Arts gaat weg bij Vivaneo Düsseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DR87, 11 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    We hebben een intake aangevraagd bij C&C. Voelt toch goed om meteen de 1e poging voor het optimale pakket te gaan ;) denk dat ik anders spijt krijg.
     
  2. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    * Ik breek even in * (Zag dit topic toevallig op de voorpagina)

    @Nena84 Wat goed dat je naar C&C gaat! Ik denk dat je daar geen spijt van krijgt. :)

    Ik heb zelf net een afspraak gemaakt in Gent. Weliswaar om een heel andere reden, maar ik heb me de afgelopen dagen veel verdiept in ziekenhuizen en krijg toch wel echt de indruk dat je in het buitenland beter af gaat zijn, en fijner behandeld wordt. Zelf mag ik in februari komen, tenzij we dan alsnog blijvend zwanger zijn voor die tijd.

    Heel veel succes, ik ben benieuwd naar je ervaringen daar!
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  3. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ah wat fijn dat je dan al terecht kunt. Hopelijk een einde aan je onzekerheid. Ik ga het geluk ook in het buitenland beproeven. Aan de reacties te horen zal ik dat geen spijt van krijgen.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  4. Bloem1991

    Bloem1991 Bekend lid

    20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Hee meiden,

    Hoe gaat het met jullie?
    Iemand al nieuwe ervaringen met de nieuwe kliniek?

    Zou 1 van jullie mij stap voor stap kunnen beschrijven hoe het in zijn werk gaat als ik daar naartoe wil voor ivf behandelingen? Ik las ook ergens dat ze de punctie geheel onder narcose doen? Ik wil graag wat beter inzicht waar ik aan begin, vandaar mijn vraag..
     
  5. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik heb eind december de intake. Je kunt altijd bellen naar C&C, ze zijn heel vriendelijk en leggen alles goed uit.

    Je moet een verwijzing van je arts hier regelen en je dossier op papier vragen. Daarnaast even contact opnemen met je verzekering om te vragen of ze een contract hebben met de kliniek.

    Je krijgt eerst een intake bij C&C. Daarna een nieuwe afspraak om het behandelplan te bespreken. De echo's en bloedonderzoeken kunnen in Nederland in je ziekenhuis als zij daarmee akkoord zijn. Dan moet je op cyclusdag 8 en 10 en echo. Daarna de punctie in Duitsland en een paar dagen later de terugplaatsing. Zo is het mij verteld aan de telefoon.
     
    Bloem1991 vindt dit leuk.
  6. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hi meid!

    idd eerst even bellen/contactformulier op de website invullen (hou je spam in de gaten voor evt reactie terug per mail).
    Dan intake, wellicht onderzoeken (bloed en misschien ook gelijk inwendig).

    ik ben al bekend bij hun dus was voor ons even oke ecentueel nu andere aanpak, scratching stond gepland paar weken later en daar zou ik behandelplan krijgen medicatie werd besteld.. eerste echo inmiddels gehad, normaliter dag 8 echo, wij hebben hem dag 9 ivm parttime dag.. daarna ff kijken wat situatie is, lsgen namelijk al 24 follikels klaar *zucht*
     
    Bloem1991 vindt dit leuk.
  7. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    #327 Elocina, 11 dec 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2020
    hé dames, ik breek even in als het mag.

    Ik ben ineens wonder boven wonder spontaan zwanger...
    Succes allemaal dames!
     
    tupp en ZoWelkom84 vinden dit leuk.
  8. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Heee Elocina!! Wat lees ik nou?! Gefeliciteerd!!wat ontzettend gaaf zeg, spontaan zwanger
    Hoe voel je je?
     
  9. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Thanks lieverd! Ja nog superonwerkelijk. Je hoort het wel eens, maar jarenlang slecht zaad en met mijn leeftijd had ik niet gedacht dat dit ons zou overkomen. Zo blij natuurlijk. Wonderen bestaan meiden, blijf erin geloven dat in welke vorm dan ook er wellicht voor jullie ook wonderen gebeuren.
     
  10. Luckychap

    Luckychap Lid

    6 nov 2018
    26
    8
    3
    Vrouw
    Dames,

    Weten jullie met welke zorgverzekering de kliniek van Cuypers een contract heeft? Hebben Zij een rechtstreekse nummer waar je naartoe kan bellen? Graag hieronder vermelden. Alvast bedankt
     
  11. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    De hele vgz groep
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Wonderkind2017

    2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    He dames
    Hoe is het met iedereen?
    Ik ben even weg geweest.. even gedachten op iets anders ipv continue baby’s die ingedachten elke x voorbij vliegen.
    Wij gaan binnenkort voor intake na de nieuwe kliniek.
    Iemand nog tips? Kun je er goed parkeren?
     
  13. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik ben inmiddels bezig bij C&C. Nu al een paar dagen bezig met stimuleren. Het bevalt me erg goed. Ik vind het een mooie kliniek. Erg persoonlijk ook, niet massaal. En dokter Cuypers (de man) is heel kundig, luistert goed en is heel positief maar ook realistisch. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat we meteen voor de eerste poging naar Duitsland zijn gegaan.

