'Eerder dochter na overslaan ontbijt'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Minyaweth, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het ontbijt overslaan kan vergaande gevolgen hebben...

Conceptie
    Uit Brits onderzoek blijkt dat bij vrouwen die rond de conceptie van hun kind het ontbijt overslaan of weinig eten, de kans op het krijgen van een meisje groter is. De universiteiten van Exeter en Oxford komen tot de conclusie dat het geslacht van een baby samenhangt met hoeveel de moeder eet. Als een moeder te weinig eet, daalt haar bloedspiegel en ervaart het lichaam dat als voedselschaarste.

Veiliger
    "Als een moeder genoeg eten voorhanden heeft, zou ze best een zoon kunnen krijgen. Jongens zorgen meestal voor meer nageslacht dan meisjes. Maar in onzekere tijden is het veiliger om een meisje te krijgen", aldus een van de onderzoekers.

Ontwikkelingslanden
    Dat zou ook verklaren waarom er in ontwikkelingslanden meer meisjes dan jongens ter wereld komen. Door gebrek aan eten wordt de kans op een jongetje daar kleiner.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, ik eet bijna werkelijk nooit ontbijt, en heb toch een zoontje :)
    Wat zou hier van waar zijn?

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha en mijn moeder en ik eten altijd een ontbijtje ;)
    en me moeder heeft toch echt 6 meiden en ik 1 dochter :) haha vind wel grappig ;) geloof er eerlijk gezegd niet zo heel veel van :oops:

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hihi bij ons klopt het wel op zich. Ik eet altijd veel, en sla m'n ontbijt ook echt nooit over. Dat is bij mij zelfs vaak de grootste maaltijd van de dag. En ik krijg idd een zoontje!

Mijn moeder ontbijt werkelijk nooit en heeft 3 dochters, maarja ze heeft ook nog twee zonen. ;)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben benieuwt of t gaat kloppen bij mij.
    Voor ik zwanger werd at ik maar sporadisch ontbijt.. Meestal werd het brunch omdat ik dan smorgens te druk was met de kinderen dirigeren...ze daarna naar school bracht en dan ff bij kwam voor de comp...waarna ik pas n hap brood nam.
    Vrijdag weet ik of dat geholpen heeft om een meid te krijgen :)
    Als ik al die dingen zo lees dan MOET ik haast wel een meid krijgen...
    Het is vlak voor mn eisprong geweest...met t juiste standje (lol) en geen ontbijt...
    Zal je zien dat t weer n jochie is :rolleyes:
    Ach in t begin wilde ik zo heel graag n meid...nu kan t me eigenlijk minder bommen... Dat kleine friemeltje in mn buik is nu al mijn kindje...en of t nou n meid is of n jonge...so what! Als die echo vrijdag maar niks engs vind :)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Schijnverband noemen ze zoiets... wat een onzin! wat is het verband tussen de ervaring van schaarste door het lichaam en het krijgen van een meisje? dat wordt niet genoemd. Ik denk dat de zaadcellen er toch een grotere invloed op hebben ;)

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    `hmmmmmm ik dacht altijd dat de man het geslacht bepaalde en niet de vrouw, of moeten de jongenszaadjes onderweg eten om bij het eitje te komen :( :( :( :(

o en ik ontbijt ook altijd en me eerste 4 kinderen zijn toch echt meiden en de laatste is een jongen

groetjes nathalie ;)

8. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    dat klopt denk ik niet, want een man bepaalt het geslacht dacht ik.

maar bij mij zou het wel kunnen kloppen. ik eet niet veel en ik ontbijt nooit, en ik heb een meisje gekregen.

9. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    de man bepaalt het geslacht.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ja de man bepaalt het geslacht. Maar eigenlijk ook weer niet.
    Want die zaadcelletjes komen in het vrouwen lichaam en daar wint de snelste/sterkste.
    Wat je eet bepaalt de zuurte graad daar beneden in mindere of meerdere mate. Dus ergens kan t wel kloppen ALS de zuurtegraad een bepaald effect op x of y zaadcelletjes heeft...
    ;)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik sla nooit me ontbijt over en heb een dochter :).

mijn moeder ontbijt nooit en heeft 5 dochters en 2 miskramen van jongens dus ja dan zou je denken is het waar want man bepaalt het geslacht maar de vrouw zou het dan misschien niet kunnen dragen ofzo :( of hoe zien ze dat.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Een bekend voorbeeld van een schijnverband is het verhaal dat plaatsen in Nederland waar meer ooienvaars leven ook meer kinderen worden geboren.. dat heeft natuurlijk niets met elkaar te maken maar wel is aangetoond dat dit (toevallig) zo is. ik denk dat dit zo'n zelfde verhaal is.

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    't Is ook altijd hetzelfde met die kerels..... ;) :)

14. Milla

Milla Niet meer actief

Grappig bericht, maar of het waar is?
    Ik heb twee meiden, en sla inderdaad meestal het ontbijt over, maar om nu te zeggen dat ik 'voedselschaarste' heb, haha nee, daar is mijn figuur ook niet naar :D

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    nou wie weet klopt het, mijn moeder eet nooit ontbijt en heeft 5 dochters en maar 2 zonen :) vindt het wel een grappig onderzoek!

16. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Goh, en wat kan je het beste eten om überhaupt zwanger te worden?!? ;) stond dat er niet bij? :)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat IS ook zo!

Hier een jochie en ik ontbijt echt nooit!

18. volgende stap: dikke vrouwen krijgen zonen
    dunne vrouwen dochters

enneh.. dames... ontbijten is wel gezond he ;)

19. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :) wat ze al niet onderzoeken zeg! pffff

ik ontbijt altijd (drink ontbijt) maar bij onze kleine zit echt geen piemel aan. En ik ben niet super mager dus dat klopt ook niet!
    Vind het altijd wel heel erg lachen die onderzoeken!

20. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou hier ook een dochter terwijl ik (bijna) altijd ontbijt!

Deel Deze Pagina