Ervaring met loopbaancoach?

Discussie in 'De lounge' gestart door Appeltje85, 3 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    In een ander topic gaat het over het vraagstuk 'wat wil ik in de toekomst qua werk'? Hier wordt een loopbaancoach geopperd. Ik zit zelf in een zelfde soort dilemma (niet weten wat ik in de toekomst wil qua werk) en overweeg via mijn werk ook loopbaanbegeleiding aan te vragen. Heeft iemand ervaring hiermee?

-Hoeveel sessies heb je gehad?
    -Wat heeft het opgeleverd? Heeft het nieuwe inzichten opgeleverd? Of wist je bv stiekem al waar je hart lag en heeft de coach het zetje gegeven dat je nodig had?
    -Waar moet je op letten bij het uitzoeken van een coach?
    -Etc.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik volg even ;) zit met dezelfde vragen

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ook. :)

4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik ook :)

5. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hier werk ik in de zorg..
    Ik zat/zit qua werk niet lekker in mijn vel en heb daar hulp bij gezocht.
    Via mijn werk een loopbaancoach gehad. 2 gesprekken werden betaald door subsidie.

1e gesprek was oriënterend en moest ik online allemaal vragen beantwoorden om te kijken hoe ik was enz.
    2e gesprek was een verdieping erop.

Heb vooral inzicht gekregen in wat ik belangrijk vind, waar mijn sterke en zwakke kanten liggen en welke opties er mogelijk zijn met mijn opleiding. Ook het advies gekregen om straks, als mijn dochter naar school gaat, weer een opleiding te gaan volgen om verder te komen. Daarbij ook meteen duidelijk welke opleiding ik zou moeten doen

6. rums

rums Niet meer actief

Ik heb een paar maanden geleden eem loopbaangesprek gehad. Ik moest thuis meerdere lijsten invullen online. Daarna een gesprek gehad. Ze stelde interessante vragen en vragen waar ik zelfs geen antwoord op wist die over mijzelf gingen.
    Er zijn meerdere beroepen voorbij gekomen. En dat heeft mij op zich wel inzicht gegeven. Maar voor nu heb ik nog geen plannen om weer te gaan solliciteren op een andere functie vanwege de kinderen. En een studie zeker niet omdat ik echt niet weet welke.
    Ik zou nog wel een 2e gesprek willen.

Ik zou het dus zeker doen als je die mogelijkheid geboden word

Deel Deze Pagina