artisan implantaatlenzen en vergoeding verzekering

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Apr 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Ik hoorde vandaag dat je onder bepaalde voorwaarden implantaatlenzen (deels) vergoed kunt krijgen door de zorgverzekering. Vroeg me af of er hier meiden zijn waarbij dat gelukt is en wat het percentage vergoeding dan ongeveer was. Ik ging er altijd van uit dat ik zoiets geheel zelf zou moeten betalen en heb me er daarom niet meer in verdiept.
    Ik heb best een grote afwijking (-14) dus ik zou zoiets graag laten doen!

Wat zijn verder de ervaringen bij het oogziekenhuis in rotterdam hierover?

Groetjes!

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Implantaatlenzen vallen niet onder de Basisverzekering en dus hangt het af van of je een aanvullende verzekering hebt afgesloten. De vergoeding voor dit soort zaken verschilt per zorgverzekeraar en per aanvullend pakket. Als je een aanvullende verzekering hebt, moet de vergoeding in je polisvoorwaarden staan.

3. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Mogelijk kan je vergoeding voor brillen/lenzen inzetten

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Die is maar 100 euro per 2 kalenderjaren geloof ik

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Onder bepaalde voorwaarden is er dus wel een vergoeding uit de basisverzekering mogelijk, bij een erg hoge sterkte, grote cilindrische afwijking of een groot verschil tussen beide ogen. Tevens moet er een probleem met lenzen zijn.

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb 6 jaar geleden implantaatlenzen gekregen. Ook Artisan lenzen. Toentertijd werd het vrijwel volledig vergoed op een eigen bijdrage na, maar dat was een schijntje vergeleken met de totaal kosten. Ik heb het laten doen in Haarlem (Oogheelkundig Medisch Centrum, volgens mij heet het nu Medinova en die zitten volgens mij ook in Rotterdam).

Ik had ruim -10 plus vrijwel elke denkbare afwijking erbij. Ik denk wel dat je inderdaad een flinke afwijking moet hebben, wil de verzekering het vergoeden.

Voor mij is het al zoooo lang geleden ondertussen, dus ik weet nu hoe het nu zit met vergoedingen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik er zo ontzettend blij mee ben. Nog steeds!

Share This Page