Hoihoi, Ik ben aan het oppassen, op een kleine van 3,5 maand ongeveer. Hij heeft om 8 uur een fles gehad, nu moet hij dus weer naar bed, maar blijft huilen. Speentje, schone luier, niks helpt, zelf ben ik in verwachting en vroeg ik me iets af, kan het zijn dat hij honger heeft? Hij heeft net ongeveer 60 tot 80 cc pepti gehad, daar was hij erg tevreden mee, hij was een tijd stil, nu ligt hij weer te huilen, kan het zijn dat hij nu al honger heeft? en zo ja hoeveel mag je hem dan geven ?
nu is hij intussen wel stil, maar vraag me toch af of het mag als hij dus wel blijft huilen, en dan niet jengelen, maar echt krijsen. Heb de babyfoon dan niet nodig haha... Vind het wel fijn zo steeds op te passen leer ik veel van voor straks hij heeft ook een zus ruime 3 jar maar die is nu naar de peuterspeelzaal hehe. Alvast bedankt voor de reactie
ALs hij zo huilt ..tja. Kneep hij zn handjes samen en hield hij zich heel stijf enzo? Misschien had hij dan last van krampjes. Mijn jongste had dat ook altijd n beetje na zn voeding. En als ik hem dan even met zn maagje op de bal van mn hand droeg dan ging dat over en na n tijdje kon je hem dan lekker in bedje stoppen zonder problemen. Maar misschien voelde hij zich ook wel bedondert dat zn ma er niet was? Wie weet. Soms huilen ze zonder dat je echt kan vinden wat er was. Ik denk niet dat hij meteen weer honger zou hebben... Maar heb altijd borstvoeding gedaan dus kan dat niet helemaal inschatten bij flesvoeding...
Ik denk niet dat het honger is. Maar inderdaad krampjes. Misschien toch het gevoel hebben dat het net ff anders aanvoelt? Doet hij dit normaal bij de moeder ook? Astrid was vanaf haar geboorte eenkennig tot ongeveer 7 mnd. Als iemand maar naar haar keek, dan ging ze al huilen/krijsen en was dan ontroostbaar. Vanaf 7 mnd was het helemaal goed! Gewoon het opgedragen ritme aanhouden, en even informeren bij mams of de beeb dit normaal ook doet. En vooral ook mams geruststellen dat je het prima aankan en ze zich geen zorgen hoeft te maken, maar dat je het je afvroeg.
nou heb nu al een aantal meer keren opgepast, dus vertrouwen in me heeft ze wel, ze zei ook heb je vragen kan je altijd stellen, ze gaf zelf ook al een keer aan dat ze soms zelf ook niet weet waarom hij huilt en dat je dat dus ook altijd met babies kan hebben, ze heeft zelf ook een tijdje in de kraamhulp gewerkt en snapt heel goed dat ik soms dingen niet weet of dingen afvroeg, Het is een nicht van me (wel een aantal jaartjes ouder haha) en ze zei een tijd geleden ook, ik ben een nicht, een beetje 2e moeder en kraamhulp voor je dus als je vragen hebt haha hoor ik het wel... Maar op het onderwerp terug te komen, hij heeft dit bij mij nooit eerder gehad, wel zit hij sinds een ongeveer anderhalve week aan de pepti van nutrilon. Ze zei wel dat hij wat vaker spuugde en de grote boodschap ook wat dunner was en hij idd wat meer huilt (het is absoluut geen huilbaby)... Ze zei ook als ik hetzelf ook niet meer weet dan leg ik hem gewoon op bed (waarschijnlijk is ie ook gewoon moe) en dan zet ik het geluid van de babyfoon uit, anders word je ook maar gek. Hij is vorige week ook errug ziekjes geweest en hoest nog steeds ervan misschien is het dat wel, maja ik kan het beter vragen he, zo leer ik es nog wat
Hihi, mijn laatste stuk was ook niet als kritiek bedoeld hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je als moeder het niet fijn vind om te horen dat je kleintje constant bij de oppas huilt en dat deze dan ook nog belt om te vragen hoe of wat. Dan kan de geruststelling die je er achteraan geeft, vaak weer rust geven. Maar goed.. tsja, ik zou bijna denken dat ie reageert op de pepti dan. Persoonlijk zou ik hem niet huilend op bed leggen, maar troosten. Maar goed.. ik ben daar verder niet zo mee bekend!
Je kan hem even huilent op bed leggen en kijken of hij in slaap valt. Als hij huilt omdat hij vermoeid is dan valt hij wel in slaap (of hij moet over moe zijn..en dan ben je verder van huis...dan moet je zelf even uitvissen wat bij deze kleine helpt, helaas) Maar zou hem absoluut niet in bed leggen zonder baby foon erbij.. Ik zou wel willen weten of hij nog huilt na 10 mins ofzo..en hoe dat hij dan huilt (ik was met die van mij erg goed in horen wat er mis was aan t huilen). Wiegen hielp bij die van mij heel goed. Gewoon op je arm neer leggen en jezelf n versuffing wiegen van links naar rechts. Ik was er na 2 zo op ingesteld dat ik zelfs als ik vreemde babies hoorde huilen automatisch ging wiegen
haha, ik neem ook altijd ene troostende houding aan als ik kindjes hoor huilen. Ga dan wiegen en sussend praten..haha. Zelfs wanneer ik zelf geen kind bij me heb. Heel herkenbaar ja.