Enkele weken terug werd een hartruis ontdekt bij de dochter. De kinderarts vermoed niks ernstig omdat dl het anders wel heel goed doet. Bij het rechtstaan en zitten horen ze bijna niks. Bij het liggen is het duidelijk. Nadat ze haar boos heeft gemaakt is het in alle positie heel duidelijk. 20 juni mogen we maar voor een echo bij de kindrrcardioloog. Na mijn bloeduitslag heb ik toch wel schrik dat het toch iets in de bouw van het hartje zou kunnen zijn. Zijn hier ervaringen met het laat ontdekken van hartruis?
Mijn oudste hoorden ze vorig jaar een ruisje tijdens medisch onderzoek op school. Bij de echo bleek er niks aan de hand gelukkig! Maar hij was dus al bijna 5 eer iemand er wat van merkte (hij is ook wel nooit ziek dus hoeven nooit naar de huisarts eigenlijk, maar op CB is er ook nooit wat van gezegd) Nu is deze week op CB met de jongste ook een ruisje gehoord (9 weken is hij) dus ik hoop maar dat ook bij hem niks aan de hand is! Hopelijk voor jou ook goed nieuws!
Heb net ook een berichtje geplaatst bij de ASD2 vraag: ook bij onze zoon werd er pas relatief laat een hartruisje ontdekt en dat bleek uiteindelijk te liggen aan een klein gaatje. Natuurlijk net het nieuws dat je wilt horen maar het is op zich beter dat ze er toch vroeg achter zijn gekomen omdat je kindje anders op latere leeftijd ritmestoornissen kan gaan krijgen. We worden nog elk jaar opgevolgd door de kindercardioloog maar gelukkig was dit voor hen veel meer een ´routine´ kwestie en komt het heel vaak voor.
Bij me dichter is bij geboorte ruisje ontdekt Bleek vernauwing slagader te zijn. Kwam onder toezicht te staan en na een jaar was t goed gekomen In zwangerschap zelf niet ontdekt
Bij onze dochter ontdekte het cb bij 5 maanden een flinke hartruis. Zij had asd 2. De klep tussen de boezems is bij haar niet dichtgegroeid na de geboorte. Bij haar was het bij 1 jaar nog een gat van bijna een centimeter. zij had daardoor een openhart operatie nodig om het gat te sluiten. Zelf heb ik ook een hartruis, klein gaatje in het hart. Ik ben niet geopereerd en is in de jaren is het dichter gegroeid.