Artrose, inspuiten met hyaluronzuur, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wie heeft ervaring hiermee? (Effect, kosten) Of andere behandelmethoden bij artrose?

2. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Mijn man heeft dat voor een anderhalf jaar terug laten doen, we moesten zelf de spuit bestellen en betalen. De orthopeed heeft de spuit gezet. Helaas weinig positief resultaat .

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik heb artrose, artritis en hypermobiel maar ik weiger die spuiten erin te laten zetten. het is alleen een tijdelijke verbetering, geen oplossing en op de lange duur heb je er ook niks aan. je mag maar en x aantal van die spuiten anders gaat de boel nog erger kapot.

edit... dit is bij cortisonenspuiten. van die andere weet ik het niet. nog nooit in verdiept

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm niet zulke goede ervaringen dus helaas. Dat wordt stoppen met hockeyen voor mijn man vrees ik. Misschien nog een brace proberen maar hij tapet het nu al in en dat helpt ook niet genoeg.
    Maar misschien komen er nog meer ervaringen ;)

Lin71, hoe duur waren die spuiten?

5. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Het effect van hyaluronzuur is in het algemeen niet spectaculair. Steroïden geven wel duidelijke verlichting vooral als er ook wat vocht in het gewricht zit, maar ook dat is tijdelijk. Het herstelt geen kraakbeen helaas....

6. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn allemaal tijdelijke 'oplap-middelen'. Ik heb verschillende injecties gekregen de afgelopen jaren, en alles werkte. Tijdelijk dus. Je moet je afvragen hoe lang en hoe vaak je je gewrichten wilt laten inspuiten. Hier waren een aantal operaties (waaronder vastzetten van het gewricht) betere oplossingen.

7. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik geloof dat wij rond €70,00 hebben betaald.

Ps mijn man heeft slijtage in zijn knie , heeft moeten stoppen met voetbal maar is nu spelbegeleider bij het E6 hockey .

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vastzetten is bij mijn man nog niet aan de orde en weet ook niet of dat kan bij een pols, maar hockeyen zal dan zeker niet meer gaan ;). Dat was eigenlijk de grote vraag of dat nog kan, maar mijn man heeft nu ook wel zoiets van, dit gaat hem niet meer worden. Straks zit hij op zijn 60e met continue pijn, dat is het natuurlijk niet waard. Wel heel zuur, maar ja.

Mijn man heeft verschillende teams getraind (opleiding daarvoor) maar daar ligt niet zijn hockey passie zeg maar. En dan moet je toch ook dingen voordoen. Spelbegeleider zal hij niet zo leuk vinden denk ik. Dan liever nog trainer, levert ook nog iets op en veel hoeft hij dan oo zich niet te hockeyen. Maar goed, eerst naar eens kijken hoe de komende wedstrijden gaan.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.554
    14.095
    113
    Vrouw
    Is er geen mogelijkheid om het gewricht 'schoon te maken'? Er zal vast een officiële benaming voor zijn.
    Bij mij is op mijn 17e artrose bij mijn grote teen geconstateerd als gevolg van topsport, deze hebben ze toen operatief schoongemaakt. De volgende optie zou een kunst gewricht zijn.
    Wel is dit jaren geleden, dus het kan best dat de behandelmethoden ondertussen veranderd zijn.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan heb je daarna toch nog steeds last, want het kraakbeen Is weg of heel dun. Las ook ergens iets dat mensen na een operatie juist meer last ervan hebben. Maar ik vind een operatie nogal wat, en het is bij hem vooral om nog te kunnen hockeyen. Dan is stoppen met hockey verstandiger...

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Glucosamine, kun je even googelen. Dat schijnt vaak na een hele tijd verbetering te brengen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is het proberen waard, heb het nog liggen. Lees wel op internet dat het vaak werkt door het placebo effect, dat zal ik mijn man maar niet vertellen ;), ben ook bang dat het bij hem niet gaat werken omdat hij altijd vrij sceptisch is.

Hij gaat in zijn team nog aangeven dat hij eerst wil proberen op een andere positie te spelen, zodat hij minder hoge en harde ballen hoeft te geven. Misschien dat dat toch een hoop scheelt.

13. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn pols is vastgezet en ik tennis nog steeds hoor :). Hrt enige wat echt niet meer lukt is een handstand hahahaha. Maar je moet wel een maand of 8 uittrekken voor herstel. Even goed overleggen met een orthopeed over eventuele mogelijkheden door te spreken. Er zijn heel veel manieren en middelen om het draaglijk te maken. Alleen voor langetermijn oplossingen zoeken ze het vaak in de operatie hoek.

Deel Deze Pagina