Ik vroeg me af welk middel jullie het positiefst hebben ervaren, voor het krijgen van een eisprong en regelmatige cyclus ? Ik heb geen eisprong en een zeer onregelmatige cyclus (PCOS) en ben al een tijdje bezig met verschillende middeltjes die een regelmatige cyclus beloven, maar tot nu toe weinig resultaat. Omdat wij nog minstens een half jaar moeten wachten voor Clomid ben ik dus op zoek naar homeopathische middeltjes. Heb zeer kort Ovulavit geprobeerd (toen raakte het uit de schappen) en Efamol PMP, maar geen eisprong. Op dit moment gebruik ik monnikspeper (had daar om de een of andere reden een heel positief gevoel bij) maar zit inmiddels op dag 27 en nog geen eisprong. Ik weet dat bij PCOS het kan zijn dat homeopathische middeltjes gewoon niet werken en je op Clomid over moet gaan, maar heb graag alles geprobeerd omdat Clomid voor ons nog geen optie is. Welke middeltjes hebben jullie gebruikt waarmee jullie een eisprong kregen en een reg. cyclus ?
ik zou t echt niet weten... ik gebruik zelf namelijk wel clomid, de bijwerkingen vind ik mee vallen vooral omdat ik al 150mg gebruik... Hoezo is t nog geen optie voor jullie om aan de clomid te gaan?
De gyn wil het nog minstens een half jaar tot 1 jaar aankijken zo, i.v.m. dat ik een hele tijd terug last had van een depressie en ze zeker wil weten dat het nu gewoon stabiel is en goed gaat (dat dat al een tijd zo is, en wij niet besluiten voor een kindje te gaan als we denken het niet aan te kunnen, zegt blijkbaar niet veel...)
Helaas werken homeopatische middelen bij PCOS over het algemeen niet, omdat het een hormonenkwestie is. Hier ook vanalles geprobeerd, maar helaas... Misschien dat je naar een ander ziekenhuis kunt gaan voor een second opinion? Misschien dat je daar al wel met Clomid mag beginnen. Succes!
Hier sluit ik me bij aan. Volgens mij werkt het niet als je PCOS hebt. Ik heb na diverse onderzoeken dus ook clomid meegekregen. vind het raar dat je nog zolang moet wachten. Als jij weet dat je het aankunt waarom dan zolang wachten?
Dingen die je gelukkigmaken helpen altijd mee, doe dingen die je leuk vind en leg jezelf extra in de watten. Toen ik me heel gelukkig voelde en gezond at werd mijn cyclus steeds korter tot 28 waarna ik een stresmaand had en me cyclus gelijk langer was dus dat kan ook veel verschil maken. Liefs
De gyn had contact gezocht met mijn oude psychiater en mijn huisarts, blijkbaar hebben die ook een hand in de beslissing gehad. Denk dat daarom een 2nd opinion ook niet veel zin heeft. Niet dat ik ze (huisarts en psych) de afgelopen máánden uberhaupt nog gesproken had; waarop ze hun oordeel evt. konden afstemmen, maar goed.. Vind het ook erg rot. We komen daar toch niet als we zelf ook denken van: goh, het gaat niet goed nog, we denken het niet aan te kunnen...
Selena: ik weet natuurlijk ook niet of dit werkt, maar ik had zelf geen eisprong de laatste 1 1/2 jaar. ik kreeg geen eisprong met clomid enz. Ik heb veel groene thee!! gedronken de laatste anderhalve maand(hete van zakjes en uit pak, fris) en slik ook sinds een maand tarwekiemolie capsules ....... nu heb ik voor het eerst waarschijnlijk op dag 18 een eisprong gehad......zonder enige hulp van medicijnen enz....(vakantie in het ziekenhuis) moet vandaag bloedprikken, maar kijk maar eens in mijn onderschrift bij mijn tempkaartje succes meid ......volhouden
Wat bij mij ook goed werkte was meer sporten en het dr frank dieet. Geen suikers meer en geen koolhydraten. Mijn cyclussen waren ineens een stuk korter dan anders. Helaas was ik door mijn vakantie er vanaf gegleden van het dieet maar ben nu sinds 2 dagen weer begonnen. Ook weer meer sporten en veel groene thee drinken. Schijnt een wondermiddel te zijn die groene thee Ik vind het een beetje raar dat jou gyn je nog zolang zonder medicatie laat proberen.
ik vind het eerlijk gezegd een beetje belachelijk dat de gyn voor jou gaat beslissen dat je nog niet toe bent aan een kindje... Ik heb ook een depressie gehad en bij een psych gelopen (tijdens mijn vorige zwangerschap) maar ik kreeg direct clomid van de gyn hoor... Homeopatische middelen helpen bij pco niet, om de eenvoudige reden dat je met pco te veel oestrogeen aanmaakt (daardoor kan je lichaam geen genoeg follikel stimulererend hormoon aanmaken) en al die homeopatische middelen daar niet voor bedoeld zijn. In clomid zit een anti-oestrogeen. Ik heb zelf etos zwanger worden geprobeerd, maar daar werd mijn cyclus alleen maar langer van... het enige wat echt hielp was clomid. Het enige wat misschien kan helpen is afvallen als je overgewicht hebt. En dan het liefst met een koolhydraatarm dieet (aanbevolen bij pcos). Vet stoot ook oestrogeen af en als je al een teveel hebt is dat natuurlijk ook niet goed...