Tenerife

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Popie, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Hoi vakantiegangers,

We willen begin mei naar Tenerife.

Wie heeft tips qua locatie en wat te doen in Tenerife.
    Het liefst ook kindvriendelijk

Ook willen we auto huren.
    Is dat te doen op eigen houtje het eiland verkennen?

Alvast bedankt

2. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    wij gaan eind mei naar tenerife,met onze 3 kinderen.
    we hebben een auto gehuurd bij autoreisen.de. Hier hebben we veel goede revieuws over gelezen op een tenerife forum op facebook.
    Wij gaan naar een appartement in costa del silencio, rocas del mar.
    Het heeft een leuk zwembad, maar verder niet heel veel voorzieningen voor kinderen.
    Wij hebben onze hele vakantie de huurauto, dus gaan er lekker op uit.
    Met de auto het eiland verkennen is zeker goed te doen. Wij hebben een wegenkaart gekocht, waar ook alle leuke plekjes op staan (uitzichtpuntjes, strandjes..)

Popie vindt dit leuk.
  3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Qua locatie zou ik in ieder geval in het zuiden gaan zitten. Costa Adeje is dan het nieuwere deel, dat vinden wij wel het mooiste. Wij gaan altijd naar Hotel Isabel, wat eigenlijk geen hotel is maar appartementen en bungalows. Ze hebben er heerlijke zwembaden waarvan 1 kinderbad met een speeltoestel erin. Verder ook een speeltuintje enzo, echt prima voor gezinnen dus. Qua verzorging is alles mogelijk van logies tot all inclusive. Maar goed, er zijn vast nog veel meer leuke hotels, in diverse prijsklasses.

En het eiland is prima zelf met de auto te verkennen. En ritje de vulkaan op is erg leuk, de kustweg aan de westkant vonden wij mooi. Je kunt ook nog naar het Loropark, de dierentuin met orka-, dolfijnen- en zeeleeuwenshows.

Popie vindt dit leuk.
  4. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Costa adeje is leuk als je van terrassen houdt maar playa de las americas heeft leukere strip qua winkels.

Hotels. De 2 H10 ketens vond ik erg goed en ook riu hotel. Ook op loop afstand van zee.

Auto huren is zeker leuk en pak dan vooral de niet snelweg route. Leuke dierentuin! Super mooi groot en leuke is dat je ook ziet hoe de dieren verzorgd worden.

Hoofdstad. Mwah.. zijn mooiere plaatsjes. Ook de route door vulkaanlandschap is erg mooi!

Ben er al 5x geweest waarvan 2x met baby! 1ste keer half jaar. En 1x anderhalf.

Ook pakte wij vanuit vliegveld een prive taxi. Is ong 20 euro en scheelt veel tijd in een rotbus welke ruim uur er overdoet

Popie vindt dit leuk.
  5. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Wat fijn dames
    Bedankt voor jullie tips

Ik ga er goed voor zitten
    Het is best prijzig wat een verschil.

@Soofje veel plezier in Tenerife

@nijn37
    Is het ver rijden naar de vulkaan vanuit costa de adje?

Oh en die loropark lijkt me zo leuk.
    Kaartje is wel prijzig

Is het beter van te voren te reserveren of gewoon daar een kaarthe

6. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @sumer93
    Je bent er gewoon 5 keer geweest.
    Dat is je zeker goed bevallen.
    Superleuk
    Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap

Ben bljj dat het niet te lang vliegen is met mn zoontje van 2.
    Vorige jaar naar Bali geweest wat evht leuk was alleen nu zou ik niet aandurven met hem. Hij is te druk dus zou echt niet lang volhouden hijih

In welke hotel zat jij in playa des americas?

7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Dat weet ik niet precies meer, wij zijn de eerste keer dat we op Tenerife waren (2011, inmiddels 8x geweest) de vulkaan op geweest. Maar zo groot is Tenerife niet, dus heel ver kan het niet zijn ;) Het was voor ons toen wel een dagtochtje met alle stops enzo.

Ja, het Loropark is wel prijzig (voor inwoners van Tenerife is het overigens veel goedkoper).Het kan zijn dat online de kaartjes voor het Loropark wel iets goedkoper zijn. Zou je even moeten kijken, meestal staat dat wel vermeld als dat het geval is. Voor ons is de laatste keer dat we er geweest zijn ook alweer 5 jaar geleden en wij hebben toen gewoon daar kaartjes gekocht omdat we pas een of twee dagen tevoren besloten om te gaan. Tegenwoordig kun je dan de online gekochte kaartjes vaak op je mobiel laten zien, toen was dat toch wel wat minder nog en dan zat je weer met printen. Overigens is het wel ongeveer een uur rijden vanaf Costa Adeje/Playa de las Americas. De shows zijn wel echt heel leuk.

Popie vindt dit leuk.
  8. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    De vulkaan is inderdaad heel erg mooi. Je kan ook nog met de gondelbaan naar boven en daar een (korte) wandeling maken. Hiervoor moet je wel van tevoren kaartjes kopen (online), want meestal zijn de kaarten ter plekke uitverkocht.
    Ik vond de rock pools bij Garachico ook erg leuk. Mooi om te zien en je kan er lekker zwemmen. En als jullie een auto hebben is San Cristobal de la Laguna ook zeker de moeite waard om te bezoeken. Dit is een unesco world heritage site en een leuk stadje om rond te lopen.

Popie vindt dit leuk.
  9. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @Jo33
    Wat leuk zeg
    Dank je
    Ik ga de plekken even opschrijven

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik huur altijd een auto bij cicar. Schappelijke prijs .duidelijke voorwaarden en gratis extra bestuurder.

Deel Deze Pagina