Wij gaan zo vertrekken, gaan 4 huizen bezichtigen in Ijsselstein. Mijn zoon is even bij oma gebracht, meenemen was de laatste keer niet zo'n succes.
@Henkiepenkie: belastingtechnisch valt de woning bij verhuur in box 3. Je hebt geen renteaftrek meer. Voor verhuur eenverzoek indienen bij je hypotheekverstrekker. Ik wer zelf bij een hypotheekverstrekker en we krijgen nu zoveel verzoeken binnen. In sommige gevallen wordt het gedoogd of je moet een verhuuropslag (ophoging rentepercentage) betalen. Sommigehypotheekverstrekkers zijn wel heel moeilijk bij verhuur.
Daar ben ik dus bang voor, wij zitten bij Nat. Ned. (even zo ivm google) Onze makelaar zegt: gewoon doen, blabla. Je hoeft niet te bellen om toestemming te vragen enz. Maar in ons contract staat dat wanneer zij er achter komen dat je verhuurt zonder toestemming je binnen 3 dagen het gehele hypotheekbedrag moet betalen. Dat heb ik nou ook weer niet in mijn broekzak zitten
Nou ze zullen niet zo snel gelijk alles opeisen, tenminste niet bij de hypotheekverstrekker waar ik werk (boeren.leen.b.) Bij ons krijgt de klant dan een brief dat wij verhuur niet toestaan ,aar dat wij gedogen als er netjes betaald wordt (dus geen achterstanden en de incassering juist verloopt) en er geen berichten zijn van achterstallig onderhoud, beslag of andere rare fratsen.
Wij willen heeeeeeeeeeel graag juist kijken naar 1 bepaald huis hier in het dorp, maar we gaan niet. Juist ivm de moeilijke hypotheken. Ivm ons beiden zijn wij beide 'moeilijke' personen voor een hypotheek, dus durven niet. Helaas.Misschien denken die mensen ook wel 'er komt niemand' , maar ja, wij willen wel, maar weten voor 90 procent dat we niet kunnen.......balen hoor.
Hier nog steeds rustig en verwacht ook niet meer wat... Wij wonen in een klein dorp en er is hier ook feest, dus sowieso niet veel verwacht! Ach huis weer schoon en nu komen de kijkers maar weer mooi met de makelaar !