je dat er aan toevoegt kan je voor een deel ook snappen waarom het vrijen pijn doet. Om het bot te zeggen vrouwen moeten ook opgewonden zijn anders maak je je eigen glijmiddel niet aan en gaat het idd pijn doen en dan ga je de volgende keer weer daar op anticiperen. En dan maar een pot glijmiddel er tegen aan gaat het ook niet helpen want dat is echt heel anders dan je eigen zgn vocht. Gelukkig zijn er idd gyneacologen seksuologen etc en vrouwen die last hebben van pijn bij het vrijen en je wil er wat mee laat je echt verwijzen. Zoals mij ook vertelt is pijn hoort er echt niet bij en door een adequate behandeling kan je het vrijen (niet eens de zgn daad) weer fijn en plezierig maken!
Echt? Is dat dan iets lichamelijks waardoor deze vrouwen geen orgasme kunnen krijgen of zijn die vrouwen nog nooit zo bevredigt dat het een orgasme opwekt? Lijkt me echt heel erg verschrikkelijk als je dat hebt!
Misschien valt die 25% onder de 50% die pijn heeft. Als vrijen pijn doet lijkt mij niet dat je tot een hoogtepunt kan komen. Lijkt me verschrikkelijk trouwens, nooit een orgasme! Als man is vrijen dan ook niet leuk meer.. Wetende dat je je vrouw pijn doet en ze nooit klaar kan komen.
Nee niks lichamelijks maar echt dat ze het gewoon nog nooit gehad hebben. Vaak ook idd niet zo bevredigt en ook nooit aan masturbatie gedacht etc dus eigenlijk gewoon het vrouwenlichaam niet goed kennen oa.
Ja lijkt me ook heel naar! Gelukkig kan je zonder man ook nog orgasmes krijgen. Of zonder in een vagina te gaan. Ik vind 25% ook heel erg hoog! Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Het lijkt me erg vervelend.
Verdoofd het dan ook niet bij de man? Tis niet meer zo vreselijk pijnlijk dan voor mn zwangerschap (zwanger zijn is goed tegen endometriose), het is nu voor mij al een hele verbetering.
Maar komt de pijn bij een deel van die 50% vrouwen dan omdat ze dan penetratie hebben zonder eerst opgewonden te zijn? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Mijn vriend is best flink zegmaar. Dus vrijen doet hier ook regelmatig pijn helaas. Ik kan bv ook bijna nooit 2x achter elkaar, omdat het dan voelt alsof ik uitgescheurd ben ofzo. Die pijn is voor mij ook een drempel om vaker seks te hebben helaas. Vl is heel lief en doet echt zijn best hoor! Hij probeert het echt leuk te maken voor mij maar dat lukt gewoon niet altijd.
Maar moet je perse een orgasme hebben om fijne seks te hebben? Is dat het doel? Mijn partner kan gerust 3 keer op een avond, maar ik heb soms 1 keer een orgasme en daarna niet meer. Of soms helemaal geen. Maar dat betekent niet dat ik niet geniet van sex, integendeel.
Heel eerlijk? Ik vind een orgasme heerlijk maar als het een heel gedoe wordt om er te komen hoeft het niet van mij. Het is voor mij meer een fijne bijkomstigheid dan doel. Maar ik kom niet zo gemakkelijk op dat hoogtepunt
Voor mij is dat wel een doel ja. Toppunt van fijne seks hebben is (tenminste) 1 orgasme. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Er bestaat geen check list of zo
Haha ja ik vind het ook heerlijk hoor! Maar meestal heeft vriendlief dan nog niet genoeg en wil er nog een ronde achteraan, maar na een orgasme is de boel zo beurs en gevoelig Dat ik liever langer door ga maar dan zonder orgasme
Ik heb ook wel eens pijn gehad, en het is soms ook wel gevoelig, bepaalde standjes voelen gewoon echt onprettig.
Een paar verklaringen (naast een mogelijke lichamelijke): Om een orgasme te kunnen krijgen moet je je kunnen laten gaan. Vrouwen (meisjes) krijgen erg moeilijke signalen qua seks in onze samenleving. Aan de ene kant moet je sexy en gewillig zijn, aan de andere kant moet je netjes en kuis zijn. Sommige vrouwen hebben daar helemaal geen moeite mee, maar veel vrouwen voelen zich altijd geremd, hebben toch ergens in hun achterhoofd, hoor ik mij wel zo te gedragen, en dan is klaarkomen erg moeilijk. Daarnaast hebben veel vrouwen negatieve seksuele ervaringen wat hen erg remt. En dan ook nog een hele groep vrouwen die al pijn of last hebben wat ook erg moeilijk is. En niet te vergeten, vrouwen komen bijna nooit klaar van penetratie, dus je moet genoeg andere dingen doen om klaar te kunnen komen. Afhankelijk van je relatie en je overtuigingen is dat ook niet altijd even makkelijk geregeld.