    Parkeren kan makkelijk aan de Gaswerkstraße. Je moet volgens mij wel aan de kant van de weg parkeren daar, bij de Deutsche Post (staan allemaal gele bestelwagens op het terrein). Of parkeren op de parkeerplaats daar gratis is daar ben ik nog niet achter.

    Op Facebook is er ook een besloten Cuypers & Cuypers groep. Is wel fijn om daar uit te wisselen vind ik.
     
  14. koekjesbakker

    koekjesbakker Actief lid

    13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook bij de nieuwe kliniek geweest en geen spijt. Prachtige kliniek en veel fijnere sfeer dan bij VivaNeo. Wij hebben nog materiaal bij VivaNeo liggen die doen blijkbaar moeilijk met overbrengen naar C&C dus dat is wel iets om rekening mee te houden, dat het effect kan hebben op je planning.

    Wij hebben goede moed dat het goed komt en ik ben weer begonnen met Progynova, hopelijk binnen nu en 3 weken een terugplaasting van een Cryo. Spannend weer zeg! (we hebben 1 dochter van 15 maanden uit de vorige poging daar) Succes allemaal!
     
  15. Suusenco

    Suusenco Lid

    27 feb 2019
    72
    43
    18
    Vrouw
    Hoi dames,
    ik lees al een tijdje mee en zit in een beetje een gekke situatie. Wij proberen als sinds de nazomer van 2016 om een kindje te krijgen, maar hadden nooit succes. Net in nov/dec intake in DD gehad en door dit forum ook een afspraak gemaakt bij C&C (die staat voor 27 jan).

    Nu blijk ik sinds gisteren alleen 6 weken in verwachting, althans mijn test van gisterochtend en vanochtend was positief. Aangezien ik altijd negatief test, mega lang gewacht I know, denk ik dat dit misschien toch echt waar is..
    Dr Scholtes heeft ons alleen in week 2 van 2020 bericht gegeven dat de uitslag van mijn man zo slecht is dat wij niet in aanmerking komen voor icsi of icsi-tese op dit moment.. Ik snap er helemaal niets meer van, ben echt doodsbang.

    Wat moet ik nu doen, maandag bellen met de kliniek, C&C afzeggen? Straks gaat alles mis.. ik durf het aan niemand te vertellen eigenlijk.. wil eerst een echo.. geloof het echt niet eigenlijk. Beetje rommelig verhaal, maar heeft iemand raad? Kan ik echt zwanger zijn..
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Jeetje wat ontzettend fijn dat het zo gelukt is. Snap dat het heel spannend is, wanneer mag je voor echo?
    Weet je ook wat er slecht was aan de uitslag van je man? Zaadkwaliteit kan enorm verschillen, misschien was hij vorige keer ziek geweest, stress, alcohol.. in principe geen reden voor onrust nu, als hij weinig zaadjes heeft, heeft er net 1 wel zijn weg gevonden en dit kan en zal in de meeste gevallen gewoon een goede zijn! Indien het aan de dna fragmentatie in het zaad ligt, is het wel iets anders.
     
  17. Suusenco

    Suusenco Lid

    27 feb 2019
    72
    43
    18
    Vrouw
    ja, dat laatste dus helaas! Hoog percentage dna-fragmentatie (38%). Vandaar ook de angst.
    Ga morgen bellen voor een echo en nog een keer testen denk ik ..
    kan weinig vinden over dna-fragmentatie. Iemand ervaring?
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh das balen, ja hier heel veel ervaring en kennis. Maar ook veel hoop hoor, mijn man had maar liefst 63% en toch werden we telkens binnen 2 pogingen zwanger, wel miskramen maar durf niet te zeggen dat het daaraan lag (wij hebben ook een immunologisch probleem waarschijnlijk en ik was eind 30). D.m.v. supplementen hebben we dit in 5mnd tijd naar 34% weten te brengen. Ik ben nu overigens voor 2e x goed zwanger of dat aan medicatie voor het immunologische probleem ligt (prednison) of door verbeterde zaadkwaliteit. ..?
    Over het algemeen is het zo dat mannen met verhoogd dna fragmentatie onvruchtbaar zijn (wij zijn dus echt enorme uitzondering) en is de kans dat er nu toch een goed zaadje je eitje wist te bevruchten aanzienlijk. In uz gent zeggen ze dat dna fragmentatie misschien helemaal geen miskramen zou veroorzaken, maar de wetenschap is er nog niet uit. Ze doen hier gewoon veel te weinig onderzoek naar.
    Hebben ze jullie geen supplementen voorgeschreven? 38% is echt nog wel terug te brengen, weet niet of hij rookt en alcohol drinkt maar dat is funest net als sauna etc..
    Voor nu is het afwachten, zou de afspraak door laten gaan als je er lang op hebt moeten wachten en vragen hebt anders is een nieuwe zo gemaakt mocht het nodig zijn maar dat hoop ik niet voor je! Als je nog meer info wilt mag je altijd pb sturen.
     

Deel Deze Pagina