Arts gaat weg bij Vivaneo Düsseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DR87, 11 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje901

Loesje901 Nieuw lid

3 sep 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    Hoi,

Via dit forum hebben ook wij helaas moeten lezen dat beide dr. Cuypers weg zijn bij Vivaneo, en dat terwijl wij midden in een traject zitten. Omdat dit nu voor veel onduidelijkheid zorgt lijkt het ons toch goed om hier maar eens ons verhaal te doen.

Nadat in Nederland bij mijn vriend geen zaadcellen gevonden waren besloten wij voor TESE direct naar Duitsland te gaan. Hier zijn begin dit jaar gelukkig 10 rietjes gevonden en ingevroren.

Daarna begon dus ons icsi traject waarbij 40 follikels werden aangeprikt, uiteindelijk waren er 38 eicellen gevonden en 15 bevrucht, deze zijn direct ingevroren. We konden met dit resultaat geen verse terugplaatsing doen.

Ik mocht kiezen of ik de terugplaatsing met ondersteuning wilde doen, of in een natuurlijk cyclus. Besloot de eerste keer voor ondersteuning te gaan. Er werden 3 embryo’s in de embryoscoop gedaan als we niet gebeld zouden worden zou er na 5 dagen de terugplaatsing plaats vinden. Op dag 5 waren wij nog niet gebeld, voor ons is Düsseldorf ongeveer 1,5uur rijden, wij vertrokken vol goede moed. Wat we allebei echt niet meer hadden verwacht gebeurde toch. Na 1 uur werden wij gebeld, de terugplaatsing kon niet doorgaan, we mochten ook niet komen voor een gesprek hier was geen tijd voor. Een enorme domper.

Wanneer mijn menstruatie op gang zou komen mochten we wel meteen met een nieuwe poging starten, dit keer besloten we om dit een natuurlijke cyclus te doen(omdat ik toch best wel last van de hormonen had gehad, en dit voor mijn gevoel dus ook nog voor niks geweest was). Dit keer werden we echt niet gebeld, wat waren we tot het laatst toe zenuwachtig. 2 van de 3 waren nog in de race, er zou er 1 terug geplaatst worden wanneer de andere door zou delen zou die de volgende dag terug geplaatst worden. De terugplaatsing vond op een zaterdag plaats, aangegeven was dat dit dan niet door een ned. arts zou zijn (hierbij werd niet gezegd dat die al niet meer werkzaam waren wat op dat moment dus wel zo was). Wat wij erg vreemd vonden was dat wij geen kort gesprekje vooraf kregen en ook geen paspoorten hoefden te laten zien. De communicatie verliep echt belabberd. Ik moest zelf vragen wat de kwaliteit was het enige antwoord dat ik kreeg was dat het goed was. Ook moest ik zelf vragen hoe verder, hierbij gaven ze nog net aan dat ik na 14dagen bloed moest laten prikken en dat was het. We kregen nog wel een foto mee.

De maandag erop toch maar even per mail contact gezocht, toen kreeg ik wel dezelfde dag in het Nederlands antwoord, helaas was de overgebleven cryo niet verder gedeeld en dus niet ingevroren. Ik mocht in plaats van bloedprikken op dag 14 ook zelf een test doen op dag 11.

Inmiddels zitten we op dag 10 na deze terugplaatsing, en helaas heb ik sinds gisteren bloedverlies. Geen buikkrampen en het voelt ook anders dan mijn normale menstruatie, maar toch lijkt dit geen goed teken. Vanmorgen heb ik dit per mail doorgegeven aan Vivaneo. Ik hoopte heel erg op reactie maar helaas geen mail terug. Zijn nu nog aan het twijfelen om morgen wel of geen test te doen.

Wij maken ons wel zorgen over deze communicatie, stel dat deze poging ook niet gelukt is dan zijn er 6/15 onvoldoende doorgegroeid. Vragen ons af of het wel verstandig is om dan door te gaan met deze embryo’s. Ook zijn we best geschrokken van de kosten per poging we moeten rond de 450 euro betalen voor het ontdooien en de embryoscoop. Zijn verzekerd bij UMC, maar dit lijkt niet te worden vergoed. Gaan we dit dan nu nog met de overige 9 doen? Vind het naar dat we nu niet op de hoogte zijn wie onze verantwoordelijk behandelaar is, had graag nog even contact gehad met dr. Cuypers.

