Hoi dames, Ik ga binnenkort met mijn moeder naar Maastricht voor een paar dagen. Hebben jullie tips wat leuk is om daar te doen/bezichtigen? En tentjes waar je lekker kan eten? Groetjes Jigsaw
Wij zijn in mei 3 dagen geweest. We hebben een stadswandeling gedaan die we thuis hadden geprint. Zijn in 3 basilieken/kerken geweest: Basiliek onze lieve vrouwe, sint Janskerk en de basiliek van sint servaas. Die laatste was schitterend inclusief de schatkamer. Wel even rekening met entree houden. We zijn ook in de boekhandel dominicanen geweest, maar ik vond het erg druk. Verder hebben we 2 dagen fietsen gehuurd. Een dag naar de mergelgrotten geweest inclusief Ford Sint Pieter. Leuke rondleiding gehad van 2 gidsen. De andere dag hebben we een mooie route gewandeld bij de sint Pietersberg. We hebben de 2 routes gecombineerd: de langste route gelopen, maar op de terugweg de route via de groeve gedaan i.p.v. via de Maas. Je kunt nu door de groeve lopen. Heel erg leuk. Qua eten vonden wij het onze lieve vrouweplein wel gezellig. Maar het was toen heel lekker weer.
De stadsomwalling is erg mooi, daar kun je uitgebreid wandelen. Verder sluit ik me aan bij sint pieter. Qua eten gaan wij graag naar dino's @ the momus. Deze ligt aan t Vrijthof. In 't Bassin schijn je luxer te kunnen eten, persoonlijk geen ervaring mee. Onze lieve vrouweplein is wat intiemer en ook erg leuk. Wij gaan vooral naar Maastricht om te shoppen. Dus echt toeristische tips heb ik verder niet.
Wij hebben een paar jaar geleden een soort stadswandeling gedaan met leuke proeverijtjes obv een gids. Was echt superleuk!
Je hebt een geweldige bakker in maastricht, weet zo even niet hoe hij heet. Het heeft een watermolen en je kan een jasje aantrekken om mee te helpen. Ze hebben ook erg lekkere vlaai!
Dank voor al jullie tips, we hebben leuke dingen gedaan. Hebben een rondleiding door de kazematten gehad en heerlijk gegeten bij Momus, nog wat basilieken bezocht was allemaal erg geslaagd!