Hoi, In 2014 een schilderij gekocht voor 2500,- moderne kunst. Nu op uit gekeken en willen we het verkopen. maar waar? Op marktplaats denk ik en voor welke prijs? Het ziet er nog geweldig mooi uit, ook de kleuren. Een paar mini beschadigingen misschien maar niet noemenswaardig wat mij betreft…
Poeh, da's een hoop geld! Is het van een redelijk bekende schilder? Ik twijfel er aan of marktplaats je beste plek is voor zoiets best specifieks. Denk namelijk dat je een specifieke koper moet hebben voor dit bedrag. Maar misschien struinen zij MP wel af. Waar heb je hem zelf gekocht?
Mijn ervaring is dat marktplaats niet echt heel geschikt is voor dit soort werken. Wij hebben zelf ook wat mooie werken (oa fotografie) en heb op marktplaats een zoekopdracht op 1 van die fotografen. Als er dan iets op mp van die fotograaf wordt aangeboden, krijg ik een melding. Zo zie ik dat er eens in de zoveel tijd een werk op komt van dezelfde aanbieder (is steeds hetzelfde werk, is eentje van een oplage van 7 stuks weet ik, want wij hebben van een andere in die serie eentje, en weet ook bij welke galerie het is gekocht) die raakt die aanbieder dus maar niet kwijt. Geloof dat die rond de 5000 Eur moet kosten. Ik zou dat ook niet zomaar bij een particulier kopen. Dan toch liever bij een galerie of met flinke korting. Bij de gelerie heb je toch een soort van keurmerk en ook service. Als je het bij particulier koopt loop je toch een risico en is de beleving anders Ik denk dat je er een (flink) lager bedrag voor terug gaat krijgen vanwege die redenen. Als je het via een galerie hebt gekocht kun je kijken of zij het in de markt kunnen zetten. Of bijvoorbeeld via catawiki met een minimum prijs. Evt een veilinghuis. Catawiki heeft van die experts die dan de waarde inschatten. Misschien kun je daar eens contact mee zoeken ik gok even dat bij dat bedrag het niet van een bekende naam zal zijn waar mensen op marktplaats op aan zullen slaan? Maar proberen via marktplaats zou ik zeker doen! Wie weet
Wij kopen vaak op -kunst- veilingen schilderijen, sieraden en beelden. Misschien dat dat een optie is?