Wie heeft hier ervaring mee? Bloeden na gemeenschap

Discussion in 'De lounge' started by demaco, May 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Ik heb de laatste 2 maanden dat ik blooedverlies heb na de gemeenschap. Gewoon echt helder bloed. Nou heb ik het vorige week gevraagd aan de huisarts en die heeft de spiraal gecontroleerd (heb ik nu 3 maanden) en die zit goed. Volgens haar zou het ook niet van de spiraal kunnen komen. Ze heeft nu 2 kweekjes afgenomen, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ze naar gaan kijken. Normaal duurt het een week voor ik de uitslag krijg, maar ze zijn op vakantie dus kan maandag pas bellen.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En waardoor kwam het?

Het is echt na elke keer gemeenschap, man is niet dusdanig groot geschapen dat het problemen op zou leveren en ik ben niet zwanger, dus van de betere doorbloeding is geen sprake.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,492
    13,946
    113
    Female
    Denk dat je ha een kweekje heeft afgenomen om te kijken of er sprake is van een ontsteking, dat kan contact bloedingen veroorzaken.
    En ze zal ook een uitstrijkje hebben gemaakt om te kijken of er geen kwaadaardige cellen zijn, ook deze kunnen contactbloedingen veroorzaken.

Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee.

3. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Ik heb dat vroeger gehad toen ik net gestopt was met de pil een keer. dat was 3 weken aan de gang en daarna was het weer normaal. Nu heb ik dat gelukkig ook niet meer...

Ik heb een vriendin gehad die ook elke keer na seks bloedde.. maar bij haar kwam echter omdat zij een soa had opgelopen.
    Te hard (het vrijen)? Nou ja ik denk dat je het beste gewoon kan wachten tot de uitslag.. die zal je vast vertellen wat er is, zo niet dan zou ik me om het bloeden niet zo heel veel druk om maken.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zat te denken aan een SOA maar aan je berichtje maak ik op dat dit niet kan. Gelukkig zelf geen ervaring maar lijkt mij zeer lastig!

5. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    De man die ik in het berichtje noem is niet 'mijn' man. Speelt nog niet zo lang, dus wat dat betreft zou een soa niet direct uitgesloten kunnen worden. Zou je van een soa niks anders merken dan? Ik heb verder echt helemaal nergens last van.

6. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,459
    0
    0
    Sommige soa's merk je helemaal niks van! Dus het kan wel....

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik heb dat ook een tijdje terug gehad, en heb ook een spiraal. Bij min bleken er na de kweek onrustige cellen te zijn, niets ernstigs gelukkig. Maar ze konden niet vertellen of dat de reden was dat ik bloedde na gemeenschap. Het is trouwens wel vanzelf weer over gegaan.

8. cupcake85

cupcake85 Actief lid

Jul 16, 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Het kan zeker een soa zijn hoor, als je aangeeft dat je met de man in kwestie nog niet zo lang gemeenschap hebt.
    Hebben jullie het met condoom gedaan?

Chlamydia is een soa waarbij je niks hoeft te merken aan de "buitenkant" , maar wel andere klachten kunt hebben zoals oa. bloedverlies.
    Chlamydia - Soa Aids Nederland

Ik zou zeker even een soa testje wagen.... just to be sure. (en het is altijd fijn om te weten dat je gezond bent mocht je geen soa hebben)

9. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Ik zou daar dan wel van uit gaan, sterker nog dat betekend misschien zelfs dat je al een ruime tijd ermee loopt als dat echt zo is. Want wat andere al zeggen soms voel je er niets van maar hoe langer je het hebt hoe langzamerhand de klachten beginnen te komen....

10. Linana

Linana Niet meer actief

Chlamydia hoef je niks van te merken, maar bloeden na seks is wel een alarmbelletje....

Verder ja, een ontsteking misschien?
    Gaat je huisarts wel testen op soa's? Wel vreemd dat ze niet hier direct aan denken. Bij mijn huisarts wordt daar altijd direct naar gevraagd of het een soa kan zijn, ondanks dat ze weten dat ik al 2,5 jaar met dezelfde persoon ben en hier inmiddels een kindje mee heb. Maar dat zegt natuurlijk niet altijd alles....

Share This Page