Ascal/kinderaspirine en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Colinn, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hi lieve meiden (en misschien heren),

    Vandaag weer eens een bezoek gebracht aan de gyn. Laaang verhaal kort: ik word wel zwanger maar blijf het niet. Nu liet ze me weten dat veel vrouwen baat hebben bij ascal/kinderaspirine. Wie kent dit? En had het een positief effect? Ik hoor het graag :)
     
  2. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ik heb er geen baat bij gehad ofzo (nooit geprobeerd) maar zoiets onnatuurlijks lijkt mij toch niet echt goed.
    Heb je als eens granaatappelsap geprobeerd?

    Hebben ze getest op progesteron? Is dat niet het probleem? Dat dat te weinig is?
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ascal werkt bij stollingsproblemen, deze kunnen een miskraam veroorzaken. Hebben ze een dergelijk probleem bij jou gevonden? In dat geval is ascal niet voldoende. Zelf krijg ik fraxiparine spuiten vanwege mijn stollingsprobleem. Zonder blijf ik inderdaad niet zwanger.
     
  4. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb geen stollingsafwijking. Gyn vertelde dat ascal bloedverdunnend werkt en daardoor de baarmoeder beter doorbloed is. Ik mag het eventueel in combinatie met utro gaan gebruiken maar dat is aan mezelf. Bij de zwangerschap van mn zoon alleen utro gebruikt overigens.

    @Pitaya dat stadium ben ik helaas al voorbij van bijv. granaatappelsap of tarwekiemolie.
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Als je dat zou proberen onder begeleiding van een arts (het zijn immers bloedverdunners en die kunnen gevaarlijk zijn), zou ik het proberen.

    In elk geval zou ik er niet op eigen houtje aan beginnen.
     
  6. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Op advies van en onder begeleiding van je gyn zou ik het gewoon proberen! Ken best een hoop vrouwen die er baat bij hadden.

    Hier ook bloedverdunners spuiten , anders blijf ik ook niet zwanger, maar dat is wel vanwege een stollingsprobleem.

    Misschien is het ene idee om eens met Gent te gaan praten? Daar zijn ze behoorlijk wat stappen verder op gebied van herhaalde miskramen..
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Als je arts dit voor wil schrijven / begeleiden zeg ik doen. Zie mijn onderschrift. Bij mij lag het voornamelijk aan de vorm van mijn baarmoeder. Na deze operatie opnieuw zwanger en weer mis.
    Hierna met ondersteuning van aspirine en utro nu ruim 35 weken zwanger
     
  8. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Vanaf wanneer ben jij de aspirine en de utro gaan gebruiken dan?
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Vanaf eisprong. Beiden bij 12 weken af mogen bouwen.
     
  10. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ah ja oké dankjewel! Bij mn zoon heb ik utro gebruikt vanaf een positieve test tot 12 weken. Daarna afgebouwd!
     

Deel Deze Pagina