Nee 2 keer gedaan....vreselijk..kwam de eerste keer 3 kijkers en de 2e keer gewoon niemand....nou doeiiii dacht ik toen was ook nog eens prachtig weer buiten!! grrr
Hier ook nog niemand, ik verwacht het ook niet meer. En nu word ik MOEEEE!!! Slecht geslapen al de hele week, dochter ziek. Ik word een beetje gek van het denken, verhuren, verkopen....
Ik heb een kijker gehad!!!!!!!!! Ben heel blij dat ik niet voor niks gezeten heb. Het was een jong stel met een kindje. Ben benieuwd.
qua werk. We hebben beiden inkomen, maar zoiets als zelfstandige oid. Daarnaast heb ik hartproblemen, dus oversluiten van weer een overlijdens.risicoverz. is gewoon giga duur. ze willen toch echt standaard: gezonde mensen met een vast contract. we hebben dus al een koophuis, maar kunnen eigenlijk niet weg.
Het gats, daar zit je niet op te wachten. Schrijf jij soms ook op een ander forum? Daar las ik ook al zoiets. Lastig he, dat afwachten... Ik ben blij als het 3 uur is, dan gris ik dat biljet van het raam en vlieg ik naar mijn dochtertje toe.
Nou ik doe niet meer mee aan die onzin.. Pff, zit ik daar te wachten op niks.. Volgende keer gaat de makelaar maar lekker zelf zitten!
Wij hebben 4 huizen bekeken, vijfde huis bleek namelijk net verkocht. Eerste huis was aardig, tweede slecht afgewerkt en in een straatje waarbij de halve straat onkruid in de tuin had en vervallen hekjes. De derde was geweldig en de vierde was zo smerig dat ik zo ongeveer het huis uit ben gerend voor ik over moest geven! Bij het derde huis willen we volgende week nog een keer kijken.
Raar he dat sommige mensen niet ff een beetje kunnen poetsen voordat er kijkers komen. Ben benieuwd of het 3de huis wat word. Succes!
geen toestemming vragen? lijkt me sterk wij huren een koophuis en er ging toch het.e.a aan vooraf hoor waaronder toestemming vragen bij de bank, makelaar en de gemeente moest het ook goedkeuren. als alles goed is wordt er een contract opgesteld en van de gemeente een soort "vergunning" (kost wel wat hoor maar goed dat moet de huurder dan betalen) je hebt dan een contract voor max 2 jaar en daarna kan met goedkeuring van beiden partijen het contract nog 3 keer verlengd worden dus je mag een koophuis max 5 jaar huren.
ik heb al geluiden gehoord dat die 5 jaar met 2 jaar verlengt gaat worden, dus uiterlijk 7 jaar, en tegen die tijd als de tijden nog zo broerd zijn zal daar ook wel weer wat voor komen. bank verhuurt het liever als dat mensen faiiet gaan, dat kost een bank veel meer geld. wij gaan nu ook huren een koopwoning met 1 jaarcontract, en daarna als het niet verkocht is kan het verlengt worden.
o?! nou altijd goed om te weten..weet namelijk niet of ik na die 5 jaar eindelijk een leuke baan met vast contract heb dus om te kunnen kopen. en huren via de woningbouw duurt zo ontzettend lang en vind ik eng duur
Ja, onbegrijplijk. Het huis was een mengeling van kattenbaklucht, kattenvoer, vocht en wierookstokjes ofzo, heel erg! Hoop echt dat het derde huis was wordt, daarbij was ik positief verrast. Je moet wel een klik ook hebben met een huis en dat had ik hierbij, keurig onderhouden ook, lekker ruim, mooie wijk, ziet er goed uit.
Dit is verhuur onder de leegstandswet wat jij omschrijft. Dit is anders dan gewoon verhuren zonder leegstandswet (o.a. dat de huurder geen huurbescherming heeft). Maar dat is (als mijn bronnen juist zijn) alleen maar als je al een woning hebt gekocht of van plan bent te kopen en niet als je zelf gaat huren.
De 7 jaar zou alleen maar gaan gelden voor sloop- en renovatiewoningen. Kan ik mijn woning tijdelijk verhuren? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Waarom zou je je ORV oversluiten? Als de waarde genoeg is (lees vereiste voor de verstrekking van de financiering) kan je die in de meeste gevallen gewoon houden. Zelfstandige/zzp-er etc kan gewoon een hypotheek sluiten. Ik krijg ze wekelijks langs voor een gesprek/berekening. Belangrijkste is dat je jaarcijfers hebt van de afgelopen 3 jaar en IB aangiftes van de afgelopen 3 jaar.
Nou hier 4 over de vloer gehad. 2 daarvan waren positief. 1 gaat het echt niet worden. Had ook niet het idee dat ze überhaupt keken maar goed. En de laatste kwam ook niet echt positief over.