zijn er mensen die ook overwegen om niet een wiegje voor de eerste maanden te doen maar een ledikantje (formaat tot jaar of 2 erin kunnen) en deze dan bv eerste weken op eigen slaapkamer te zetten? vraag me af of een wiegje echt nodig is... wie heeft ervaring of zelf ook geen wiegje aangeschaft? thanks!
Wij hadden ook geen wiegje. De eerste maanden heeft het ledikantje bij ons op de kamer gestaan. Nu slaapt hij in zijn eigen kamer in hetzelfde ledikantje. Wiegje is niet echt nodig..
Heb er ook over nagedacht, toch wel een wiegje gekocht.. Omdat ik de kleine alleen 's nachts bij ons de kamer wil en overdag op haar eigen kamer. En heen en weer sjouwen vind ik geen optie.. Op marktplaats heb je veel 2e hands wiegjes!
Hier alleen ledikantje. Zijn van plan de kleine meteen te laten wennen op eigen kamertje. Aangezien we nogal klein behuisd zijn. We zien wel hoe het uitpakt.
Ik had bij de oudste een hele schattige mandwieg te leen gekregen. Zoonlief raakte helemaal in paniek als hij erin moest. Daarna heeft hij gewoon in een ledikant geslapen. Nummer twee ook en straks nummer drie ook. Ik koop desnoods via mp een kinderwagenbak als wiegje mocht deze echt niet willen in het ledikant.
Hier ook geen wieg, kleine gaat direct in zijn ledikant op zijn eigen kamer. En als dat niet lukt... jammer dan, ik heb geen plek op m'n kamer voor een wiegje dus het moet gewoon gaan lukken.
hier beide meteen huppa vanuit het ziekenhuis (dus 2 nachtjes naast mij geslapen) in hun ledikantje op hun eigen kamer. Wij zijn klein behuist dus onze slaapkamerdeur stond open en die van de kleine en met 3 grote stappen stond ik in de babykamer.
Hier ook geen wieg. Mijn dochter heeft vanaf dag 1 op haar eigen kamer geslapen. In een ledikant dus.
Wij hebben een tweede ledikantje aangeschaft (via MP) zodat we niet de lakentjes, hoeslakentjes en dekentjes dubbel hoefden aan te schaffen. De bedoeling is dat ons meisje 's nachts bij ons op de kamer slaapt en overdag slaapjes doet in haar eigen kamertje, en ik zag het niet echt zitten om elke keer dat bedje te verplaatsen
Niet nodig hoor. Een enkel kind voelt zich niet fijn in een te grote omgeving maar dat is ook op te lossen door de kinderwagenbak of te werken met handdoeken en kussens (verkleinen) Wij hadden wel een kleine wieg op de kamer, daarna een grote wieg op het eigen kamertje en vanaf 6 maanden een ledikant.
Ik twijfelde heel lang hierover...uiteindelijk geen wieg...maar wel spijt! Dochter vond het helemaal niks in het ledikntje...pas wanneer we de kinderwagenbak erin zette was het goed...en zo sleepte we iedere dag van boven naa beneden met de wagenbak.
Wij hebben ook alleen ledikantje. Eventueel voor eerste tijd kinderwagenbak of ledikantje op slaapkamer indien nodig.
Hier bij de eerste geen wiegje gehad. Aangezien gewoon de bedoeling was dat ze op haar eigen kamertje zou slapen maar wilde haar toch naast me. Toen hebben we gewoon het ledikantje naast ons bed gezet.
Wij zijn begonnen met 's nachts op onze kamer in de reiswieg (kinderwagenbak) en overdag in zijn ledikant op z'n eigen kamer. Maar de wagenbak werd al snel te klein voor een hele nacht. Dus hebben we het ledikant gewoon bij ons gezet en hem daar ook overdag in laten slapen. Na een maand of drie altijd op zijn eigen kamer, de overgang is geen probleem geweest. Voor een volgende zou ik denk ik eerder kiezen voor een ledikant op de eigen kamer en een campingbedje bij ons (of andersom). Want het campingbedje hebben we toch al staan vanwege onze zoon. Wij hebben een wieg niet gemist in ieder geval.
Wij hebben een erfstuk hehe, wieg waar mn man en zn zus in hebben gelegen, eigenlijk heel bijzonder dus! Daarna gewoon ledikantje idd