Sorry voor de details. Zojuist zat er echt een sliert/klodder dik taai slijm in mijn ondergoed. Het leek wel een beetje een soort van opgedroogde lijm. Zonder bloed gelukkig. Ik vraag me nu toch af of dit mijn slijmprop is en of iemand dit ook al met dit termijn gehad heeft? Ik ben vrijdag nog bij de vk geweest ivm een zeurende buikpijn (die is weggetrokken uiteindelijk). Ze heeft toen inwendig gevoelt en zei toen wel dat alles nog gesloten was. Als je je slijmprop verliest, betekent dit altijd dat de bevalling er aan zit te komen?
Slijm verliezen is normaal, en als het de slijmprop is, betekent dat ook niet dat de bevalling aanstaande is - de slijmprop kan weer aangroeien. Mocht je bloedverlies of krampen krijgen, is het wel verstandig de vk te bellen. En als je je zorgen maakt kun je natuurlijk ook bellen!
Ja ik heb al de hele zwangerschap dikkere afscheiding/slijm. Mijn vorige zwangerschap ook. Maar dit was echt taai en dik. Vind het toch wel een beetje eng, daarom ben ik op zoek naar ervaringen. Morgen moet ik sowieso naar de vk, dus leg het dan ook even voor.
Bel gewoon even de verloskundige om te overleggen. Beter 100 keer te veel gebeld, dan één keer te weinig.
Idd gewoon even bellen. was het veel? Hier ook meer afscheiding en in verschillende vormen. Mijn slijmprop was echter niet te missen, was een flink ding.
Ik ben met 28 weken m’n slijm prop verloren. Weet dat dat kan gebeuren en dat ie weer aan kan groeien. Maar met dit termijn is het verstandig jezelf goed in de gaten te houden. Niet om je bang te maken maar ik beviel een dag later. Een slijm prop is wel wat anders dan dikkere vaginale afscheiding. Het is echt een propje, wittig en evt wat sliertjes bloed erdoor, niet veel. Nogmaals, hij kan prima terug groeien, maar hou jezelf in de gaten. Denk aan; buikpijn, lage rugpijn, of andere tekenen van beginnende bevalling. Bij zorgen bel je de verloskundige!
Ja een slijmprop is doorzichtig/wit en taai, met vaak beetje bloed inderdaad. Ziet er echt anders uit dan dikkere afscheiding. Vriendin van mij was ook rond 28 weken slijmprop verloren en is iets voor haar due date pas bevallen gelukkig! Dus inderdaad, hij kan teruggroeien.
Ik heb het maandag bij de vk voorgelegd. Ze heeft even gevoeld omdat ik ook een constante zeurende menstruatiepijn had. Bmm was nog stug en potdicht. Niks aan de hand zei ze. Er is gelukkig ook niets gebeurd verder! Menstruatiepijn kwam van een blaasontontsteking. De dipstick bij de vk en HA waren allebei schoon, maar uit de kweek kwam toch een blaasontsteking. Vk zei inderdaad ook dat je je slijmprop vaker kunt verliezen en dat dit niets zegt zolang er geen weeën, vocht verlies of bloed bij komt kijken.
Ja zeker! Ik had inderdaad ook gelezen dat je slijmprop weer kan aangroeien. Het is nu bijna een week geleden en er is gelukkig niets gebeurd, dus dat stelt me dan sowieso wel gerust!
zo'n grote klodder taai slijm kan ook nog wel eens voorkomen als je 1 of 2 dagen ervoor gevreeën hebt is mijn ervaring