Artikel "Zuigelingenzorg: baby hoeft niet aan de borst&

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door valhalla, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    Bah, wat kinderachtig. DM had altijd heel zinnige dingen te zeggen, die theoretisch en wetenschappelijk gezien absoluut kloppen.

    En als jullie sommigen ervan beschuldigen het stokje van DM over te nemen, dan zijn jullie vast in de leer gegaan bij Smoekie? Laten we het hier gezellig houden en als volwassenen met elkaar omgaan?

    Ik lees maar niet meer mee, dit wordt weer een zinloze discussie.
     
  2. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb hier een ultiem voorbeeld van een rustige flesgevoede baby: Wakker worden met een lach, verschonen met een lach, medicatie, daarna de fles waar hij 20 heerlijke minuten van geniet, daarna rechtop in het wippertje spelen en lachen, even in de box en alweer slapen om pas de volgende voeding wakker te worden. En doorslapen (hoewel dat echt nog niet had gehoeven van mij hoor!) sinds anderhalve week. En huilen komt hier bijna nooit voor, evenals niet willen slapen. Dus ja, hoewel ik noodgedwongen flesvoeding geef en bij een eventuele volgende heel erg graag bv zou willen geven (heb de onregelmatigheid ervan in het begin en de regeldagen er graag voor over) kan ik toch wel zeggen dat de fles wat ritme etc. heel veel rust kan geven, vooral op een kinderdagverblijf omdat de hoeveelheden voeding nooit afwijken van wat er bij mama gedronken wordt aan de borst. Mijn hypothese is dat borstkinderen gewend zijn aan variabele hoeveelheden uit de borst en dat de vaste hoeveelheden gekolfde melk tijdens een kinderdagverblijfdag misschien soms voor onrust zouden kunnen zorgen. Dus ja, ik kan me goed voorstellen dat flesbaby's misschien rustiger zijn op een kdv (Maar laat dat alsjeblieft niet de reden zijn om geen bv te geven!)
     
  3. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    DM had zeer zeker zinnige dingen te zeggen, ik zal het je nog sterker vertellen, ik ben/was het voor een groot deel met haar eens!
    Met het stokje overnemen doel IK (want dat was mijn zin) op het venijn, het veroordelende en het belerende vingertje! De boodschap kan goed wezen, maar de manier van brengen is waardeloos.
    En in de leer bij Smoekie? Niet nodig, ik hoef helemaal niemand na te praten en vooral na te blaten heb nog altijd mijn eigen mening :D
     
  4. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik de adviezen van DM vaak erg nuttig vond! Ik vond ze vaak goed onderbouwd en ze gaf ook vaak adviezen bij flesvoeding! Dat ze een groot voorstander is van bv mag geen probleem zijn in mijn ogen en ik vond haar antwoorden zeker niet onrespectvol. Sommige opmerkingen van Jingels vind ik op het randje, evenals de opmerkingen van Melissa, soms mag een gekaatste bal dan ook best teruggekaatst worden. Dat dit onderwerp steeds uit de hand loopt is erg jammer, en mijn insziens ook onnodig. Bvmama's zouden af en toe wat toegankelijker moeten worden tegen kvmama's EN ANDERSOM OOK.
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Helaas gaat het hier al lang niet meer over het artikel, maar worden de reacties naar elkaar steeds feller. Jammer!
    Als je het niet met iemand eens bent, kan dit ook op een respectvolle wijze gebeuren, en anders bestaat er altijd nog een pb-knop.

    De meeste FV-mama's zijn met BV begonnen, maar helaas heeft het daar niet gewerkt. Flesvoeding is dan een goed alternatief. Ik snap werkelijk niet waarom we elkaar altijd moeten aftroeven. Laat iedereen nu eens in haar waarde.

    *KLOINK*
     

Deel Deze Pagina