Arts gaat weg bij Vivaneo Düsseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DR87, 11 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kardeli

    kardeli Nieuw lid

    19 aug 2019
    4
    0
    1
    Vrouw
    ik sta ook op moment met me handen in de lucht, terwijl ik in de wacht weken zit.
    Heb vivaneo zoals gewoonlijk gemaild met de vraag over mijn cryo's en de vraag waarom ik nergens van op de hoogte was. Het enige wat ik terug kreeg was dat er van de 3 embryo's maar 1 ingevroren is.
    Nederlandse personeel was nergens te bekennen bij vivaneo.
    Met zo een gedrag vanuit vivaneo Duitse kant, zijn wij er zeker van dat we ermee stoppen en verder gaan zoeken. Ze schreeuwde letterlijk aan de telefoon dat ze me niet verder kon helpen terwijl ik de lab wilde spreken.
    Ik hoop dat we straks terecht kunnen bij dr cuypers zelf.
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Oh wat slecht zeg. En heb je die mail gewoon naar dat Nederlandse mail adres gestuurd? Kreeg je toen in het Duits een mail terug? Ik zie er nu erg tegenop, ook hoe de communicatie zal gaan tijdens de echo’s. De echo’s doe ik namelijk in NL en moet dan aan hun doorgeven. Dat wordt nog wat denk ik..
     
  3. kardeli

    kardeli Nieuw lid

    19 aug 2019
    4
    0
    1
    Vrouw
    Communicatie via de mail was nederlands. Persoonlijk denk ik dat er voor de mails een Nederlandstalige personeel hebben maar de artsen en assistentes waren Duits.
    Het is niet zo erg dat ze duits praten maar de manier waarop. Heel kortaf en minder sociaal als we het gewend zijn.
     
  4. Gingerspice182

    3 sep 2017
    12
    1
    3
    Vrouw
    Jeetje...ik heb volgende week nog een evaluatiegesprek met de nieuwe arts, vooral ook om te kijken hoe het 'voelt'. Echt schofterig gewoon dat het zo onduidelijk is. Ik hou toch nog een slag om de arm, zoals ik eerder ook al zei staan ze bekend om hun hele goede lab...dat krijg je ook niet zomaar ergens anders.
     
  5. Knor1985

    Knor1985 Lid

    20 aug 2019
    12
    2
    3
    Vrouw
    Zondag heb ik een mail gestuurd over mijn mislukte poging en werd hier zojuist over teruggebeld door een Nederlandstalige assistent. Heb gelijk gevraagd wie er in de toekomst de Nederlanders gaat behandelen. Assistent gaf aan dat er 2 vrouwelijke Duitse artsen de Nederlanders gaan behandelen. 1 arts kan ook Nederlands verstaan (niet spreken) en beide artsen spreken Engels. Uiteindelijk zal er 1 arts overblijven die de Nederlandse patiënten gaat behandelen.

    Ben nu ook aan het twijfelen of ik over ga stappen. Vond dr. Cuypers en dr. Cuypers super fijn. Eerst maar eens mijn evaluatiegesprek afwachten.
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Goed om te weten, bedankt voor het delen. Fijn dat er iig nog wel in het Nederlands gemaild en dus ook gebeld kan worden. Ik ga onze laatste poging wel hier doen, heb alles in huis en ik wacht al eventjes. En het lab blijft idd een sterk punt zoals hierboven al geschreven werd.
     
  7. Poek27

    Poek27 Nieuw lid

    18 sep 2016
    3
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik ben er vandaag geweest voor een plan voor een cryo terugplaatsing. We hebben een Duitse arts gesproken die Engels kan(ze gaf aan Nederlands te willen leren). Ze doet erg haar best om alles goed uit te leggen en neemt daar ook uitgebreid de tijd voor.
    We waren ook anderhalf uur later aan de beurt dan de afspraak tijd. Wel merk je dat ze nog niet op elkaar ingespeeld zijn daar. Veel overleg onderling en ik kreeg toch weer een ander plan dan ik bij dr Cuypers gehad heb. Ook eerst met medicatie die in Nederland niet verkrijgbaar is. Dit is in onderling overleg met de arts en verpleegkundige wel netjes opgelost.
    Ik denk dat over een paar weken/maanden als iedereen weet wat ze aan elkaar hebben het allemaal wel weer beter loopt.
     
