dat kindje kliederen en smeren, weet ik en is ook echt geen probleem, maar onze meid wordt volgende week 1 en maakt zo'n enorme zooi van dr boterham, echt meer dan de helft beland op de grond. net of ze er niet zoveel aan vind. we oefenen al vanaf bijvoeden (6maand) met stukken, stukken fruit en brood, bloemkool. broccoli. t gaat best, alleen ze gooit zo enorm veel op de grond.... ik begin t echt zonde van t voedsel te vinden. met een vorkje heb ik ook al geprobeerd, maar dan plukt ze t eraf en gooit t alsnog op de grond. als ik dr dan zelf op de grond zet, eet ze verder iemand tips, of gaat dit vanzelf beter?
Onze dochter deed het ook een tijdje, iedere keer als ze iets weggooide dan haalde ik het bord weg en zei dat ze niet mag gooien met eten. Na tijdje (10 seconden ofzo) zette ik het bord weer terug en als het dan weer deed weer hetzelfde.. 2 weken heeft ze het gedaan en nu niet meer. Daarnaast laat ik haar al heel lang zelf kiezen wat ze op haar brood/cracker wil en dan eet ze het we gewoon op ipv ermee te gaan gooien.
Onze dochter doet dat dus ook. Ik heb ook al vanalles geprobeerd, stukje voor stukje, in de mond stoppen met vork/handen, of neerleggen, alle stukjes op een bord of op tafel. Het maakt allemaal niet uit, het gaat op de grond. Ze doet dit dus al vanaf dat ze brood kreeg, dus bij haar is het helaas geen fase, ik hoop bij jou wel. Het vervelendste vind ik nog dat ze dat voornamelijk bij mij doet, op het KDV gaat het altijd goed, net als bij vrienden en meestal ook bij mijn man. Een tijdje heb ik gedacht dat ze mij gewoon meer uitprobeert omdat ik degene ben die haar het meeste verzorgd, maar het verschil tussen eten bij anderen en bij mij is nu wel heel extreem. Ik heb gekeken wat mijn man doet en hij doet gewoon precies hetzelfde als ik, dus ik zit eerlijk gezegd ook met mijn handen in het haar. Ik lees dus even mee
nou dit is denk ik geen fase, ze doet t ´altijd´ al, heb ook een dubbelgeklapte boterham geprobeerd, reepjes, niks helpt. ze doet t ook bij elk soort beleg, zoet of hartig, maakt niks uit. nou ja, als ze 18 is, zal ze t wel gewoon opeten....
Hier ook zo'n periode gehad... en nog wel eens! Dan pak ik ook het bord weg en dan wordt ze boos. Kan nu wel beter uitleggen dat ze niet met haar eten mag spelen... Na een paar seconden krijgt ze het bord dan weer terug en gaat het meestal wel goed. Ook deden wij het wel eens zo dat ze dan maar stukje voor stukje kreeg en dan at ze het ook op.
Ik heb het nu een paar dagen zo gedaan: Ze krijgt eerst het bordje en dan eet ze een paar stukjes zelf en zodra ze ermee gaat gooien pak ik het bordje weg en stop ik de stukjes met een vorkje zelf in haar mond of leg ze voor haar neer. Dit maakte eerst geen verschil, maar lijkt dat nu wel te doen, alleen niet iedere keer. Nog even afwachten dus hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.
Oh gelukkig, mijn dochter is niet de enige.. Hier is het vooral het binnenste van de boterham eten, en het korstje dat overblijft wordt op de grond gegooid Als m'n vriend erbij is eet ze de korsten wél... Ik lees dus even mee..