Artsen vragen vergunning voor bloedtest embryo's

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Roxyroxx, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Met 9 weken de test (op zijn vroegst), met 11 weken de uitslag, met 12 weken de punctie, met 14 weken de uitslag, bedenktijd, 15 weken bevalling opwekken, dan zit je op het snelste schema.

Serieus, ga eventjes op het vlinderforum kijken.

Vanaf ongeveer 16 weken moet een vrouw bevallen, met weeën, ontsluiting en alles erbij.

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    #42 Tigermommy, 26 jul 2013
    Laatst bewerkt: 26 jul 2013
    Als je 9 weken bent + 10 dagen dan heb je met 10 weken en 3 dagen (maximaal) de uitslag, dan doe je een vlokkentest (kan eerder) daarbij heb je een spoedprocedure waarbij je al met dagen de uitslag kan hebben dan ben je 11 weken ongeveer, laat er bedenktijd komen, dan is het snelste 12 weken en ze willen de test evt al met 8 weken gaan doen, doen ze in sommige landen al.

En ja iets kan voelen als een geboorte, je bevalt ook wel maar wettelijk gezien is dat het nog niet, ik zeg niet dat het niet erg is, zeker niet als een kindje gewenst is en je hierbij het nodige verdriet hebt, een zwangerschap vroegtijdig beëindigen is alles behalve gemakkelijk daarom zijn deze testen juist goed om zo vroeg mogelijk in de zwangerschap dit te kunnen weten. Word het er emotioneel gezien makkelijker van, nee niet maar lichamelijk aanzienlijk als je vergelijkt met vroegere 20+ weken (na de 20 weken echo pas)

Daarnaast vind ik heel persoonlijk dat houden van ook loslaten kan zijn, ik wil niet het type leven voor 1 van mijn kindjes wat ik bij onze kennissen zie, soms behandelen we een hond nog beter dan sommige ernstig verstandelijk gehandicapten in Nederland, dat ziet de normale mens niet, die zien alleen de vrolijke kindjes met down, die ooh zo schattig zijn (net als ieder ander kind) maar deze worden ook volwassen en als ze niet goed kunnen functioneren, wat dan? Dan worden ze weggestopt, is dat het leven wat je voor je kinderen voor ogen hebt?

Ik niet en veel mensen met mij, helaas kan je van te voren niet inschatten hoe erg het is, want ja er zijn ook genoeg mensen met down die het prima doen en een aardig leven hebben maar dat geeft geen garanties he?

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Medisch gezien is het een geboorte, wat doet wettelijk ertoe? Van oh ja, 24 weken gehaald, nu sta je er als ouders anders in... Het enige verschil is wettelijk.

Verder moet je de wachttijden niet onderschatten, daar lekken heel snel weken weg. Wie zegt dat je met 9 weken al terecht kan met de test? Als het straks in Nederland wordt vergoed, dan op verwijzing van de verloskundige en daar kun je pas vanaf 10 weken terecht (die van mij althans, destijds). Dan moet je de afspraak nog maken, etc. etc.

Ik ben helemaal voor de keuzevrijheid van ouders, maar laten we het niet bagatelliseren dat je het even 'weghaalt'. Wat ouders ook zullen beslissen, het zal een heel moeilijke keuze zijn. Ik denk dat er heel weinig moeders zijn die er geen moeite mee zullen hebben. Het is niet een 'doe deze maar niet, kan ik even ruilen'.

Deel Deze Pagina