Over enkele maanden gaat ons kleintje naar het kinderdagverblijf. Ik kan op Internet niet echt vinden hoe ik de teruggave bij de balasting moet regelen, kunnen jullie helpen? 1 wanneer moet ik dit aanvragen? 2 hoe betaalt mijn en mijn man zijn werkgever mee? Ik heb nl begrepen dat deze iets meebetalen? 3 de kleine gaat vanaf dec naar de opvang, in januari en daarna in mei komen er een dagdeel bij hoe en wanneer geef ik dit aan bij de bealsting? Bedankt!
Hoi sa1980, je moet de site van de belastingdienst gaan. Daar klikt je op aanvraag kinderopvang toeslag.Je moet dan je jaarinkomen van jezelf en je man invullen, hoeveel uur de kleine per maand weg gebracht wordt, het uurloon wat je betaald aan het K.D.V+ nog wat andere gegevens. Deze verstuur. De belastingdienst gaat kijken hoeveel jullie per terug krijgen.Je hoeft zelf niks met je werkgever te regelen, dat wordt voor je gedaan. Je krijgt dan elke maand de rekening van het K.D.V, die betaal je en ik geloof elke 15de krijg je je geld van de belasting. Ik gaf altyd een aantal uur minder op, zodat je aan het eind van het jaar wanneer er een afrekening met de belastingdienst wordt gemaakt je niks terug hoeft te betalen. Dus ik gaf bv op dat de kleine 80uur per maand weg ging, maar uiteindelijk ging hij 90. Zo hou je per maand 10uur over, en hoef je aan het eind van het jaar niks terug te betalen,maar krijg je nog wat van je belasting terug.Want ook de weken dat de kleine niet gaat in bv de vakantietijd, dan hoef jij niks te betalen aan de K.D.V, maar je krijgt wel je geld van de belasting. (ik hoop dat het duidelijk is,anders mail je me maar ff)Zodra jij weet dat de kleine meer uren weg gaat zoals je schrijft, zou ik dit dus niet doorgeven,zie het als een spaarpotje wat je te goedt houd aan het einde van het jaar! Groetjes Carolina