Asbest buis verwijderen: kosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door X11, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Iemand enig idee wat de kosten zouden zijn van het verwijderen van een asbest buis?
    In het plafond van ons toilet zit een ventilatierooster en vanaf daar loopt er een asbest buis door een koof in 1 van de slaapkamers naar zolder, waar hij vlak onder het dak eindigt.
    Iemand enig idee op wat voor kosten we ongeveer zouden moeten rekenen als we die laten verwijderen? Laten zitten is helaas vanwege de ruimte en indeling geen optie en als ik google kan ik alleen maar offertes aanvragen. En aangezien we niet weten of het haalbaar gaat zijn, zit ik nog even niet te wachten op allerlei bedrijven die ons plat gaan bellen of mailen ;)

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hangt er helemaal vanaf hoe het ding te verwijderen is. Kleine /losse asbest dingen leggen bouwvakkers hier vaak gewoon op straat (..heb ik wel over geklaagd) en dan haalt gemeente het op.
    Als ze moeten slopen en er is kans dat het vrijkomt, dan ga je wel kosten maken. Ik zou een aannemer even langs laten komen (een zonder voorrijkosten zoeken).

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wij moeten asbestplaten laten verwijderen en dat kost zo'n 10,- de m2. Ik denk dat het verwijderen van de buis op zich duurder zal zijn dan het afvoeren van de asbest. Ze moeten volgens allerlei regeltjes aan het werk. Maar waarom vraag je niet een offerte op bij iemand? Hier ook gedaan, daarna 1 telefoontje om aan te geven dat we een ander hebben gekozen (of dat je voorlopig nog even niets gaat doen..)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben laatst een asbest buis laten verwijderen.
    Deze zat op de ventilatie van de badkamer.
    We hebben onlangs de badkamer laten verbouwen en de installateur bood aan om gelijk de buis eruit te halen.
    Was voor hem een kleine moeite.
    Wel hebben we het zelf naar de strot gebracht. Als particulier mag je gratis asbest naar de stort brengen (mits goed verpakt).
    Hij als ondernemer moet er wel voor betalen.

Als de buis je echt in de weg zit dan zou verschillende offertes laten opmaken.
    Zo niet dan zou ik hem gewoon laten zitten.

Deel Deze Pagina