Nou Sjaan, ik had beter meteen naar jou kunnen luisteren, jij zei al: aan de gemeente heb je niets. Nadat ik voor de zoveelste keer mijn verhaal had gedaan, zei ze: ´oh, ik dacht dat je een andere vraag had..´ (pardon?) Ze maakte me duidelijk dat de gemeente niet komt kijken of zo maar ze legde wel uit hoe het werkt met het wegbrengen etc. Ik heb nu een bedrijf gebeld en gevraagd of er iemand kan komen kijken en ons goed advies kan geven. Ik word nog teruggebeld. groetjes Amber
Kan me voorstellen dat je er van baalt. Op zo'n tegenslag zit je niet te wachten. Je wilt lekker de kamertjes in orde maken. die drang is ook hier aanwezig Wat ik me eigenlijk afvraag of het echt wel asbest is... Mag ik vragen van wanneer je woning is en hoe de onderkant van het zeil eruit ziet. Is het zeil dik, hard, flexibel... Kan je het uitleggen? Sorry maar af laten voeren zonder bon, zou ik dan nu weer niet doen. Als je dan toch al de moeite neemt om het te laten verwijderen dan maar gelijk op de juiste manier. Vanuit mijn vakgebied weet ik overigens dat een bedrijf dit niet mag laten verwijderen zonder een asbestinventarisatie. Een gemeente verplicht dit naast het hebben van een sloopvergunning. Ik had gehoopt dat ze je daar meer over hadden verteld. Voordat je al die poespas op je nek haalt moet je denk ik eerst afvragen of het echt wel om een asbesthoudend zeil gaat. Dat het geen asbest is zou ook verklaren dat het er bij de overdracht van de woning er nog lag... ze zouden immers alleen het asbesthoudende zeil verwijderen .
Ik zeg ook niet dat ik het zo zou laten doen, maar geef wel aan dat er ook een optie is om het EN te laten verwijderen, EN de kosten wat in te perken. als jij vanuit je vakgebied hier het e.e.a. over weet, dan weet je ook dat menig saneringsbedrijf kleine opdrachtjes vaak even gauw tussen neus en lippen doen en de kosten lager houden als er geen factuur overlegd hoeft te worden maar goed dat is verder ook niet aan de orde, het beste is en blijft het gewoon door een gecertificeerd bedrijf te laten doen.zo ben je ten alle tijde verzekerd dat het goed en proffesioneel gedaan wordt. succes meis
Heb net even opgezocht voor je. Voor het verwijderen van asbesthoudend zeil uit een woning geldt een uitzondering. Dit mag zonder sloopvergunning en zonder asbestinventarisatie.