    DR87 vindt dit leuk.
  8. Suzanaa

    Suzanaa Lid

    23 aug 2019
    27
    0
    1
    Vrouw
    Ik pobeer ze ook te bereiken, vruchtbaarheidstest positief wilde een terugplaatsing doen. Wat een timing zeg dat ze zo weg gaan onaangekondigd!! Erg jammer.
    Wist niet dat ze in leiderdorp ook 5 daagse terugplaatsen dan mischien toch maar daarnaartoe??
     
  9. Abigail82

    Abigail82 Lid

    22 nov 2015
    18
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik had een soortgelijke ervaring vandaag met de Duitse (vrouwelijke) arts. Even wennen, maar heel vriendelijk. Verder Nederlandse medewerkster aan de balie en doorspreken medicatie ook met Nederlandse medewerkster. E-mails in de afgelopen maand werden ook steeds netjes in Nederlands beantwoordt.

    Hopelijk volgende week terugplaatsing van laatste cryo. Fingers crossed…

    Daarna maar eens kijken hoe het verder gaat (mocht het niet lukken).
    Ik hoop dat het niet nodig is, maar ik houd de berichten hier even in de gaten.
    Succes allemaal!
     
    DR87 vindt dit leuk.
  10. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Dat is goed om te horen. Ik ben gister gestart met een nieuwe poging. Ik heb ze daarover gemaild en geïnformeerd dat ik de fm’s in Nederland doe en de resultaten per mail doorgeef. Ik ben gewend om direct die dag een reactie te krijgen, maar dat heb ik niet gehad. Dus ik werd al een beetje gestrest over hoe het dan zal lopen als ik op de uitslagen per mail doorgeef, of ik wel op tijd reactie krijg wanneer ik weer een echo moet plannen ed. Ook omdat telefonisch contact krijgen zo moeizaam verloopt. Maar misschien moet ik me daar minder zorgen over maken als ik hoor dat het per mail redelijk goed gaat?
     
  11. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    De artsen (Cuypers) mogen helaas niks zeggen, ze kunnen anders een claim krijgen. De kliniek wilde eerst dat ze met de noorderzon vertrokken waren maar daar gingen ze niet mee akkoord.
    Wat betreft je cryo’s, die kan je laten mee verhuizen. Tegen mij werd gezegd eventueel tegen coulance vergoeding.. zou ook bij je verzekering even navragen hoe of wat..
     
  12. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Klopt! Per 1 september gaan ze online (is op zondag dus wellicht maandag 2 september)
     
  13. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Op dat lab wil ik ook even reageren.. ik heb dr. Cuypers gesproken en vroeg aan hem hoe het zat met lab bij zijn nieuwe werkplek. Hij zei tegen mij letterlijk: op het moment dat dat iemand een nieuwe kliniek start is er een team bij elkaar gezocht met een goede naam. De kwaliteit moet hoog blijven..

    Ben net van vakantie terug dus vandaar dat ik even (waar ik op kan reageren wat ik van horen zeggen heb) apart reageer
     
  14. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Inmiddels al wat gehoord?

    Ik vertel net aan mijn man over de communicatie en eerst wat hij zei was ook kunnen we die ene cryo niet laten transporteren.. bij ons gaat het er maar om 1.. denk dat ik die daar gewoon nog doe en daarna zijn we weg
     
  15. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ja ik heb inmiddels meerdere (Nederlandse) mails terug gekregen. De reden dat ik niet direct reactie kreeg was omdat het vrijdagmiddag was en ze dan gesloten zijn. Ze gaven aan dat ze direct reageren na een echo uitslag. Dus dat stelt me al weer iets gerust. Ik ga gewoon kijken hoe het loopt..
     
