Artikel "Zuigelingenzorg: baby hoeft niet aan de borst&

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door valhalla, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Alsjeblieft niet, wil geen man met cup D! :confused:
     
  2. Niet meer actief

    Dat is toch niet aardig om zo te praten over mensen die hier niet kunnen komen en zich niet kunnen verdedigen?
     
  3. Ma2Be

    Ma2Be Bekend lid

    13 okt 2006
    994
    0
    0
    Maar dit was niet onaardig bedoeld, ik miste ze echt al, want ik vond hun bijdragen hier altijd wel interessant en heb zelf ook heel veel aan hun tips gehad..
    Dus sorry als dat onsympathiek overkwam, was niet de bedoeling!
    Laat ik het aardiger zeggen dan, "DM en Smoekie die hadden vast wel ook hun stevige bijdrage aan deze discussie willen leveren". Zo goed?
     
  4. melissa73

    melissa73 Lid

    19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Bolbuikje,

    Nee, ik ben al wat langer lid, maar heb meegelezen. Ik ben nu 26 weken zwanger maar had nog niet de moed om me echt in mijn zwangerschap te verdiepen.
    De rede daarvan is is dat ik vorig jaar na 25 weken zwangerschap mijn baby'tje ( dochtertje ) heb verloren als complicatie van een laagliggende placenta, veel bloedverlies en uiteindelijk gebroken vliezen.
    Vier uurtjes na haar geboorte is ze overleden ondanks goed medisch ingrijpen. Haar longetjes bleken nog niet klaar voor een leven bij ons.
    Omdat dit "ongelofelijke pech"was ( beetje vreemd maar subtiel uitgedrukt door de gyneacoloog) en geen medische kwestie hebben we besloten om er toch weer voor te gaan en zijn uiteindelijk daarna weer zwanger geworden.

    Hoewel alles nu goed gaat en de placenta dit keer mooi hoog ligt blijft zo'n gebeurtenis je enorm bezighouden en sta je echt met geen mogelijkheid meer onbezorgd in een zwangerschap.
    Nu ik voorbij die vreselijke grens ben ( verder dan 25 weken) durven we toch makkelijker naar de geboorte en goede afloop te kijken.

    Met mijn vorige meiden heb ik, zoals ik had gepost, flesvoeding gegeven. Omdat ik heb ervaren hoe broos en breekbaar het leven kan zijn en toch redelijk wordt hooggehouden dat borstvoeding zulke goede anti-stoffen zou meegeven ben ik me sinds een paar weken , ondanks dat ik er veel weerzin tegen heb, gaan verdiepen in het borstvoedingsverhaal.
    Ik wil echt goed voorbereid een eigen keuze kunnen maken waar ik zelf achtersta.
    Vandaar ook dat ik vooral op zoek ben naar eerlijke informatie met alle voors en tegens.

    Jingels, laten we hopen dat intelligentie niet met borstvoeding doorgegeven wordt. In het gunstige geval ga ik ervan uit dat je opmerkingen geen maatstaaf zijn.

    Ik werk op een niet -commercieel groot kinderdagverblijf met een groot aantal vestigingen. Ik werk al ruim 12 jaar op een babygroep en nu dan op een verticale groep. In die periode heb ik zeker honderden baby's gehad zodat ik kan zeggen dat ik uit praktische ervaring spreek.
    Daarbij heb ik ook benoemd dat ouders soms op dat vlak waarschijnlijk minder goed begeleidt worden wanneer ze de overstap maken naar werk en weer een leven naast het moederschap.
    Borstgevoede baby's die van tevoren niet genoeg aan de fles gewend zijn ( kennen soms niets anders dan een moedertepel en ook de dito geur en kennen vaak een ritme van 'op aanvraag') komen bij ons nog weleens in de problemen.
    Ik ga er vanuit dat er thuis toch iets te gemakkelijk wordt gedacht over een overstap naar het KDV. Als ik mijn intakes hou raadt ik de ouders dan ook aan om echt ook naast de borst een flesje aan te wennen wanneer zijzelf echt niet kunnen komen voeden.
    In mijn eerdere post heb ik ook verteld dat het vaak WEL goed gaat.
    Wat ik echter vaak mis is de info naar moeders toe die na de kraamtijd weer een enkele of een paar dagen aan het werk gaan.
    Je leest alleen vaak over de rechten die je als borstvoedende hebt, maar geen tips om het ook tijdens het werken en gecombineerde zorg van het dagverblijf, te laten slagen.
    Voor mij is dat een rede om daar goed over na te denken.
    Maar zoals gezegd: ik heb nog geen 'gevoel' om borstvoeding te geven maar sta er nog steeds voor open om het eventueel te gaan proberen.

