Hoi meiden ik slik nu ascal tijdens de zwangerschap. En nou hoor ik veel dat je dan hele grote kindjes krijgt, omdat je placenta dan beter doorbloed is. Wat is daar van waar?? Hoe groot/zwaar waren jullie babies en met hoeveel weken ben je bevallen??
Ik heb geen idee wat Ascal is en er dus ook geen ervaring mee, maar het lijkt me niet geheel onbelangrijk om het feit dat je dit gebruikt ook even aan te kaarten bij je vk, voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Zij kan je wellicht ook wel meer vertellen over de informatie die je hebt gevonden op internet...
zijn bloedverdunners voor de placenta zodat je placenta beter door bloed wordt ik heb het ook met mijn zwangerschappen gehad en kreeg er geen grotere baby van !!!
Ascal zorgt ervoor dat je bloed minder makkelijk stolt en tijdens een zwangerschap voorkomt het dus bloedstolsels in de placenta (heel kort door de bocht). Maar grote baby's krijg ik er echt niet van. Mijn dochter was 2900 gram na precies 40 weken en deze wordt op bijna 7 pond geschat straks.
Ts, mag ik vragen waarom je Ascal slikt? Mijn meisje is in mijn buik overleden door een placenta-infarct. De gyn destijds zei dat ik dan bij een volgende zwangerschap Ascal kon slikken, zodat dat inderdaad het bloed verdund. Die gyn is nu met pensioen, nu ik weer in blijde verwachting ben. De gyn die ik nu heb, was het er helemaal niet mee eens dat ik Ascal zou gaan slikken, hij zag er de noodzaak niet van in. Dus nu slik ik het niet en word wel regelmatig mijn placenta en navelstreng doorgemeten. Vind het ook wel spannend zo hoor, maargoed..... Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar ik denk zelf dat het groter zijn van een kindje niks met de Ascal te maken heeft.
Hier ook tot 36 weken ascal geslikt. Hier omdat ik al eerder een vroeggeboorte (zware PE) en een MK had gehad. Ik kreeg het voorgeschreven op initiatief van de huisarts. Was idd om te zorgen dat je minder snel stolsels in je placenta krijgt. Ik heb namelijk ook een stollingsafwijking, waardoor mijn bloed vanuit mezelf zoiezo sneller stolt. Vandaar ...
Hier bij de 2e vanaf week 12 tot week 36 ascal geslikt op aanraden van de gyn ivm ernsitge HELLP tijdens 1e zwangerschap. Hij is geboren 40 +4 en woog 3,6kg. Netjes dus.
Hier geen Ascal maar wel bloedverdunners, Fraxiparine injecties, elke dag 1. Ik heb Factor 8 van Leiden. Voor zover mij bekend wordt je baby niet groter van bloedverdunners.
Allemaal bedankt voor de reactie's. Mijn gyn weer ervan dat ik dit slik. En hij zei dat het geen kwaad kon voor de baby. Dat het als het al een effect heeft het alleen een gunstig effect heeft. De kleine liep nou ook al 2 weken voor maar dat zou dan (na het lezen van de ervaringen) wel gewoon toeval zijn. Ik slik het trouwens omdat ik tijdens deze zwangerschap een oogtrombose heb gehad. En ze dus nu willen voorkomen dat ik weer ergens een trombose krijg. Dus heeft verder niets te maken met de zwangerschap. Pfff Jel ten eerste wat verschikkelijk dat dat jullie is overkomen. En ik kan en durf er niets over te zeggen ik heb er namelijk niet voor geleerd. Maar wel fijn dat alles nou vaker word gecontroleerd. En denk (weet echt niet hoe het voelt hoor dus wil daar niets over zeggen) dat het nou altijd spannend blijft voor jullie. En dat de eerste spanning er pas vanaf is als jullie je dochtertje gezond en wel in jullie armen hebben liggen.
Ik heb danwel geen Ascal geslikt, maar wel andere bloedverdunners gebruikt bij beide zwangerschappen. Elke dag een Fragmin-injectie. Ik heb er geen grote babies van gekregen. Zover ik weet hebben bloedverdunners geen invloed op de grote van de baby.
Hier ook Ascal gebruikt ivm met PE Help, en vroegeboorte met 33 wkn. 2e kindje was 3190 gram, met 41,3 wkn. Moest wel met 36 wkn stoppen met het gebruik. Met bevalling of kz verlies je anders teveel bloed. Mij stelde het wel een soort van gerust dat het bij de tweede zwangerschap beter zou verlopen. Gelukkig was dit ook zo.