  16. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Fijn dat je wat hebt gehoord!
    Maar met een follikelmeting ed dan moet je toch direct bericht terug krijgen? Want als ze op vrijdag dicht zijn en je hormonen moet verhogen of verlagen of zelfs pregnyl toch zetten omdat het te hard gaat dan zijn ze niet bereikbaar. Dat is ook vreemd toch?
     
  17. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ja maar de metingen zijn altijd in de ochtend, zowel daar als in mijn eigen zkh. Dus dat moet geen problemen opleveren als ik het direct doorgeef. En ik vermoed dat ze bij spoed wel reageren, ik kreeg nu ook zaterdag een paar reacties. Mijn mail van vrijdag was idd niet heel boeiend om direct op te reageren.
     
  18. Chokosoesje

    10 jun 2014
    15
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hallo dames, even een update..

    Ik heb Leiderdorp gesproken en die gaven aan dat verse tp's op dag 3 worden gedaan en cryo's op dag 5. Dus dat valt voor mij buiten de boot.

    Ik vermoedde een aantal dingen bij VivaNeo DD, welke ik graag met jullie wil bespreken.
    Voor degenen waarbij alle eitjes waren bevrucht en ingevroren...

    Hebben jullie ook ervaren dat er ineens zonder enig communicatie (bij het zelf aanmelden voor een cryopoging) te horen krijgt dat alle cryo's dood zijn behalve dan '1' is overgebleven?

    Bij mij was het dus zo gegaan:
    6 eitjes bevrucht, twee verse tp's blastos > MK
    4 'ingevroren'

    Wou ik na de MK (ongeveer 6 maanden later) een cryo proberen, hoor ik dat er 3 dood zijn en maar 1 cryo overgebleven. Ik vroeg waarom dit niet eerder is gecommuniceerd, niemand reageert erop. Ze deden er heel erg vaag over. Wat ik overigens erg vreemd vond, gezien de 4 embryos samen met de verse 2 blastos waren gegroeid. Ik snap echter niet, waarom ze die 4 embryo's niet direct invriezen, maar laten groeien tot blastos, terwijl ik al eerder heb aangegeven 2 verse blastos te willen bij tp. Erg vreemd.

    Nou de cryo was dus geplaatst door een Duitse arts, waarbij ik toen had te horen gekregen dat de heer en mevrouw Cuypers op vakantie waren. Geen vakantie dus. Een erg ontregeld gevoel kreeg ik na de cryo-behandeling, welke ook mislukt is helaas. Ik vond overigens de blasto, niet als een blasto eruit zien. Naar mijn gevoel werd ik volledig bedonderd.

    Ik heb het vermoeden dat eitjes soms opzettelijk niet worden bevrucht, of gecommuniceerd dat ze 'dood' zijn terwijl ze wel de blasto stadium hebben behaald. Het bovenstaande is ook bij een aantal andere vrouwen gebeurt..
     
  19. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wanneer heeft dit gespeeld bij jou? Heb je een foto van de blastocyst die terug geplaatst was?

    Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat ze blastos laten groeien en vervolgens zeggen ‘ze zijn dood’. Je praat over 6 maanden later, toen zaten de beiden Cuypers er nog.. die laten mensen echt niet knoeien met dit soort persoonlijk iets.. of dat moet oa een reden zijn geweest..
    Heb zelf ook iets vreemds meegemaakt maar hield dat op communicatie problemen met lab en assistentes die je dossier in kunnen kijken.. Cuypers zaten er toen ook nog..
    als je nog een behandeling zou moeten ondergaan, wat ik hoop van niet voor je, zou ik, gezien je gevoel, hier niet blijven..
     
  20. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hoe gaat het met jou? Loopt communicatie goed?
     

Deel Deze Pagina