    En Jingles, ja, ik zie mijn borsten ook als iets moois en sensueels.
    Jammer dat jij begrepen hebt dat ze alleen maar aan je lichaam zitten om te voeden. Dat is tenslotte maar een heel klein deel van je leven.
    Je kunt er voor de rest ook hele leuke andere dingen mee beleven hoor! Vraag maar aan je man. ( of zeg ik nu iets engs?)

    gr, Melissa73
     
  5. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Melissa, je hebt het schitterend verwoord...mijn complimenten er zijn er hier maar weinig op deze site die het zo kunnen brengen.

    Wat ontzettend triest van je dochtertje :cry:
    Ik wens je echt een een goede en fijne zwangerschap en bevalling toe en straks een pracht van een baby!
     
  6. Writer

    Writer Niet meer actief

    melissa wat erg van je dochter :cry: :cry:

    en je hebt mooi verwoord hoor , ook van mij dikke :thumup:
    succec met je zwangerschap en dat mooie baby mag vast houden binnenkort :D =D>
     
  7. Niet meer actief

    Oja jammer dan dat die er niet meer zijn, komen ze nog terug denk je of willen ze niet meer of kun je dat niet vragen aan ze?
     
  8. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    =D> Melissa je verwoord het prachtig!

    Wens je heel veel succes bij deze zwangerschap en het spijt me dat je vorig jaar zo'n enorm verlies hebt moeten lijden.
    Dikke (K) voor jou.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bah wat kunnen sommige mensen toch met een nasmaakje typen...
    Enneh gemotiveerde bv moeders die anderen willen motiveren zijn voor mijn gewoon bvmaffia! Ik bepaald zelf wel wat ik die, en als iemand zich daarmee mag bemoeien is het mijn man en verder niemand!

    Melissa, ik denk dat je helemaal gelijk hebt!
    Rot trouwens van je eerste zwangerschap, hoop dat je ondanks alles kan genieten van deze zwangerschap!
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Goh beginnen we weer met maffia ? Moeten bv moeders dan maar kvcriminelen gaan schreeuwen ?!
     
  11. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Meiden, laten we elkaar met respect behandelen. :p
     
  12. Writer

    Writer Niet meer actief

    toch niet normaal dat altijd zo moet gaan :(

    hou je ook onderwerp besnijden in gate ?(baby en dreumes) daar gaat ook bijna mis :(
     
  13. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Doe dit de volgende keer maar even via de melden-knop. Bedankt voor de info! ;)
     
  14. Writer

    Writer Niet meer actief

    oh oke , zal ik volgende keer doen ;)
     
  15. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Melissa: Wat vreselijk voor je! Moest stiekem wel een beetje lachen om je laatste zin ;)
     
  16. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63


    Naast al het applaus dat melissa heeft gekregen moet mij toch wel even van het hart dat ik deze opmerkingen onnodig kwetsend vind. Het is absoluut buiten alle proporties om iemand zo persoonlijk aan te vallen. Dat is toch helemaal negens voor nodig?!
    Je kunt wel al lange tijd meelezen, maar met je eerste posts heb je de toon al meteen lekker gezet!
     
  17. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Juul: Ik vond de opmerking van Jingels een beetje van dezelfde strekking maar dan vanaf de andere kant belicht. Het is misschien een beetje een opmerking 'op het randje' maar het geeft wel heel duidelijk aan wat ze bedoelt.
     
  18. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Over onnodig kwetsend en persoonlijk gesproken....dan verdient deze rode zin van Jingels ook niet echt de schoonheidsprijs he?
    Tsja wie de bal kaatst...
    Zoals ik al eerder zei het gaat weer net zo als destijds met DM :rolleyes:
     
  19. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Maakt inderdaad erg weinig uit of je een reactie van Jingles of van DM leest. Ach, weinig last van: zie J staan, neem reactie niet serieus. Probleem ook weer opgelost :) .
     
  20. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ongelovelijk.

    Lees ik net nog een reactie van Prinses over respect. Nou het respect is hier ver, heel ver te zoeken.

    Niet te geloven hoe er op ons bv moeders word gereageerd. Ja wij komen op voor bv net zoals jullie dat doen voor kv. Jullie geven kv prima lekker doen. Vertel iedereen de voordelen er van, dat je kind zo lekker doorslaapt, goed groeit, je man de fles kan geven,je gewoon kan roken,drinken etc. Geef gelijk het advies aan bv mama's die wat twijvels hebben over de bv om over te stappen op de fles.

    Wat ik probeer is de moeders die bv geven goede adviezen te geven zodat ze het langer volhouden. Bv is niet makkelijk en kost, zeker in het begin, veel tijd en energie. Maar vaak als je de 4 maanden voorbij bent gaat het makkelijker en na 6 maanden nog makkelijker.
    Tuurlijk snap ik het best dat mensen kiezen voor kv of op een bepaald moment overstappen. Maar door jullie reacties of verkeerde adviezen/artikelen worden onzekere bv mama's nog onzekerder. En daar kom ik wel voor op.

    Noem mij maar lekker een maffia moeder prima.

    En een bij smaak aan mij berichten................ Kijk eerst naar jezelf.
     

Deel Deze Pagina