Sorry voor mijn lange verhaal wij hebben verder nog maar weinig ervaring in de mmm, je bent zo opzoek naar duidelijkheid. Misschien toch fijn om elkaar nu op de hoogte te houden over de gang van zaken bij Vivaneo.

Groetjes!

2. Wonderkind2017

2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Goed nieuws dames!! :D
    Cryo verhuizing naar de nieuwe kliniek kost maar €80...
    Weet alleen nog niet hoe ze er moeten gaan komen en of hun daarin willen/kunnen bemiddelen.. ff nog een x aan hun vragen :)

Loesje901 vindt dit leuk.
  3. Wonderkind2017

2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Pff niet prettig hoe jullie behandeld zijn :(
    Het is al zo’n stress volle tijd!
    Ja dit zijn erg moeilijke keuzes waar je voor staat want €450 is niet niks elke x..
    Wat zegt jullie gevoel?
    Kunnen jullie er mee leven met de gedachtes “wat nu als we wel door waren gegaan en er ontstaat toch 1 klein wondertje uit?” Had je maar de zekerheid dat het goed kwam dat zou zoooo veel gestress schelen!
    Ik zal morgen toch een test doen...
    Dan heb je duidelijkheid. Kun je verder na je volgende hoofdstuk..
    Is het echt helder rood bloed en is het veel?
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik weken lang gebloed.. dus het wil niet meteen zegge dat het mis is..
    We gaan duimen! :D Geef de moed niet op je bent sterker dan je denkt

4. Loesje901

Loesje901 Nieuw lid

3 sep 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie erg fijn! Mijn gevoel gaat nu alle kanten op... Inderdaad morgen eerst maar eens een test doen dan hebben we wat meer duidelijkheid.
    Ik lees net van jou dat een cryo verhuizing maar 80 euro gaat kosten, weet je misschien ook al meer over de verdere vergoedingsmogelijkheden? Voor 2019 zal deze nieuwe kliniek wel geen contracten hebben met de Nederlandse zorgverzekeraars, of heb ik dat mis?

5. Wonderkind2017

2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Begrijpelijk dat je gevoel alle kanten op gaat :(
    Dat is een goeie vraag daar had ik nog niet overnagedacht..
    Ik zet het even op mijn vragenlijstje voor hun ;)
    Als ik meer weet dan meld ik het..
    Succes morgen!

6. Jill1983

Jill1983 Lid

2 sep 2019
    10
    3
    3
    Vrouw
    Succes morgen Loesje! Ik duim voor je!

7. Wonderkind2017

2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
  8. Loesje901

Loesje901 Nieuw lid

3 sep 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    Negatief getest. Gelukkig heeft Vivaneo vandaag wel telefonisch contact met ons gezocht. Hierbij hebben ze nu ook meegedeeld dat de Nederlandse artsen weg zijn. Wij hebben over een paar weken een afspraak bij de nieuwe Duitse arts om een nieuw behandelplan te maken, ben heel benieuwd...

9. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Oh wat balen voor je. Ik had vandaag wel een positieve ervaring: een vrouwelijke Duitse arts heeft de laatste echo gedaan en ik word straks gebeld over de punctiedag. Ze kon goed Engels en nam de tijd. Ze belt me persoonlijk vandaag, omdat ik dat graag wilde. Ze was ook goed op de hoogte van mijn dossier.

10. Wonderkind2017

2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Jammer meis dat het niet gelukt is :(
    Knuffel!!
    Jij hebt wel ff een lekkere reep chocola en een grote bak ijs met slagroom verdiend!
    Sterkte samen met dit te verwerken..

Fijn dat Duitsland gebeld heeft en nu x openkaart spelen
    Geef de moed niet op!

11. Jill1983

Jill1983 Lid

2 sep 2019
    10
    3
    3
    Vrouw
    Ah balen Loesje :( keep your head up, op naar de volgende!!

12. Wonderkind2017

2 sep 2019
    66
    19
    8
    Vrouw
    Fijn een positieve reactie over Dusseldorf:)
    Spannend een punctie succes!

