Artsen niet blij met Wendy van Dijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal26, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daatje

daatje Actief lid

28 jan 2010
    248
    0
    0
    @dib inderdaad als de kleine er is ben je alles snel vergeten

Liefs

2. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Nou, ik was het niet zomaar vergeten, hoor. Ik was de uitputting nabij en ik had een subtotaalruptuur. Marc heeft het ook moeilijk gehad omdat het allemaal zo lang duurde. Ik denk dat ik er wel een klein traumaatje aan overgehouden heb. Met een ruggeprik had ik mij misschien beter gevoeld en had ik meer van mijn kleintje kunnen houden toen hij er eindelijk was. Ik had de puf ook niet om mij echt in te zetten voor de bv. Ik denk dat ik ook een tijdje boos op hem ben geweest omdat de bevalling mij zo'n pijn heeft gedaan.

Als ik een ruggeprik had gehad, had ik misschien meer energie gehad de eerste week, emotioneel en fysiek. Misschien had ik dan toch bv kunnen geven.

Wij doen met zijn allen overdreven flink over bevallen hier in Nederland en vergeten dat het echt heel veel pijn doet, en dat het ook vaak genoeg helemaal niet gladjes verloopt. Helemaal erg vind ik de Beatrijs Smulders aanhangers die roepen dat je je meer aan je kindje bindt als je pijn ervaart. Onzin! Daar is geen enkel bewijs voor. Er zijn ook genoeg vrouwens als ik, die het alleen heel vervelend hebben gevonden.

O ja, en ik heb geen enkele keer "au" gezegd, gegild, gevloekt of zelfs mijn stem verheven. Ik was een bikkel, maar ik heb dus een stukje liefde in moeten leveren. Had ik maar een ruggeprik gekregen - die ik niet heb gekregen omdat ze mij zo flink vonden!! Is dat geen ironie?

Ik vind het verfrissend dat iemand zegt dat een ruggeprik heerlijk is.

3. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    En de volgende keer hoef ik geen ruggeprik, want erger dan de eerste keer kan het toch bijna niet zijn. :D

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is een normale vaginale bevalling?

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik moest een ruggenprik...........alleen kon hem niet krijgen

Ik was al 60uur bezig met voor weeën van om de 5min en ik lag in het ziekenhuis omdat ik oververmoeid aan het raken was.

De ontsluitings weeën eindelijk kwamen kreeg ik binnen 30min een weeën storm van rug weeën...
    Ik ben niet stoer geweest! Ik heb gegild van de pijn, ik kan veel hebben maar ik dacht dat ik het niet meer had.
    Na 2uur moest ik een ruggenprik, maar helaas was mijn bloed niet goed en kreeg ik hem niet. Het stolde niet goed en alleen al bij het invuus spoot het bloed er uit.
    Uit eindelijk kon mijn dochter het geboorte kanaal niet inkomen en is na 5uur echte HEL met een vacuum geboren!

Ik had werkelijk een moord gedaan voor een ruggeprik! De eerste week van mn kraam bed kon ik niks, borstvoedig is mis gelopen omdat ik op was. Ik moest stoppen omdat ik anders niet kon herstellen............
    En hele positieve verhalen over de ruggeprik maken me alleen maar verdrietig.

6. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Wat een gedoe om niks.
    Ik had een rugweeënstorm en de anesthesist was voor
    mij de held van dag. Ik heb dus ook geroepen dat ik het
    de uitvinding van de eeuw vond. Beetje jammer dat Wendy nu in haar kraamtijd zoveel kritiek over haar heen krijgt omdat ze gewoon haar mening geeft.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tja ik vind toch dat als zij er zo over denkt ze dat vooral moet kunnen zeggen hoor!

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Daar ben ik het wel mee eens hoor! Ik had ook heel graag gewild en we mogen blij zijn dat dit inmiddels hier wel gewoon kan!
    Volgende bevalling gaan ze het beter bekijken bij mij maar als ik weer een rugweeenstorm krijg geef mij maar een ruggenprik hoor! :D
    ik ben trots hoor maar het is echt niet te doen!

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik snap niet dat er weer zo krampachtig gedaan moet worden over een uitspraak die Wendy van Dijk gedaan heeft. Ik had letterlijk een moord gedaan voor een ruggenprik maar ik kreeg hem niet. Ik kan mezelf nu wel op mijn borst gaan slaan dat ik het helemaal zonder ruggenprik heb gedaan maar ik had hem liever gewoon wel gehad. Omdat een of andere klote anesthesist het te veel moeite vind om uit bed te komen voor het zetten van een ruggenprik heb ik onnodig lang pijn geleden. Iemand het wel eens gehad over de nadelen van het NIET zetten van een ruggenprik?

10. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik was na 3 dagen ziekenhuis zo uitgeput dat ik smeekte om een ruggeprik. mn moeder en vriend waren bij de bevalling en ik was zo van de wereld dat ik het hele praatje over alles wat mis kaan gaan niet gehoord heb. mn moeder wel en die kreeg bijna een hartinfarct toen ze hoorde wat er met me zou kunnen gebeuren! achteraf toen jamie eindelijk geboren was zei ik precies hetzelfde als wendy, ik was volgens mn zus de ruggenprik echt tegenover iedereen aan het promoten (vrienden en familie) en had ook het gevoel dat ik na de bevalling een marathon kon rennen (was het niet dat mn benen verlamd waren door de ruggeprik :p)
    maar bij een volgende bevalling hoop ik dat ik in een soortgelijke situatie weer een ruggenprik kan krijgen!!!

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Bij mijn eerste bevalling heb ik ook een ruggepril gehad. Ik vond het ook een geweldige uitvinding ! Bij mijn tweede bevalling ging het te snel om nog een te plaatsen. Ik heb deze bevalling uiteindelijk in de laatste fase bij het persen als veel heftiger ervaren. Bij mijn zoontje werd de ruggeprik "uitgezet" bij het persen, toch waren de scherpe kantjes er af ... ik heb het verschil ervaren ... ;)

12. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Snap best dat zij vind dat het " een geweldige uitvinding " is, maar (!!) niet voor iedereen is het een geweldige uitkomst. Er zijn heel veel vrouwen die er toch goed ziek van kunnen worden. En voor wie het dus een geweldige uitkomst lijkt maar het uiteindelijk niet is.
    Bovendien is het niet zonder gevaren. Dus iets meer nuance had misschien best gemogen.

Ik heb de ruggenprik zelf als prima ervaren. Het zorgde ervoor dat ik toch de geboorte van m'n kleintje mee kon maken. Daarentegen, vond ik het ook doodeng. Het is wel een naald, in de handen van een ander mens, die in de buurt van hele gevoelige plekken van je lichaam komt. En een mens is nooit onfeilbaar.

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja dat moeten ze zich ook realiseren. Dat het NIET zetten van een ruggeprik ook heel veel gevolgen kan hebben!

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dat vind ik dus ook. Mensen die een trauma overhouden van een bevalling wat niet had gehoeven... Met een ruggeprik. Je verwoord het precies wat ik denk.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @melisa: Ik ben blij dat er nog iemand is die er zo over denkt! Ik ben trots op wat ik gedaan heb, maar het had helemaal niet zo hoeven gaan en dat blijft me nog steeds bij.......
    Schrale troost is dat ik nooit meer zo hoef te bevallen :D

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wendy van Dijk moet nu opeens haar mond houden omdat ze geen kennis van zaken zou hebben of ongenuanceerd is? Kortzichtig; die vrouw geeft alleen haar gevoel weer; ze heeft het toch helemaal niet over het medische aspect?
    Laat haar lekker zeggen wat ze denkt; dat goed recht heeft ze.

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Wat een drama om een mening van een BN'er...

Ik ben t met Sloppyslayer en Melisa eens..
    (bijna) Altijd maar dat negatieve gedoe over DE ruggenprik..

Als ze had gezegd: 'Wat een super uitvinding die PCA (remifentanil) pomp (of pethedine prik)'
    Dan was er vast niet de ophef ontstaan als dat er nu ontstaan is..
    Nee, want deze pijnbestrijdingsmethoden zijn meer geaccepteerd dan de ruggenrpik..

Het lijkt wel alsof er wordt geoordeeld over de ruggenprik alsof de barende vrouw heeft gefaald ofzo???!!
    Wat natuurlijk de grootste ONZIN is!!!

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als Wendy van Dijk nou nog zelf een arts was die zoiets zegt, ok. Maar zij zegt dat omdat ZIJ het fijn vond, mag ze? Ik heb zelf ook een ruggenprik gehad, op aanraden van de verloskundige na 10 uur zware rugweeen en maar 2 cm ontsluiting.

Ik snap de ophef niet.

Voor elke dwarsgebakken scheet kan je in NL een pijnstillertje krijgen zodat je rustig verder kan met je leven. Heb je een probleem met je borsten? Geen probleem, dan opereer je ze onder algehele narcose. Maar moet je bevallen? God wat ben je dan een loser als je een ruggeprik wilt.

Ik heb een zware bevalling gehad, moest uiteindelijk doorgeleid worden en dat eindigde in een weeenstorm die gewoon door de ruggeprik heenloeide. Die was inmiddels al niet werkzaam meer.

Het idiote van het 'klimaat' in NL vind ik dat ik zelf het gevoel heb het te moeten verdedigen. Alsof ik nu zingend bevallen ben zeg. Het was een hel, ook met de ruggeprik, bij mij. Maar goed.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zag het op tv. Ik vond het ook geen slimme actie moet ik zeggen. Alleen maar positief erover zijn. terwijl er natuurlijk ook nadelen zijn. Voor mij kwam het ook over van: nou ik hoef helemaal niks te voelen hup die ruggenprik erin. Beetje makkelijk gedacht vind ik!

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

o ja ben zeker niet tegen pijnstilling heb ik zelf ook gehad. Maar je moet er niet te makkelijk over denken. er kunnen ook complicaties optreden natuurlijk

Deel Deze Pagina