fietstassen voor onder kinderzitje?...

Discussion in 'De lounge' started by diaantje17, Jun 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Even een vraagje..en wellicht een hele stomme...

Bestaan er fietstassen voor onder een kinderzitje?
    "Vroeger" toen de jongens klein waren was het ook zo'n gehannis..of had ik een rieten mand aan het stuur...
    Maar ik fiets nou met de tassen aan het stuur..maar vind het best eng hoor..dat geschud ...
    Heb me er nog niet in verdiept...maar wellicht weten jullie wel of het bestaat..en nog beter..welke ik dan moet nemen...:(

2. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

ik lees mee.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Zover ik weet kunnen de meeste fietstassen wel doordat erboven op een ''gat'' zit kun je toch je stoeltje bevestigen anders even navragen bij de fietsenmaker

4. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    heb overal al gekeken en heb niks kunnen vinden
    ook de fietswinkels wisten het niet

ja enige mogelijkheid een gat in de fietstas maken zodat het voetsteuntje er door heen kan

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ik lees ook mee, ik weet dat ze bestaan, heb het namelijk eens gezien en zag er super handig uit. Maar in welke winkel???

6. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    gelukkig..ben dus niet de enige met dit probleem...:D
    Ja je zit met die voetsteuntjes natuurlijk..;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd dat volgens mij. Tegenwoordig zitten toch vrijwel alle fietstassen maar met 2 banden aan elkaar zegmaar in het midden, waardoor het dus gewoon mogelijk is het fietszitje 'erop' te plaatsen.

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier geen probleem hoor. Heb gewoon normaal fietstassen en de voetsteuntjes zitten er voorlangs .

9. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik heb ook fietstassen, maar die moesten wel met een mechanisme naar achteren geplaatst worden, maar het werkt prima. Het is wat handwerk van de fietsenmaker (verlengde stangen).

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Dan krijg je zeg maar dit idee

En anders gewoon fietstassen die van boven gewoon aan elkaar zitten (dus niet met die 2 banden), maar dan moet je je fietszitje met zo'n beugel aan je frame monteren.

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Je kan gewoon dubbele fietstassen op je fiets als je een kinderzitje hebt. Wel even kijken of er ook een gat in het midden zit, daar kunnen je snelbinder doorheen, kun je nog meer meenemen!
    Als je een buggy meeneemt, moet je even kijken of je geen enkele nodig hebt ipv een dubbele

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier een foto van mijn fiets met fietstassen. Dit zijn overigens normale fietstassen en er zijn geen verlengde stangen aan gebracht.

View attachment 78999

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0

Hier gewoon een dubbele fietstas én een buggymee aan de fiets, gaat prima.

14. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    ziet er allemaal goed uit hoor..bied perspectief hihhi
    Net even naar de schuur gelopen...en gekeken naar de voetsteunen..mijn bobike is nog van toen de jongens klein waren..15 jaar alweer:$ (kwaliteit is ..toppie !:p )..maar die voetsteunen zitten echt langs het wiel..weet niet of je die kan verstellen..daar heb ik mijn hubbie voor ;) , anders wellicht toch maar kijken voor een nieuwere versie..incl fietstassen :D:D

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik heb er een paar weken geleden naar gekeken en hier kan het alleen als je een verlengstuk koopt bij de fietsenmaker (15 euro)
    Tessa, zo lang is mijn pakjesdrager niet hoor als op jouw foto of heb je alleen het eerste stukje van de fietstassen op de pakjesdrager?

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb redelijk kleine fietstassen en die konden gewoon een stukje naar achteren geplaatst worden. Bij grote fietstassen zal dat wellicht niet lukken..

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Op de sites van basil en fastrider staat bij elke fietstas aangegeven of hij in combinatie met en kinderzitje gebruikt kan worden.

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
  19. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    er zijn ook speciale fietstassen te koop voor kinderzitjes halfords heeft ze ook zit een besparing in voor de voet steun en bovenop 2 gleuven om de fietstoel te bevestigen

20. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn

Share This Page