DR87 en Loesje901 vinden dit leuk.
  13. Loesje901

Loesje901 Nieuw lid

3 sep 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    Wat fijn om deze positieve ervaring te lezen, was dit toevallig bij dr. Kwastdorf?

DR87 vindt dit leuk.
  14. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik ben haar naam vergeten, stom... dus ik weet het niet.

15. hannah1983

hannah1983 Actief lid

10 sep 2017
    139
    175
    43
    Vrouw
    Hallo Dames,

Ik las even mee met dit topic omdat wij ook in behandeling waren bij Dr Cuypers in Düsseldorf. Na 2 ivf behandelingen in NL zijn wij overgestapt naar Düsseldorf. Daar hebben we een 3e ICSi poging gedaan. Nu ben ik uiteindelijk , na 3,5 jaar en 6xiui en 13 terugplaatsingen 23 wk zwanger. Na heel veel verdriet, miskramen enz. Maar dat zal ik jullie besparen. Ik vond het nooit leuk als mensen zwanger waren, en dan zeiden hou hoop enz. Dan dacht ik, jij bent zwanger je hebt makkelijk praten.
    En toch doe ik dat nu ook...

Vooral omdat ik weet hoe slopend, frustrerend en stressvol het traject kan zijn. Nu lees ik ook nog hoe het nu allemaal gaat bij Vivaneo, dir stress kun je er echt niet bij hebben.
    Maar vooral nu ik het verhaal van Loesje las, wil ik toch even reageren op het verzekeringsverhaal. Ook ik las overal dat de embryoscope niet vergoed zou worden. Wij hebben alles bij UMC vergoed gekregen. Ook in april dit jaar nog. (Extra zorg 3). Ik diende de factuur in en volgens mij binnen 2wk had ik 100% terug.
    Ik hoop dat dit enige stress weg kan nemen.

Heel veel succes dames. Als jullie nog vragen hebben over Düsseldorf mogen jullie mij altijd een bericht sturen. Hopelijk is het gauw raak voor iedereen. ❤️

16. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wat fijn dat je zwanger bent! Een lange geschiedenis zo te lezen..
    Ik ben ook verzekerd bij UMC maar bij mij wordt de embryoscope helaas niet vergoed. Ik dien het wel steeds in, maar wordt geweigerd. En het is toch een bedrag van rond de 500 euro. Heeft dat misschien te maken met dat ik extra zorg 1 heb en dus minder aanvullend verzekerd ben dan jij?

17. hannah1983

hannah1983 Actief lid

10 sep 2017
    139
    175
    43
    Vrouw

Ahh dat zou best eens kunnen ja. Dat is wel balen dan. Ik heb toen voor extra zorg 3 gekozen omdat je dan een evt 4e poging ook vergoed krijgt.

18. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ach wat een mare ervaring zeg!
    Embryoscope vergoeden ze idd niet altijd.. maar deze ‘weggooien’ doe je ook niet zomaar..
    Ik snap je gevoel wel heel erg.. ik had er nog acht en moest voor elke TP ook nog extra medicatie wat niet vergoed werd (granocyten) deze kosten en dan ook nog embryoscope en de TP zelf werd dure grap. Omdat dit uit een icsi poging kwam waar mijn zoontje uit is geboren en ik die behandeling al gebruikt had krijg ik ook niets meer vergoed. Ik dacht ook dan gooi ik deze wel weg en ga ik voor nieuwe poging, dan worden de kosten tenminste weer gedekt.. maargoed doe je ook niet zomaar, maar snap je gevoel hierin wel.. en de spanning nu en kosten en al 6vd 15 niet goed..
    Ik heb nog 1 cryo daarna ben ik weg, geen zin in deze onzekere tijd wie je voor je neus krijgt, kan ik diegene verstaan??
    Vivaneo gaat sws cliënten verliezen en Cuypers kan zichzelf bewijzen in nieuwe kliniek.

Heeft iemand al toestemmingsformulier gestuurd aanvraag ivf buitenland naar de nieuwe kliniek?

19. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    2 september naar DD mail gestuurd nog geen reactie. Vraag alleen om een recept :cry:

20. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Krijg net bericht uit Heinsberg dat ze nog wachten op toestemming om daadwerkelijk te mogen starten met behandelingen:)

Deel Deze Pagina